2022-07-04, 09:03
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Privatägd buss kan väl vara vilken buss som helst antar jag. Det är flera fotbollscuper den här helgen så det är en del bussar med fotbollsungdomar ute på vägarna. Nu vet jag inte vad som menas med privatägd men de kanske inte menar en vanligt länstrafikbuss eller stadsbuss
Privatägd skriver de så man ska förstå att det inte var ett kommersiellt fordon ägt av ett företag. Måste ha varit en våldsam kollision, tragiskt hörde om olyckan på radion.
Citera
2022-07-04, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qvissla
Skulle kunna vara tredje namnet uppifrån E.B.
Finns en M.B 49 år i Valbo. E.B spelade i Valbo FF förra säsongen.

Stämmer. 😔💔 Schröder har lagt upp bild på sin insta
Citera
2022-07-04, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottastina
Stämmer. 😔💔 Schröder har lagt upp bild på sin insta

Hoppades jag hade fel 😭
Citera
2022-07-04, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok ber om ursäkt. Utgick från vad jag läste först och det var då felaktigt. Tänkte väl mer att det kunde varit bägge föräldrar och fotbollstjej, men här förmodligen en förälder med barn då.

Det var tidningen som gick ut med fel information och inte du, så du behöver inte be om ursäkt! Många med dig har nog uppfattat det lika efter att ha läst artikeln

Jag ville bara förtydliga vad polisen själva gått ut med för att undvika onödiga spekulationer i tråden

Oavsett så är det så fruktansvärt tragiskt 💔
Citera
2022-07-04, 13:07
Medlem
Så vidrigt tragiskt!!
Vila i Frid!!
Citera
2022-07-04, 13:15
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Privatägd buss kan väl vara vilken buss som helst antar jag. Det är flera fotbollscuper den här helgen så det är en del bussar med fotbollsungdomar ute på vägarna. Nu vet jag inte vad som menas med privatägd men de kanske inte menar en vanligt länstrafikbuss eller stadsbuss

Det finns en bild där bussen syns, visserligen på långt håll. Det ser ut som en husbuss eller kanske "kombinerad hus- och transportbuss" för tävlingsbil eller häst.

https://bildix.mmcloud.se/bildix/api...0f44242df.jpeg
Citera
2022-07-04, 14:42
Medlem
Citat:
Mest troligt en omkörning på fel plats och tillfälle. Jag spenderar en del tid ute på vägarna och det finns många som gör helt galna omkörningar i kurvor och backkrön utan att kunna se om det kommer någon i motsatt riktning. Dessa är oftast inte direkt stressade utan kör alltid om folk och man kan se ibland att de kör om flera bilar i panik för att någon mil senare se dem svänga in på en bensinstation. Sen blir man omkörd igen efter några mil av samma förare

För de som hängde med på matten i grundskolan så är det lätt att inse hur få sekunder av restiden man spar in på en dylik omkörning, eller t.ex 10 km/h högre snitthastighet, såvida man inte ska färdas några hundra mil. Även utan depåstopp på bensinstationer.

Tragiskt för alla inblandade.
Citera
2022-07-04, 14:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Eller trött förälder efter flera dagars fotbollscup? Tror det är större risk att hon somnade till framför ratten och vaknade försent.
Tror också det, jävligt lätt hänt att man slumrar till om man är trött.
Citera
2022-07-04, 15:27
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Eller trött förälder efter flera dagars fotbollscup? Tror det är större risk att hon somnade till framför ratten och vaknade försent.

Nu är ju cupen lite utspridd men om man utgår ifrån Borlänge så är det ca 5 mil mellan olycksplatsen och cupen. Man måste vara jävligt trött om man inte orkar köra 5 mil(30-45 min)

Bodde hon i Sandviken så pratar vi om 8 mil
Edit: olyckan skedde väl även mitt på dagen
Citera
2022-07-04, 16:40
Medlem
Citat:
Nu är ju cupen lite utspridd men om man utgår ifrån Borlänge så är det ca 5 mil mellan olycksplatsen och cupen. Man måste vara jävligt trött om man inte orkar köra 5 mil(30-45 min)

Bodde hon i Sandviken så pratar vi om 8 mil
Edit: olyckan skedde väl även mitt på dagen

Har för mig att dom bodde i valbo.
Jag får en känsla av att det mer är en omkörning som gått skit. På en av bilderna ser man en bil med husvagn. Rätt troligt att hon skulle köra om och inte sett mötande.. Ligger man tätt bakom för att sen svänga ut för en hastig omkörning så ser man inte mötande förrän de är försent.
Citera
2022-07-04, 16:50
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Glöm att jag går ut med det här
Behövs ej, vi gör det.
Maria Bergh
Emilia Bergh

https://m.facebook.com/maria.bergh
Senast redigerad av PutteStrul 2022-07-04 kl. 17:05.
Citera
2022-07-04, 17:24
Medlem
Måste vara hemskt för sonen / storebror.

Gissar att bilen är en V60 T3 2011 150hk så teorierna om omkörning bil+husvagn kanske stämmer sen frontat med den gröna bussen när de inte hunnit in i rätt körfält igen.

Rip.

Edit: var olyckan i höjd med Edsken ?
Senast redigerad av Psykbryt76 2022-07-04 kl. 17:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in