Citat:
Ursprungligen postat av
bjorklov
Skaffa Klarna-kortet eller liknande så kan du betala med det först och sen betala på riktigt med pengar 30 dagar senare, räntefritt, när du fått din lön. Ju längre du väntar med att boka, desto dyrare blir flygbiljetterna. Betydligt fler gubbar att konkurrera med på klubbarna i slutet av augusti jämfört med slutet av juli. Sharks och Oase har riktigt bra utomhusavdelningar med gräsmattor, pooler, solstolar etc. Artemis utomhusavdelning är helt OK men saknar gräsmatta och är lite av en betongbunker i jämförelse. Palace har ingen utomhusavdelning. Mainhattan har jag aldrig varit på.
Jag har ett par tusenlappar sparade nu så jag kan åka till Tyskland. Men när jag kollar flygbiljetter tur och retur under juli till Frankfurt så ligger det på ca 9.5k. helt sjukt. som du sa biljetterna blir dyrare ju mer man väntar. Åker jag slutet av augusti/september ligger det på runt 2.5k.
så helt klart bättre att åka senare. med 700 euro kan man besöka flera klubbar.
Tills dess överväger jag att åka ner en snabbis till Berlin då flygen är mkt billigare. kan fixa flyg och hotell 2 nätter (novum hotel kronprinz på gångavstånd till artemis) totalt för ca 4000kr. bara flygen är 7000kr billigare nu i juli. tänker att 300 euro bör räcka i Artemis, täcker inträdet och 3 tjejer. då kostar hela resan 7000kr vilket är fortfarande 2000kr mindre än vad flyget till frankfurt är om man ska åka nu i juli.
Jag tycker som sagt tidigare att Artemis har varierande service beroende på brud men det är mkt mer enklare och billigare att ta sig dit just nu. sen så är totalupplevelsen där rätt så nice ändå.
vet ej bara om det är värt att åka ner nu eller skita i det helt och bara bege mig till frankfurt men vänta minst 7-8 veckor till.
Jag är så sugen på att åka till ett FKK igen och kan ej sova om nätterna.