2022-07-04, 23:09
Medlem
1000 inläggningar per år på en avdelning som tar 30st , nej det stämmer inte.
Skulle säga att det är ungefär 15-20st där i snitt varje dygn. De stannar ett par dagar minst, flera stannar en vecka eller mer. överdrivet med 1000 inläggningar per år. 500-600 kanske.
Citera
2022-07-04, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Ja det känns utifrån förhörsutskriften som att han den här gången inte ens försöker komma på en förklaring. Han för fram det med någon slags komplott eller rykten men verkar själv inte ens tro på det.

Nej av hans svar på förhörsledarens alla frågor framstår han som oerhört arrogant och bitter.

Citat:
Det är dock ganska obehagligt att tänka på hur bevisläget varit UTAN Snapchat och meddelandena. Då hade hennes historia kunnat slås hål på hur lätt som helst hur sann den än hade kunnat vara. Jag hoppas det inte finns ett mörkertal patienter, samtidigt är väl det troliga att det gör det...

Utan Snapchat och meddelanden hade det nog varit kört, om inte hennes öppenvårdskontakt på hemorten har journalfört något? Men om inte, då hade det här inte gått till åtal.

Tyvärr är det nog sannolikt så att det finns ett mörkertal.
Citera
2022-07-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Nej av hans svar på förhörsledarens alla frågor framstår han som oerhört arrogant och bitter.

Utan Snapchat och meddelanden hade det nog varit kört, om inte hennes öppenvårdskontakt på hemorten har journalfört något? Men om inte, då hade det här inte gått till åtal.

Tyvärr är det nog sannolikt så att det finns ett mörkertal.

Nej precis, det hade nog inte blivit någon direkt utredning ens. Än mindre åtal.
Man får hoppas det evetuella (troliga) mörkertalet aldrig förstår att de utsatts. Just för att de knappast kan få upprättelse. Ja om inte de också I direkt anslutning till händelsen lyckats dokumentera den såklart. Men vad är oddsen för det, när de inte I samband med händelsen ens kanske förstått att något är fel med "undersökningen" de fått.
Citera
2022-07-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
1000 inläggningar per år på en avdelning som tar 30st , nej det stämmer inte.
Skulle säga att det är ungefär 15-20st där i snitt varje dygn. De stannar ett par dagar minst, flera stannar en vecka eller mer. överdrivet med 1000 inläggningar per år. 500-600 kanske.

Sedan tillkommer en faktor. Oavsett om det är 500 eller 1000 inläggningar måste du ta hänsyn till hur många av dessa som är nya för psykiatrin okända inläggningar? För vad jag har läst mig till är majoriteten inläggningar sådana som varit inskrivna i omgångar många gånger under många år. Det är alltså inte 500 till 1000 nya okända personer som dyker upp varje år.

Denna patient har om jag inte minns FUPen fel varit inskriven tre gånger under 6-7 månaders tid.
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2022-07-05 kl. 00:49.
Citera
2022-07-05, 00:31
Medlem
Citat:
Nej precis, det hade nog inte blivit någon direkt utredning ens. Än mindre åtal.
Man får hoppas det evetuella (troliga) mörkertalet aldrig förstår att de utsatts. Just för att de knappast kan få upprättelse. Ja om inte de också I direkt anslutning till händelsen lyckats dokumentera den såklart. Men vad är oddsen för det, när de inte I samband med händelsen ens kanske förstått att något är fel med "undersökningen" de fått.

De som också styrker detta fall är att målsäganden enligt FUPen arbetar inom psykiatrin och bör ha lite mer kännedom än andra "vanliga" patienter om vilka undersökningar sjuksköterskor kan tänkas göra.

Denna målsägande säger ju också mycket riktigt nej flera gånger till J*hn, men ger till sist med sig. Att hon ger med sig är inte konstigt eftersom hon är inskriven inom psykiatrin av en anledning, hon hade nog inte särskilt stor motståndskraft. Men hon försökte enligt FUPen säga nej flera gånger. Det tycker jag är lite intressant i sammanhanget.
Citera
2022-07-05, 00:40
Medlem
Citat:
De som också styrker detta fall är att målsäganden enligt FUPen arbetar inom psykiatrin och bör ha lite mer kännedom än andra "vanliga" patienter om vilka undersökningar sjuksköterskor kan tänkas göra.

Denna målsägande säger ju också mycket riktigt nej flera gånger till J*hn, men ger till sist med sig. Att hon ger med sig är inte konstigt eftersom hon är inskriven inom psykiatrin av en anledning, hon hade nog inte särskilt stor motståndskraft. Men hon försökte enligt FUPen säga nej flera gånger. Det tycker jag är lite intressant i sammanhanget.

Var ser du att hon arbetar inom psykiatrin? Det har jag helt missat men det ger ju en extra dimension ja.

Det målsäganden vittnar om att J sagt att han är van att göra sådana undersökningar blir ganska skrämmande sett med facit i hand och funderingarna kring ev mörkertal
Citera
2022-07-05, 01:32
Medlem
Citat:
Var ser du att hon arbetar inom psykiatrin? Det har jag helt missat men det ger ju en extra dimension ja.

Ah, nej. Jag skummade igenom FUPen tidigare, och mindes fel. Polisen utesluter att det kan vara den patienten som ett av vittnena berättar om och är den som arbetade i Hudiksvall (sid 154). Blev tvungen att läsa hela FUPen igen.

Läser du hela och lägger pussel på det som är maskerat och det som går att läsa kan du utläsa att personen har arbetat inom vården. Det där med psykiatrin som jag skrev var dock fel. Hade jag kunnat ta tillbaka inlägget hade jag gjort det. Men hoppas dementin räcker.

Men lägger man pusslet ser man att personen inte är helt utan erfarenhet av vård och omsorg och det tillsammans med det faktum att hon faktiskt sa ifrån flera gånger är ändå det fortfarande intressant.

Citat:
Det målsäganden vittnar om att J sagt att han är van att göra sådana undersökningar blir ganska skrämmande sett med facit i hand och funderingarna kring ev mörkertal

Ja, det är nästan ordagrant vad de andra har sagt också. Det kan så klart försvaret använda sig av, samtidigt kan vi genom förra FUPen och denna konstatera att ryktesspridningen på avdelningen varit obefintlig. Och det, gör det skrämmande.

Även det vittne som J*hn ville att polisen skulle förhöra nu säger att det varit noll av ryktesspridning på avdelningen mellan mars och september månad 2021. Därmed sågar hon hans försvar vid förra rättegången.

J*hns påstående om ryktesspridning bland personal föll platt vid förra åtalet och gör det igen.
Citera
2022-07-05, 11:08
Medlem
Alltså det var många kvinnor som var attraherad av John boddy buildar muskler. Så självklart är mörkertalet i detta stort när han jobbat där i fyra år. Jag skulle tippa på att han kommit undan minst en till två gånger i månaden i fyra år !. Så då pratar vi minst 40-80 BO, varav kanske 5-10% gör en anmälan i efterhand. Jag tror att det finns fler fall som tas upp innan året är slut. Tror vi landar på minst tre till anmälningar bara 2021. Svårt att gå tillbaka längre kanske.
Citera
2022-07-05, 11:12
Medlem
Citat:
Sedan tillkommer en faktor. Oavsett om det är 500 eller 1000 inläggningar måste du ta hänsyn till hur många av dessa som är nya för psykiatrin okända inläggningar? För vad jag har läst mig till är majoriteten inläggningar sådana som varit inskrivna i omgångar många gånger under många år. Det är alltså inte 500 till 1000 nya okända personer som dyker upp varje år.

Denna patient har om jag inte minns FUPen fel varit inskriven tre gånger under 6-7 månaders tid.

ja säg 40-50% är kända sedan tidigare.
Citera
2022-07-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ah, nej. Jag skummade igenom FUPen tidigare, och mindes fel. Polisen utesluter att det kan vara den patienten som ett av vittnena berättar om och är den som arbetade i Hudiksvall (sid 154). Blev tvungen att läsa hela FUPen igen.

Läser du hela och lägger pussel på det som är maskerat och det som går att läsa kan du utläsa att personen har arbetat inom vården. Det där med psykiatrin som jag skrev var dock fel. Hade jag kunnat ta tillbaka inlägget hade jag gjort det. Men hoppas dementin räcker.

Men lägger man pusslet ser man att personen inte är helt utan erfarenhet av vård och omsorg och det tillsammans med det faktum att hon faktiskt sa ifrån flera gånger är ändå det fortfarande intressant.

Ja, det är nästan ordagrant vad de andra har sagt också. Det kan så klart försvaret använda sig av, samtidigt kan vi genom förra FUPen och denna konstatera att ryktesspridningen på avdelningen varit obefintlig. Och det, gör det skrämmande.

Även det vittne som J*hn ville att polisen skulle förhöra nu säger att det varit noll av ryktesspridning på avdelningen mellan mars och september månad 2021. Därmed sågar hon hans försvar vid förra rättegången.

J*hns påstående om ryktesspridning bland personal föll platt vid förra åtalet och gör det igen.

Ja och denna händelse har ju hänt innan den första händelse som blev polisanmäld. Så rykten är ju helt uteslutet. En konspiration är väl teoretiskt möjlig men som förhörsledaren tar upp så då skulle väl denna målsägande anmält tillsammans med övriga.

Men även J verkar förstå att det inte kommer fungera att skylla på rykten. Då antar jag det blir samma försvar som sist, där man av domen kan utläsa att de gett sig på målsägandea diagnoser och försökt sänka trovärdighet. Det finns tydligen I denna utredning även ett önskemål från försvaret att ta in expertutlåtande om vissa diagnoser, men oklart om åklagaren gjort eller gått med på detta då inget finns i utredningen om det.

Det vittne J ville skulle höras ja. De frågor som försvarsadvokatens ersättare ställer känns svårförståeliga. Det är väldigt mycket om händelser från den första utredningen och väldigt lite om den aktuella händelsen? Men de har väl hittat en av få som fortfarande tror han är oskyldig?
Citera
2022-07-09, 12:11
Medlem
Ännu en orimlig anmälan som otroligt nog gick till åtal, troligen för att GM redan är dömd sen förut, spelar ingen roll om han är oskyldigt dömd.

1. Inga journalanteckningar på behandling målsägare av GM fanns.
Inga kollegor sett patientkontakt.
2. Inga anteckningar/bevis att GM befunnit sig på behandlingsrummet den dan.
Man antecknar alltid alla behandlingar/mediciner, tjänstefel annars.
3. Inga iakttagelser alls från 17 st. i personalen den 3/3 -21, enl. polisen.
4. Inga stödvittnen alls, bara ett Snapchat/SMS till 2 kompisar, inga detaljer, bara att en konstig undersökning, men att sköterskan var snygg! Det finns också många fake- program på nätet för SMS och Snapchat, där även datum när det skickats kan fejkas.
Lägger till i polisförhör att det var penetration (och domen ute på nätet då), tog på halsen, under armen, undersökning och benet upp på väggen, dvs precis lika som i andra domar (copy cat).
5. Själv konstruerade uppgifter:
A. Ingen anteckning att fått medicin (tjänstefel att inte anteckna).
B. Målsägande sagt att GM låst dörren i behandlingsrummet inifrån, går ej, nyckel utifrån, går ej låsa inifrån, enl. chefen också. Flertal frågor på låsning av dörren från polis till målsägande, som hävdar att GM låst dörren, trots att detta bevisligen inte går.
Märkligt att polisen även bifogar foton på behandlingsrum mm, utom på insida dörr och dess lås till behandlingsrummet.

Den nya målsägaren använder samma repliker som i de andra domarna, copy cat.
Lång vårderfarenhet och jobbar själv inom vården, medger själv att sån påstådd undersökning inte görs på psyket, alltså medveten före undersökning vad man normalt gör.
Har Borderline (ej utredd) och har gjort våldtäktsanmälning förut, som M1.
Nämnde inget om detta påstådda övergrepp vid ett läkarsamtal dan efter!
Motiv kan vara att erhålla skadestånd och att man även får ersättning från försäkringsbolag, på ungefär samma belopp, totalt ca 250000 kr.
Straffet för falsk angivelse höjt till 4 år nu, kan behövas, att förstöra hela livet för en oskyldigt dömd för såna anklagelser.
Citera
2022-07-09, 17:25
Medlem
Går visst låsa dörren inifrån, men all personal har nyckel att öppna den , men ingen gör det oväntat om det står upptaget skyllt. Så då kan GM vara ostörd dör med BO.

Inse att du nu försöker fria en av sverigest största "Serie våldtäkts fingerpullande sjuksköterska som jobbat där fyra år och förmodan kommit undan 1-2 ggr i månaden i fyra år. Mörkertalet är 40 till 80 BO .
Senast redigerad av colombo123 2022-07-09 kl. 17:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in