2022-07-04, 12:23
Medlem
vitvalens avatar
Bara att gratulera honom till ett riktigt kap, grattis. Jag tror han överlever utan djupare psykologiska ärr. Tror de flesta män här är böjda att hålla med om de minns sitt eget fjortonåriga jag.

https://colorsofindia.media/wp-content/uploads/2022/06/59693773-10967011-image-a-5_1656551003475.jpg
Citera
2022-07-04, 13:10
Medlem
tigerpus avatar
Svårt att tycka synd om grabben lol
Citera
2022-07-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
förstår du vilken fråga jag ställer?
Ja, du undrar om sexuella övergrepp mot barn sätter spår.

Det är ju den enda anledning till att vi har en lagstiftning förstår du väl?
Citera
2022-07-04, 13:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren

Klart det gör - nu vill han doppa regelbundet

vet inte hur det kom fram - men han är så klart jätteledsen för att det sköna o roliga tagit slut
mamzen - gör en insats för grabben - du är ju ändå yngre
Senast redigerad av SC430 2022-07-04 kl. 13:55.
Citera
2022-07-04, 13:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Okej, kan du då förklara vilka spår det sätter för en 14-åring att ha sex, om det inte varit våld, hot, manipulation eller liknande inblandat? Några fysiska men lär det väl inte vara tal om i den åldern så jag förmodar att det handlar om psykiska men, men vilka?

Vidare vill jag mena att nej, vi har förmodligen även den lagstiftning vi har för att vi inte vill hamna i en situation där alldeles för unga individer blir gravida, men det är en annan fråga än men för den berörde.
Citera
2022-07-04, 14:08
Medlem
Citat:
Okej, kan du då förklara vilka spår det sätter för en 14-åring att ha sex, om det inte varit våld, hot, manipulation eller liknande inblandat? Några fysiska men lär det väl inte vara tal om i den åldern så jag förmodar att det handlar om psykiska men, men vilka?

Vidare vill jag mena att nej, vi har förmodligen även den lagstiftning vi har för att vi inte vill hamna i en situation där alldeles för unga individer blir gravida, men det är en annan fråga än men för den berörde.
Här kan du läsa om det du undrar över.
https://childhood.se/fakta-om-sexuella-overgrepp-mot-barn/
https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/pediatrik/sexuella-overgrepp-mot-barn/

Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Klart det gör - nu vill han doppa regelbundet
Har sett Vintergrisen mycket och brukar uppskatta hans inlägg och har verkligen aldrig fått pedovibbar innan men när den klassiska pedofilfrågan kommer:
"är det verkligen helt säkert att barn mår dåligt av att bli våldtagna? BEVISA DET!!!"
så börjar man ju undra vad fan som är fel...
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-07-04 kl. 14:10.
Citera
2022-07-04, 14:26
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Då hade jag halshuggit mannen och satt huvudet på en påle på närmaste torg, sedan pissat på det tills polisen hämtade mig. Hade det varit min son som gjorde det med en 50-årig snygg kvinna hade jag blivit enormt stolt, köpt en present och berömt honom.

Så stor skillnad är det mellan pojkar och flickor. Du behöver inte låtsas. Det är biologiskt och ingen lag eller propaganda kommer någonsin att kunna ändra på det.
Bravo!
Exakt så! För så är det ju!
Helt enig!
Citera
2022-07-04, 14:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Här kan du läsa om det du undrar över.
https://childhood.se/fakta-om-sexuella-overgrepp-mot-barn/
https://www.internetmedicin.se/behandlingsoversikter/pediatrik/sexuella-overgrepp-mot-barn/

Har sett Vintergrisen mycket och brukar uppskatta hans inlägg och har verkligen aldrig fått pedovibbar innan men när den klassiska pedofilfrågan kommer:
"är det verkligen helt säkert att barn mår dåligt av att bli våldtagna? BEVISA DET!!!"
så börjar man ju undra vad fan som är fel...

Tyvärr går det inget vidare att besvara min fråga, vilket jag gissar är anledningen till att du börjar övergå till ad-hominem-argument, vilket tyvärr inte biter på mig.

Inget på Childhoods sida besvarade min frågeställning och det enda som kan ses som något slags svar hos Internetmedicin är följande:

Citat:
Gemensamt för alla sexuella övergrepp mot barn är den uttalade risken för ett brett spektrum av psykiska och fysiska besvär på både kort och lång sikt. Bland annat ångest, depression och posttraumatiskt stressyndrom (PTSD) är starkt kopplade till tidigare utsatthet för sexuella övergrepp i barndomen.

Jag ställer mig dock aningen tveksam till att en 14-åring som inte tvingats till sex skulle riskera att drabbas av de symptom som nämns.

För övrigt tror jag att personer som blir våldtagna mår dåligt av det, men vad är det som får dem att må dåligt (utöver eventuella fysiska skador) om inte just att de tvingats till något mot deras vilja? Därav är min fråga just vad en person mår dåligt av om den inte tvingats till något.

Slutligen kan jag åter nämna att jag inte ifrågasätter rådande lagstiftning utan tycker tvärt om att 15 år är en ganska bra kompromiss mellan könsmognad och övrig myndighetsålder, men min fråga är inte av juridisk art utan handlar om huruvida en postpubertal ungdom lider några men av att ha sex om inga andra omständigheter (hot, våld, etc.) föreligger. Det blir i min mening lite märkligt att hävda att en 14-åring skulle få psykiska men av att ha sex, medan en 15-åring inte skulle få det, om alla omständigheter utöver åldern var identiska.
Senast redigerad av Vintergrisen 2022-07-04 kl. 14:32.
Citera
2022-07-04, 14:33
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
+1

Önskar alla jävla simps kunde sätta pipan på geväret i munnen och trycka på avtryckarn med stortån. Orkar fan inte höra "höhöhö hon va ju fräsch grabben fick sig ett gött ligg va gnäller han om xD xD xD xD" en enda jävla gång till alltså. Jag orkar inte.

Hur vet du det? Om en klassiskt snygg dubbel så gammal gympalärare knullade din dotter, hade du glatts åt hennes skull för "Han såg bra ut" även om hon var 14? Släpp sargen börje och kom in in matchen.
Idiot! Det är skillnad på grabbar och tjejer.
En 14 årig flicka får inte utnyttjas, inte under några omständigheter.
En 14 årig pojke får utnyttja vuxna kvinnor.

En normal 14 årig grabb som får chansen att ha sex med en vuxen kvinna, han kommer inte att ha några men. Han kommer enbart att växa som man.

Det går inte att jämföra 14 åriga pojkar och flickor.
Citera
2022-07-04, 14:39
Medlem
Citat:
Jag ställer mig dock aningen tveksam till att en 14-åring som inte tvingats till sex skulle riskera att drabbas av de symptom som nämns.
Childhood har arbetat i över 20 år med bland annat förebyggande av sexuella övergrepp mot barn.

Vad har du för grund till att ifrågasätta att barn far illa av sexuella övergrepp, förutom dina önsketankar?
Citera
2022-07-04, 14:41
Medlem
heggeness avatar
Tror ni att grabben är förstörd för livet?

https://content.api.news/v3/images/bin/59aabb3791cbca6acc04fd601ddc3c75
Citera
2022-07-04, 14:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Childhood har arbetat i över 20 år med bland annat förebyggande av sexuella övergrepp mot barn.

Vad har du för grund till att ifrågasätta att barn far illa av sexuella övergrepp, förutom dina önsketankar?

I det här sammanhanget är det irrelevant vad Childhood har gjort om de inte besvarar frågan jag ställer. Att du åter igen känner dig nödgad att gå till personangrepp visar enbart att du inte kan argumentera för din ståndpunkt.

Istället för att tramsa eller länka till sidor som inte besvarar frågeställningen ge mig svaret på följande enkla fråga:

Vilka psykiska eller fysiska men får en postpubertal ungdom av att ha sex med någon om det inte finns tvång, våld, eller manipulation med i bilden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in