Citat:
Ursprungligen postat av
BeachBob
Både M och S är nu öppna för kemisk kastrering för dömda våldtäktsmän. Är ganska säker på att den diskussionen är effekter av Dumpen. KD och Ebba Busch vill se 25 års fängelse för grov våldtäkt och livstids fängelse för grov våldtäkt mot barn. Nu börjar vi komma framåt. Vad säger ni som hatar dumpen och tycker att den är stigmatiserad mot pedofiler. Detta är ju precis vad Sveriges partier gör i dessa uttalande när dom vill ha hårdare krav på sexbrottslingar och pedofiler.
För det första, källa på det. Jag grävde igenom tråden som handlar om kastrering i PI, så jag frågar inte av lathet. Efter att ha läst tråden så blev min uppfattning att Maggan hade fått en fråga med anledning av KDs förslag, och svarat något i stil med "jag vet inte riktigt, kanske".
Det är möjligt att KD (eller snarare, Ebba själv) har låtit sig påverkas av Dumpen, men att M eller S skulle göra det ser jag som mindre troligt. Jag är normalt sett motståndare till elitism och brukar inte skriva på det här sättet, men med tanke på hur obildade och allmänt misslyckade Patrik och Sara är så är det mindre troligt att partier som gör anspråk på regeringsmakten skulle låta sig påverkas av dem.
För att svara på din fråga: Jag anser att straffen för vuxna i Sverige är ganska bra som de är. Det som borde göras är att avskaffa ungdomsrabatten, införa hårdare straff på gängrelaterad brottslighet, samt legalisera sexualbrott av typen "snuskgubbe som är allmänt creepy". Det skall vara enkelt att veta om man begår ett sexbrott eller inte, oavsett om man är socialt kompetent eller inte. Med andra ord så säger jag nej till de höjningar som KD föreslår.