2022-07-05, 13:55
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja alla kan göra fel så att man blir åtalad för något brott. Det är bäst man passar sig och inte stämmer träff med barn under femton år för att ha sex.

Vad anser du är brottet som de gör?

Har dom inte stämt träff med en riktig tjej under 15 år så har dom inte begått något brott.
Kanske brottet är ofredande mot en vuxen då det är dom som fått kukbilder.
Nu pratar jag om de fall där sjöberg lockar in dom i en fälla.

Att dessa peddon säkert har försökt stämma träff med riktiga barn och skickat kukbilder till dom är en helt annan sak, och det är däremot ett brott.
Men det är ju upp till polisen att utreda och domstol att dömma.
Citera
2022-07-05, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Nej, det är inte jag som är rörig. Det är dumparna med sin bristande utbildning och analytiska förmåga som är röriga. De är sektiga, vilket också är en del av nöjet med att kritisera dem.

Min förhoppning med att debattera är att stå upp för rättssamhället, men även att så ett frö av tvivel hos en del dumpare. Jag räknar inte med något omedelbart resultat, men min erfarenhet är att tvivlet med tiden så gnager sönder sektmänniskor. Till exempel kan nämnas att jag för några år sedan debatterade mot tolvstegare här på Flashback. I likhet med dumpare så ville de inte vika sig en millimeter, men efter att tvivlet hade gnagt i några år så ändrade vissa av dem inställning och hoppade av sekten.

Utöver detta så tycker jag också som jag gör av diverse skäl. Jag har följt hetsen om sexualbrott sedan 1990-talet, jag har träffat några så kallade maskrosbarn (som hade fått personer oskyldigt dömda under incestpaniken), och jag ogillar vita riddare ganska starkt.
Tack för din insats. Det är skönt att vara den som läser och slipper tänka. Grejen är att du har rätt men att dina resonemang inte hjälper.

Man kan dock höra Sjöbergs kvicka resonemang med senaste gäddan. Det blir en logisk flopp.
Tumstocksgäddan säger sig vilja lära ut allt men ändå inte något samtidigt som han är där.
Sjöberg svarar med att hans kunskap i så fall måste vara ingenting för att resonemanget ska gå ihop. Nått sånt var iallafall tanken. Och det stärker mig. Då vet man att det pågår en tankeprocess till skillnad från vissa i tråden.

Min insikt är att man måste lära sig leva med känslokommentarer, kärring- och riddareresonemang utan att hjärtat stelnar. Man kan inte alltid bara ha rätt. Läser man något dumt så få man ibland bemästra sig helt enkelt.
Citera
2022-07-05, 14:37
Medlem
Citat:
Då skickar 13-åringen en bild på sin penis.
Hur ofta är det som att fiskaren ber om att få en kukbild skickad till sig? Det är ofta gäddan som initialt tar den första kontakten, chattar lite och uppger sin ålder. Sen är konversationen i full fart och helt plötsligt så skickar gäddan en bild på sitt skitiga könsorgan...

Har du ens läst igenom chattloggarna på dumpen?
Citera
2022-07-05, 14:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Hur ofta är det som att fiskaren ber om att få en kukbild skickad till sig? Det är ofta gäddan som initialt tar den första kontakten, chattar lite och uppger sin ålder. Sen är konversationen i full fart och helt plötsligt så skickar gäddan en bild på sitt skitiga könsorgan...

Har du ens läst igenom chattloggarna på dumpen?
Nu spelar det egentligen ingen roll om Dumpen ber om att få penisbilder eller inte, för om de sexchattar med en 13-åring så är det grooming ändå.

Jag har läst vissa av chattarna, men inte alla. Det har inte du heller, eftersom att Dumpen bara publicerar de godbitar som passar dem.
Citera
2022-07-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Förstår inte hur man kan få en död pedofil till något dåligt

Därför att den kanske skulle kunnat få behandling för sin sjukdom och därefter bidragit till samhället. Som att bygga världens första dator som knäcker tyskarnas kryptering och via det möjliggör en seger mot nazisterna.
Citera
2022-07-05, 15:44
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Personen menar givetvis att om Dumpen skapar ett konto vid namn Lisa12 och sedan blir kontaktade av Pelle13, vilken är en riktig 13-åring, då har Dumpen faktiskt utsatt Pelle13 för riktig grooming.

Du vet detta eller hur? Eller vänta, nu gissar du igen. Eller skaka fram loggarna. Du hittar bara på problem med det Dumpen gör, exponerar män som vill begå sexuella övergrepp mot barn. Varför?
Citera
2022-07-05, 15:50
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Du vet detta eller hur? Eller vänta, nu gissar du igen. Eller skaka fram loggarna. Du hittar bara på problem med det Dumpen gör, exponerar män som vill begå sexuella övergrepp mot barn. Varför?
Hur ska jag kunna veta det, med tanke på att Dumpen inte är objektiva och publicerar allt material?

Jag är emot Dumpen eftersom att de agerar folkdomstol. Dessutom är de sektiga, vilket gör det roligt att skriva om dem.
Citera
2022-07-05, 16:45
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, dom finns och därför behöver vi Dumpen som kan skrämma dom. Tror Dumpen har en viss effekt redan och med tiden så kan deras arbete finslipas.
Vilken effekt tror du att Dumpen har haft, och hur mäter man den?
Citera
2022-07-05, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, dom finns och därför behöver vi Dumpen som kan skrämma dom. Tror Dumpen har en viss effekt redan och med tiden så kan deras arbete finslipas.

Dumpen skapar monster via sina metoder. Ifrån att ha allt att förlora till att inte ha något alls. Vad tror folk dessa gör nu på dagarna?Troligtvis lägger de ner sin vakna tid på att på ett eller annat sätt få till de med en minderårig.

Söker sig till likasinnade och gör vad som krävs. Mer och mer mörka tankar kommer nog för varje dag som går till den punkten att de inte längre bryr sig om de är frivilligt eller inte. Två pundare åker runt och skapar värre monster än va de va innan. Inget stoppar dem nu.
Citera
2022-07-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Dumpen skapar monster via sina metoder. Ifrån att ha allt att förlora till att inte ha något alls. Vad tror folk dessa gör nu på dagarna?Troligtvis lägger de ner sin vakna tid på att på ett eller annat sätt få till de med en minderårig.

Söker sig till likasinnade och gör vad som krävs. Mer och mer mörka tankar kommer nog för varje dag som går till den punkten att de inte längre bryr sig om de är frivilligt eller inte. Två pundare åker runt och skapar värre monster än va de va innan. Inget stoppar dem nu.

Dom enda monsterna finns under din säng
117 gäddor och ingen av dom har åkt fast igen förutom Candyman #92 som lyckades bli tagen av dumpen tv ggr.
Citera
2022-07-05, 20:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91

När Gäddorna har "förlorat allt" så är väl det ett perfekt läge att ta tag i sitt liv och söka hjälp för sin störning.
Men vad det skulle vara för hjälp som hjälper har vi fortfarande inte kommit fram till.
Citera
2022-07-05, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Dom enda monsterna finns under din säng
117 gäddor och ingen av dom har åkt fast igen förutom Candyman #92 som lyckades bli tagen av dumpen tv ggr.

I så fall är de monsterna skapta av dumpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in