Citat:
Ursprungligen postat av
Abetterworld
Rent spontant tycker jag inte om att någon missbrukar ett inflytande, vare sig det är med ålder, makt eller pengar över en yngre som är minderårig, MEN sedan är det nog inte många pojkar som i grund och botten hade misstyckt utan snarare uppskattat möjligheten att lära sig något av en äldre FÖRUTSATT att det sker frivilligt. Vidare kommer väl många pojkar i den åldern skryta som fan om att de har haft sex när de har haft det.
Ett ambivalent fall och glidande skala av huruvida det är lämpligt. Lagen är tydlig och säger en sak utan att den ska kunna missförstås, men sedan är verkligheten annorlunda där den som är BO kanske inte direkt led. Nåväl, om pojken i fråga "led" så lär väl denne ha berättat för polisen, men fan efter att ha sett bilden hade jag inte klagat om jag fick möjligheten med henne.
Risken är stor att hon har utnyttjat denna 14-åring utifrån sitt ”kändisskap”.
Oavsett så är det förkastligt att en 48-åring ger sig på en 14-åring sexuellt, det är trots allt ett barn vi pratar om.
Att pojken just nu kanske tycker det är ”häftigt” är övergående och kan resultera i framtida psykiska men, därav det rättsliga skydd som skall respekteras kring våldtäkt av barn.