2022-07-05, 11:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
VARFÖR skulle Dumpen be en tolvåring om bilder på sitt kön?

Är du totalt förvirrad?
Fortfarande därför att de tror att personen är en 55-åring som försöker ragga på deras fiktiva baaaarn.
Citera
2022-07-05, 11:27
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Om de tror att det är en vuxen som utger sig för att vara ett barn, så skulle de ju inte begära ut könsbilder från ett barn. Varför tror du att de skulle be om bilder från någon vet är ett barn?

Har det brunnit totalt på kontoret nu?
De vet inte att det är ett baaaarn.
Citera
2022-07-05, 11:28
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Lagen medger filmning på offentlig plats och de stannar oftast och deltar i intervjun som Sara och Patrik har med dem, som de sen publicerar i sin tidning. Och så läggs chattloggarna ut också i tidningen.

Fast förtal är ju till för att skydda den som inte är dömd.

Jag skulle kunna va en 20 årig tjej, chatta med en gubbe som skickar kukbilder och videor,göra en profil på instagram med hjälp av de bilder han skickat, och sen skriva till barn och stämma träff.

Vet jag att den riktiga mannen brukar åka tunnelbana eller äter lunch på ett visst ställe varje dag, så skulle jag kunna stämma träff där.

Och då kommer sjöberg och sara och anklagar den oskylldige, riktiga mannen för peddofili och hänger ut honom utan att en domstol kollat hur det egentligen ligger till.
Det går absolut att göra på detta sätt i praktiken, men absolut är nog alla som dom fått tag i dom som också skriver och skickar nakenbilder.

hade jag varit riktigt arg på nån skulle jag kunna fejka en konversation i photoshop och sen lägga ut på facebook.
Det är detta som är förtal.
Citera
2022-07-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Fortfarande därför att de tror att personen är en 55-åring som försöker ragga på deras fiktiva baaaarn.

De tror att användaren på kontot är en 55-åring som försöker ragga på deras fiktiva barn. Och om då fiskaren ber om en kukbild från 55-åringen, vad händer då?
Citera
2022-07-05, 11:30
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla

Jag skulle kunna va en 20 årig tjej, chatta med en gubbe som skickar kukbilder och videor,göra en profil på instagram med hjälp av de bilder han skickat, och sen skriva till barn och stämma träff.

Vet jag att den riktiga mannen brukar åka tunnelbana eller äter lunch på ett visst ställe varje dag, så skulle jag kunna stämma träff där.

Och då kommer sjöberg och sara och anklagar den oskylldige, riktiga mannen för peddofili och hänger ut honom utan att en domstol kollat hur det egentligen ligger till.
Det går absolut att göra på detta sätt i praktiken, men absolut är nog alla som dom fått tag i dom som också skriver och skickar nakenbilder.

hade jag varit riktigt arg på nån skulle jag kunna fejka en konversation i photoshop och sen lägga ut på facebook.
Det du beskriver har ingen betydelse, det är förtal även om det går till exakt så som Dumpen beskriver det. Problemet är att förtal inte går under allmänt åtal, och att den förtalade därför måste driva saken på egen hand.
Citera
2022-07-05, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Lol. Jag är helt övertygad om att du inte tror på det där själv ens men försöker givetvis greppa efter halmstrån.

ok, inga argument alltså. Och brist på analytisk förmåga.
Citera
2022-07-05, 11:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
De tror att användaren på kontot är en 55-åring som försöker ragga på deras fiktiva barn. Och om då fiskaren ber om en kukbild från 55-åringen, vad händer då?
Då skickar 13-åringen en bild på sin penis.
Citera
2022-07-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla

Ja det finns väldigt mycket man kan göra. Jag vet inte vad du vill ha sagt.
Citera
2022-07-05, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
ok, inga argument alltså. Och brist på analytisk förmåga.

Ja, det står rätt klart att du saknar allt vad analytisk förmåga heter. Det enda du bidrar med är humor och då i form av lyteskomik.
Citera
2022-07-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Då skickar 13-åringen en bild på sin penis.

Så här är det: om en man som är trettio år går ut på nattklubb där åldersgränsen är 25 för att dansa. Han ser en uppklädd tjej som sitter vid ett bord och dricker i något som ser ut som en drink, hon ler mot honom. De dansar hela kvällen. Finner tycker för varandra. Går hem till honom och har sex hela natten. Sen var hon bara fjorton. Då kommer inte han att dömas för våldtäkt mot barn. Han har nämligen inte haft någon möjlighet att veta att hon var fjorton.

Samma sak gäller ju om någon på en sajt får kontakt med en man på 45 och frågar om de vill ha en nakenbild där de smeker sig i underlivet. Han säger ja och hon skickar. Och så anmäler hon för hon är bara tolv. Det fanns ingen möjlighet för honom att veta att hon bara var tolv. Alltså inget brott har begåtts.

Det är så det fungerar.
Citera
2022-07-05, 11:41
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Dumpens verksamhet är både bra och dålig. Det skrämmer bort en hel del gubbar att chatta med barn i sexuellt syfte. Det är onekligen bra.

Samtidigt så ser man hur fort det går att acceptera ett lynchbeteende. Det som var omöjligt för ett år sedan är helt naturligt idag.

Dumpen behöver inte hantera efterdyningarna av sina avslöjanden. Självmord, depression, glädje över att männen tar livet av sig. Livslång förföljelse och mobbning.

Nazisterna gjorde likadant med judarna. Den här butiken ägs av juden x, judar går i den här skolan osv.

Man är nyfiken på vilken grupp som ska stå i skottgluggen nästa gång? Det finns säkert en marknad för torskar eller langare.

Förstår mig inte på hur du tänker. Varför jämför du pedofiler som en grupp människor gentemot judar som en grupp människor under kriget? Konstiga tankar må jag såga.

Pedofilerna har väl ändå gjort något för att förtjäna att kallas pedofil? På arbetsplatser och ute i samhället är det INGEN som blir kallad pedofil om de inte faktiskt har gjort något.
Citera
2022-07-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag tycker inte mord är lösningen, ej heller misshandel, skadegörelse, trakasserier av både gädda och anhöriga osv är lösningen. Jag står dock för mina åsikter och kastar inte ur mig tomma hot. Det är ryggradslöst.
Jag står också för mina åsikter. Det som jag gav innan var ett förslag, och inte ett hot.

Att jag har en kraftig avsky mot pedofiler och tycker dem har förbrukat sin rätt att leva när dem rör/rört ett barn är ett annat ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in