2022-07-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Kodie Curran på G till Frölunda? börjat följa dom på instagram men behöver såklart inte betyda något alls
Intressant, det ryktades tidigare om Färjestad för Kodie C!
Citera
2022-07-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Sägs att Zaar har kommit från sitt KHL kontrakt och skrivit på för 4 år med Rögle

Isåfall grattis!
Riktigt bra SHL-forward.
Citera
2022-07-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maag80
Intressant, det ryktades tidigare om Färjestad för Kodie C!
Hade det varit garanterat att han höll samma klass som när han åkte skulle det vara ett bra tillskott i rögle som ersättare till bristedt trots han är back. Saknar fortfarande en värvning till Rögle som kan göra det oväntade och bryta mönstret
Citera
2022-07-04, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Hade det varit garanterat att han höll samma klass som när han åkte skulle det vara ett bra tillskott i rögle som ersättare till bristedt trots han är back. Saknar fortfarande en värvning till Rögle som kan göra det oväntade och bryta mönstret

Jag får en vag känsla av att ni Rögle-fans (och kanske många andra lags fans även) är ganska självkritiska och har en negativ tro på erat lag inför säsong.
T.ex såg jag att några Frölundafans var oroliga för play-out och allsvenskan...........
Men jag tror i slutändan att både Rögle och Frölunda kommer va topplag kommande säsong.
Men visst, Rögle har förlorat lite spets som det så fint heter.
Citera
2022-07-04, 10:59
Medlem
Citat:
Jag får en vag känsla av att ni Rögle-fans (och kanske många andra lags fans även) är ganska självkritiska och har en negativ tro på erat lag inför säsong.
T.ex såg jag att några Frölundafans var oroliga för play-out och allsvenskan...........
Men jag tror i slutändan att både Rögle och Frölunda kommer va topplag kommande säsong.
Jag tror absolut inte att rögle riskerar att hamna utanför topp 6, men ska man nå till minst semifinal måste man nog ha spelare som kan finta upp motståndare på läktaren för att köpa en6korv, det har Rögle inte i år, möjligt att casper kan vara en kandidat men han är väl fortfarande 18 år så det blir ett stort ansvar att lägga på honom. Känns som att rögle består av en massa lokomotiv med power men få med finess
Citera
2022-07-04, 11:33
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Verkar som att Pilut har lyckats lösa ut sitt KHL-kontrakt, blir det Hv nästa nu?
Citera
2022-07-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Verkar som att Pilut har lyckats lösa ut sitt KHL-kontrakt, blir det Hv nästa nu?
Säkerligen, men först måste Nubben dumpa lite backar, då man redan nu har 9. Sjöholm på lån och Ytterell utköpt?
Almquist är väl även han osignad.
Blir hypotetiskt ganska märklig balans på backsidan med Almqvist, Andrae, Bengtsson, Martinsson, Pilut och Billins. 6 backar som vill bära puck och behöver PP-tid för att vara effektiva.

Nubben lär nog svära lite om Pilut o Almqvist hamnar i konkurrerande klubbar och man själva signade mediokra backar som Westerlund, Bengtsson o höll kvar Billins. Visst billigare, men att kasta pengar på spelare har aldrig varit ett problem i Jönköping.
Citera
2022-07-04, 19:39
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Tror det har med årtionden av bottennapp att gör när det gäller Rögle. När Växjö kastar i får de gammelgäddan direkt.
Tror Rögle behöver analysera sitt spel lite. De har både ekonomi och folket i ryggen för att gå hela vägen men nu måste de bara göra det också. Vinna är inte sá jävlar svårt. Det gäller bara att bestämma sig, enligt Noah Welch
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-04 kl. 19:44.
Citera
2022-07-04, 19:43
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Hur många lag får topplags stänpel av dig efter året lagbuggen? Känns svårt att tippa när den spetsigaste spetsen saknas i många klubbar.

Tror det har med årtionden av bottennapp hos Rögle. När Växjö kastar i får de gammelgäddan direkt.
Tror Rögle behöver analysera sitt spel lite. De har både ekonomi och klubb för att gå hela vägen men nu måste de bara göra det också. Vinna är inte sá jävlar svårt. Det gäller bara att bestämma sig, enligt Noah Welch
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-04 kl. 19:49.
Citera
2022-07-04, 19:46
Medlem
MitchRapps avatar
Dubbelpost
Citera
2022-07-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Hur många lag får topplags stänpel av dig efter året lagbuggen? Känns svårt att tippa när den spetsigaste spetsen saknas i många klubbar.

Tror det har med årtionden av bottennapp hos Rögle. När Växjö kastar i får de gammelgäddan direkt.
Tror Rögle behöver analysera sitt spel lite. De har både ekonomi och klubb för att gå hela vägen men nu måste de bara göra det också. Vinna är inte sá jävlar svårt. Det gäller bara att bestämma sig, enligt Noah Welch

Trippelpost nästan!

Jo, det är ganska många lag som inte får topplagsstämpel av mig personligen.
Detta är en ganska intressant artikel som jag t.ex inte håller med om i många och mycket, men som du säger, en hel del spets får plats i lagen fram till september, men det går inte in sådär vansinnigt många spelare i trupperna ändå.
https://hockeynews.se/articles/25033/
Och det är inte för att provocera dig, men bland annat så tror jag inte att Växjö kommer så högt upp utan Sam.
Det är också intressant att t.ex Brynäs och till viss del Linköping rankas så mycket högre än Timrå med tanke på deras forwardsförvärv, men de kanske inte räcker.
Citera
2022-07-05, 13:15
Medlem
Lundbondens avatar
Inte hört några rykten om Pääjärvi. Rollen han fick i Malmö var inte tydlig och han hade lite besvär att anpassa sig till spelstilen i SHL. En Pääjärvi från start och med sommartränning i benen lär dominera i SHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in