2022-07-04, 19:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Progress!!!!!!!

Jag visste det!!!!!!! shit jag blir glad på riktigt nu! du förstod till slut!!!!!!

Nu! Tror du att risken för detta konstaterade trauma som sex kan leda till... tror du den risken ökar eller sjunker ju längre ner i åldrarna man kommer?

Notera vad jag skrev utöver det. Min tes är att för att en sexakt ska leda till ett trauma måste det till andra omständigheter. Förekommer det sådant som tvång, våld, hot, manipulation, etc. i samband med sexakten är det ganska uppenbart hur ett trauma kan uppstå, men vilka andra orsaker kan det finnas? Ett trauma är trots allt en följd av en obehaglig upplevelse och då borde inte enbart ålder och sex räcka som orsak.

Jag tror att ju längre ned i åldrarna man kommer desto mindre blir intresset för sex och därför faller även det ömsesidiga intresset, vilket som sagt innebär manipulation och manipulation i sig ser jag som en möjlig orsak till ett trauma.
Citera
2022-07-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Min tes är
... ett fantiserat ihopkok av önsketankar och förnekande, men framför allt fruktansvärt irrelevant.

Alltså, jag fattar din grej också, det är lite coolt, lite edgy att vara ifrågasättande "stick it to the man" liksom, man ska inte bli något blint får utan ifrågasätta osv. Jo, det ligger någonting i det absolut.

Men din inställning är typ: "vaddå att jag inte får knulla barn, vad är det värsta som kan hända? (obs, kräver bevis!!!)".

Formuleringar såsom "det blir väl inte traumatiskt bara för att lagen säger det" visar att du inte förstår konceptet med åldersgränser och då blir det omöjligt att fortsätta. Det är här det låser sig för dig.
Du tror på den där magiska millisekunden men det är som sagt inte så det fungerar.
Citera
2022-07-04, 19:44
Medlem
BigFatCones avatar
Alltså.. Lag är ju lag och så där. Men jävlar vilka men 14-åriga BFC hade fått av att ha blivit tvungen att ligga med henne. Det var ju trots allt bara skolkamraterna som var intressanta att stoppa kuken i under skolgången.
Citera
2022-07-04, 19:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
... ett fantiserat ihopkok av önsketankar och förnekande, men framför allt fruktansvärt irrelevant.

Alltså, jag fattar din grej också, det är lite coolt, lite edgy att vara ifrågasättande "stick it to the man" liksom, man ska inte bli något blint får utan ifrågasätta osv. Jo, det ligger någonting i det absolut.

Men din inställning är typ: "vaddå att jag inte får knulla barn, vad är det värsta som kan hända? (obs, kräver bevis!!!)".

Formuleringar såsom "det blir väl inte traumatiskt bara för att lagen säger det" visar att du inte förstår konceptet med åldersgränser och då blir det omöjligt att fortsätta. Det är här det låser sig för dig.
Du tror på den där magiska millisekunden men det är som sagt inte så det fungerar.

Suck...

Om du bemödat dig med att läsa mina inlägg hade du noterat att jag bland annat påpekat att jag tycker att nuvarande åldersgräns på 15 år är fullt rimlig och bör ligga fast. Varför i hela världen skulle jag tycka det om jag samtidigt ansåg att det var fullt rimligt att ligga med alla som kommit i puberteten? Det finns dock fler anledningar än könsmognad till att vi har en sådan lag, exempelvis att ungdomar sällan kan överskåda vilka följder sex kan få (tänk barn, sjukdomar, etc.).

Vad jag frågar mig är bara vad som kan orsaka ett trauma om de möjliga orsaker som jag redan räknat upp inte föreligger. Att något inte orsakar ett trauma är inte per automatik ett skäl till att något ska vara lagligt.

Så, låt oss ta ett helt och hållet teoretiskt exempel. En 14-åring ligger med någon och gör det utan att det finns våld, hot, manipulation med i bilden. Vad skulle det kunna finnas för orsaker till att den sexakten ledde till ett trauma för 14-åringen? Frågan är för övrigt inte retorisk utan jag undrar verkligen vad som i det teoretiska exemplet skulle kunna leda till ett trauma.
Citera
2022-07-04, 20:10
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Police allege Savannah Daisley had sex with the child on four occasions within 24 hours between May 19 and May 20, 2021.

Police say all four incidents happened on Sydney's North Shore and Daisley was "highly intoxicated" at the times of offending.

VIlken gift morsa (hon har två barn) är full i 24 timmar och knullar en 14-årig flera gånger? Måste ha ett väldigt trasigt liv.
Citera
2022-07-04, 20:10
Medlem
BekraftadNegers avatar
Pedofilkärring.

Bara gratulera grabben. Fick 4 knull på ett dygn när de flesta av hans polare knappt fått hår på kuken än.
Citera
2022-07-05, 00:55
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Jävla party poopers.

Han hade näst intill garanterat the time off his life, och ett dygn som varit hade varit en positiv grundsten att bygga på från resten av hans liv. Säkert hans exhalterade rakryggade stolthet som råkade sätta ditt henne.
Nu är han istället horad ut av massmedia som en liten ynklig patetisk slyna till offer.

Är det värt det för att vi ska ha nöjet att stå på kullerstenarna och ropa "creep!" åt creepet?
Citera
2022-07-05, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Bara att gratulera honom till ett riktigt kap, grattis. Jag tror han överlever utan djupare psykologiska ärr. Tror de flesta män här är böjda att hålla med om de minns sitt eget fjortonåriga jag.

https://colorsofindia.media/wp-content/uploads/2022/06/59693773-10967011-image-a-5_1656551003475.jpg

Ja, grattis till pojken!

Hade jag hade fått tränga in i den kvinnan som 14-åring hade jag bönat och bett om mer, mer och mer...
Citera
2022-07-05, 01:57
Medlem
Citat:

Du slåss ju mot väderkvarnar? Din opponent säger inte emot dig utan diskuterar om en unik situation med tex en tidigt utvecklad 14 årig kille alltid blir ett trauma. Ja det är fel av kvinnan och hon ska straffas osv det är alla eniga om men det är ju rätt självklart att en rad omständigheter avgör om han blev traumatiserad. Många som varit 14 och är män verkar ju inte tro det efter att ha inspekterat bilderna på förövaren som 14 åringen hade sex med fyra gånger på en dag.
Citera
2022-07-05, 08:19
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Du slåss ju mot väderkvarnar? Din opponent säger inte emot dig utan diskuterar om en unik situation med tex en tidigt utvecklad 14 årig kille alltid blir ett trauma. Ja det är fel av kvinnan och hon ska straffas osv det är alla eniga om men det är ju rätt självklart att en rad omständigheter avgör om han blev traumatiserad. Många som varit 14 och är män verkar ju inte tro det efter att ha inspekterat bilderna på förövaren som 14 åringen hade sex med fyra gånger på en dag.

Vissa kommer alltid att vägra förstå. Åldersgräns behövs ja men jag hade själv high fivat mitt fjortonåriga jag till bedriften. Det blir inte automatiskt fel på individnivå varken vid 14 eller 16.
Citera
2022-07-05, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Hört talas om kvinnlig pedofili.
Japp. Det är vanligare än vad många tror.
Citera
2022-07-05, 08:46
Medlem
Haha västerländska normer.. sex mellan samma kön är helt okay, men sex mellan två könsmogna parter är "omoraliskt"... man måste älska den degenererade och dekadenta väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in