Citat:
Ursprungligen postat av
Minimalisma
Var ser du att hon arbetar inom psykiatrin? Det har jag helt missat men det ger ju en extra dimension ja.
Ah, nej. Jag skummade igenom FUPen tidigare, och mindes fel. Polisen utesluter att det kan vara den patienten som ett av vittnena berättar om och är den som arbetade i Hudiksvall (sid 154). Blev tvungen att läsa hela FUPen igen.
Läser du hela och lägger pussel på det som är maskerat och det som går att läsa kan du utläsa att personen har arbetat inom vården. Det där med psykiatrin som jag skrev var dock fel. Hade jag kunnat ta tillbaka inlägget hade jag gjort det. Men hoppas dementin räcker.
Men lägger man pusslet ser man att personen inte är helt utan erfarenhet av vård och omsorg och det tillsammans med det faktum att hon faktiskt sa ifrån flera gånger är ändå det fortfarande intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minimalisma
Det målsäganden vittnar om att J sagt att han är van att göra sådana undersökningar blir ganska skrämmande sett med facit i hand och funderingarna kring ev mörkertal
Ja, det är nästan ordagrant vad de andra har sagt också. Det kan så klart försvaret använda sig av, samtidigt kan vi genom förra FUPen och denna konstatera att ryktesspridningen på avdelningen varit obefintlig. Och det, gör det skrämmande.
Även det vittne som J*hn ville att polisen skulle förhöra nu säger att det varit noll av ryktesspridning på avdelningen mellan mars och september månad 2021. Därmed sågar hon hans försvar vid förra rättegången.
J*hns påstående om ryktesspridning bland personal föll platt vid förra åtalet och gör det igen.