2022-07-04, 11:04
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Både M och S är nu öppna för kemisk kastrering för dömda våldtäktsmän. Är ganska säker på att den diskussionen är effekter av Dumpen. KD och Ebba Busch vill se 25 års fängelse för grov våldtäkt och livstids fängelse för grov våldtäkt mot barn. Nu börjar vi komma framåt. Vad säger ni som hatar dumpen och tycker att den är stigmatiserad mot pedofiler. Detta är ju precis vad Sveriges partier gör i dessa uttalande när dom vill ha hårdare krav på sexbrottslingar och pedofiler.
För det första, källa på det. Jag grävde igenom tråden som handlar om kastrering i PI, så jag frågar inte av lathet. Efter att ha läst tråden så blev min uppfattning att Maggan hade fått en fråga med anledning av KDs förslag, och svarat något i stil med "jag vet inte riktigt, kanske".

Det är möjligt att KD (eller snarare, Ebba själv) har låtit sig påverkas av Dumpen, men att M eller S skulle göra det ser jag som mindre troligt. Jag är normalt sett motståndare till elitism och brukar inte skriva på det här sättet, men med tanke på hur obildade och allmänt misslyckade Patrik och Sara är så är det mindre troligt att partier som gör anspråk på regeringsmakten skulle låta sig påverkas av dem.

För att svara på din fråga: Jag anser att straffen för vuxna i Sverige är ganska bra som de är. Det som borde göras är att avskaffa ungdomsrabatten, införa hårdare straff på gängrelaterad brottslighet, samt legalisera sexualbrott av typen "snuskgubbe som är allmänt creepy". Det skall vara enkelt att veta om man begår ett sexbrott eller inte, oavsett om man är socialt kompetent eller inte. Med andra ord så säger jag nej till de höjningar som KD föreslår.
Senast redigerad av Gynekologstol 2022-07-04 kl. 11:22.
Citera
2022-07-04, 11:31
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Betalartikel i Expressen idag om mannen som blev uthängd på dumpen som tog sitt liv.
Är det någon som har premium och kan dela artikeln? Intressant att se det från sambons vinkel också.

Länk: "Annas" sambo hängdes ut av....

Oj, kommer vi se en massa utspel från dumplingarna om Expressen, journalisten som gjorde artikeln och kvinnan i artikeln nu? Brukar vara rätt förutsägbart, men dom kanske inte har råd med att läsa något bakom en betalvägg då all deras Swish gått till Dumpen...
Citera
2022-07-04, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vilken gädda var det :-)
Får man länka till dumpen som handlar om honom? Vill inte bryta mot regeln.
Citera
2022-07-04, 11:52
Medlem
sandyhells avatar
Förnamnet på Jalle? Kan nån snäll göra en rebus på det?
Citera
2022-07-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeyeyes
Får man länka till dumpen som handlar om honom? Vill inte bryta mot regeln.
Ja det ska vara ok. Annars länkar du i ett pm till mig.
Citera
2022-07-04, 12:10
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
För det första, källa på det. Jag grävde igenom tråden som handlar om kastrering i PI, så jag frågar inte av lathet. Efter att ha läst tråden så blev min uppfattning att Maggan hade fått en fråga med anledning av KDs förslag, och svarat något i stil med "jag vet inte riktigt, kanske".

Det är möjligt att KD (eller snarare, Ebba själv) har låtit sig påverkas av Dumpen, men att M eller S skulle göra det ser jag som mindre troligt. Jag är normalt sett motståndare till elitism och brukar inte skriva på det här sättet, men med tanke på hur obildade och allmänt misslyckade Patrik och Sara är så är det mindre troligt att partier som gör anspråk på regeringsmakten skulle låta sig påverkas av dem.

För att svara på din fråga: Jag anser att straffen för vuxna i Sverige är ganska bra som de är. Det som borde göras är att avskaffa ungdomsrabatten, införa hårdare straff på gängrelaterad brottslighet, samt legalisera sexualbrott av typen "snuskgubbe som är allmänt creepy". Det skall vara enkelt att veta om man begår ett sexbrott eller inte, oavsett om man är socialt kompetent eller inte. Med andra ord så säger jag nej till de höjningar som KD föreslår.
Tycker du är otroligt besynnerlig när du kallar Patrik och Sara för obildade och allmänt misslyckade. Patrik är en tidigare världsmästare och Sara har varit missbrukare och nu har hon vänt sitt liv till något positivt. Så att kalla dom för obildade och allmänt misslyckade är ett hån och en riktigt skev människosyn som jag tyvärr inte delar med dig.
Citera
2022-07-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
https://www.expressen.se/nyheter/ann...-tog-sitt-liv/

Någon idé om vem denna herre är?

Han tog livet av sig i våras och videon plockades ner från dumpens hemsida efter vädjanden från anhöriga. Sara och Patrik drog sig in i det sista innan videon togs ner…
Citera
2022-07-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ja det ska vara ok. Annars länkar du i ett pm till mig.
Denna idioten: https://dumpen.se/2022/04/11/jag-mot...bbe-napp-igen/
Citera
2022-07-04, 12:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Varför är det så viktigt att få vara snuskgubbe?
Citera
2022-07-04, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeyeyes
Denna idioten: https://dumpen.se/2022/04/11/jag-mot...bbe-napp-igen/
Tack.
Citera
2022-07-04, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Handlar Dumpen och fallen i Dumpen inte i första han om Hebefili? Sexuell dragning till ungdomar som kommit in i puberteten. I andra trådar på fb så anses det mer eller mindre tillåtet eftersom det strikt definitionsmässigt inte handlar om pedofili.

Nej, det handlar om våldtäkt mot barn.
Citera
2022-07-04, 13:12
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Tycker du är otroligt besynnerlig när du kallar Patrik och Sara för obildade och allmänt misslyckade. Patrik är en tidigare världsmästare och Sara har varit missbrukare och nu har hon vänt sitt liv till något positivt. Så att kalla dom för obildade och allmänt misslyckade är ett hån och en riktigt skev människosyn som jag tyvärr inte delar med dig.
Misstaget du gör när du läser min text är att du uppfattar det jag skriver som att jag tycker att människor inte skulle få en andra chans. Så är inte alls fallet, men tyvärr så är samhället till viss del utformat på det sättet. Det senare är också anledningen till att jag tvivlar på att M och S skulle låta sig påverkas av Dumpen, som hur man än vrider och vänder på det är en sammanslutning av personer som i genomsnitt har fler domar och färre högskolepoäng än befolkningen i stort.

Sedan håller jag inte med Dumpen, men det är en helt annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in