Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Nej, det är inte jag som är rörig. Det är dumparna med sin bristande utbildning och analytiska förmåga som är röriga. De är sektiga, vilket också är en del av nöjet med att kritisera dem.
Min förhoppning med att debattera är att stå upp för rättssamhället, men även att så ett frö av tvivel hos en del dumpare. Jag räknar inte med något omedelbart resultat, men min erfarenhet är att tvivlet med tiden så gnager sönder sektmänniskor. Till exempel kan nämnas att jag för några år sedan debatterade mot tolvstegare här på Flashback. I likhet med dumpare så ville de inte vika sig en millimeter, men efter att tvivlet hade gnagt i några år så ändrade vissa av dem inställning och hoppade av sekten.
Utöver detta så tycker jag också som jag gör av diverse skäl. Jag har följt hetsen om sexualbrott sedan 1990-talet, jag har träffat några så kallade maskrosbarn (som hade fått personer oskyldigt dömda under incestpaniken), och jag ogillar vita riddare ganska starkt.
Tack för din insats. Det är skönt att vara den som läser och slipper tänka. Grejen är att du har rätt men att dina resonemang inte hjälper.
Man kan dock höra Sjöbergs kvicka resonemang med senaste gäddan. Det blir en logisk flopp.
Tumstocksgäddan säger sig vilja lära ut allt men ändå inte något samtidigt som han är där.
Sjöberg svarar med att hans kunskap i så fall måste vara ingenting för att resonemanget ska gå ihop. Nått sånt var iallafall tanken. Och det stärker mig. Då vet man att det pågår en tankeprocess till skillnad från vissa i tråden.
Min insikt är att man måste lära sig leva med känslokommentarer, kärring- och riddareresonemang utan att hjärtat stelnar. Man kan inte alltid bara ha rätt. Läser man något dumt så få man ibland bemästra sig helt enkelt.