Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Jag har redan besvarat den frågan.
Eftersom ett prepubertalt barn inte kan antas ha någon sexualdrift innebär det per automatik att en sådan sexakt sker under påverkan av en äldre part som har sexualdrift. Därav kommer en sådan akt alltid ske under någon form av manipulation, vilket är en av de avgränsningar jag nämnt i min frågeställning.
Vad jag frågat om här är sex där båda parter kan antas ha ett sexuellt intresse, vilket torde gälla för könsmogna personer, inte prepubertala barn. Om en könsmogen person väljer att ha sex med någon annan utan att manipuleras, hotas, utsättas för våld, eller liknande är frågan vad som skulle vara orsaken till att den personen av sexakten får ett trauma.
Aha, nu förstår jag dig bättre!!!!!
Nice! Skönt att komma förbi den här lilla "fnurran på tråden", visst?
Du tror alltså att den millisekunden barnet fyller 13 (eller vad genomsnittsåldern för puberteten nu kan vara), så får barnet ett fullfjädrad sexualitet och är enligt dig redo att avlas på?
Haha, ja jag förstår din fråga lite bättre nu, men så är det verkligen inte, puberteten är en långsam process som pågår i flera år och den är inte klar förrän långt senare. Så man är fortfarande barn på många sätt, även trots sin könsmognad.
Förstår du lite bättre nu?