2022-07-03, 13:51
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Så vad säger ditt inlägg om vilket värde BTC eller Tesla har om 6 månader? Ingenting. Så sluta använda det argumentet. Det är bara nybörjare som går på det.
Så nu byter du ämne från att ha diskuterat historiska avkastningar, där alla dina uppgifter varit fel, till att diskutera framtiden. Sure.

Vad tror du om bitcoins värde om sex månader?
Citera
2022-07-03, 13:52
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Till skillnad från erfarna aktieägare. Det existerar ingen cherrypicking i någon aktietråd på FB, utom i de trådar där BTC-liknande gäng är inne som i GME och SBB.
Är du en erfaren aktieägare? Du har ju precis cherrypickat data om tesla och btc. Då tolkar jag det som att du inte är, enligt dig, en erfaren aktieägare.
Citera
2022-07-03, 13:57
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Men behöver inte cherrypicka snävare än "de flesta aktier köpta december 2017-2021 har gått bättre än BTC".
Falskt. Vi har redan gått igenom detta:
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Okej du hade fel så du laborerar med förutsättningarna. Inga problem:

Från absoluta toppen 2017 till absoluta botten 2021: +46%. Inte imponerande men på plus.
Från botten 2017 till absoluta toppen 2021: +9000%. Tio gånger mer än Tesla.

Låtmig gissa, du kommer laborera med förutsättningarna igen eller byta ämne.

Varför fortsätter du upprepa lögnen?
Citera
2022-07-03, 14:35
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Så nu byter du ämne från att ha diskuterat historiska avkastningar, där alla dina uppgifter varit fel, till att diskutera framtiden. Sure.

Vad tror du om bitcoins värde om sex månader?
Jag är en erfaren aktieägare och tror ingenting om några specifika kurser. Om jag visste skulle jag bli miljardär. Jag kortar börsen just nu OMXS30, äger inga aktier sedan två år, och inväntar det fortsatta recessions-fallet som kan pågå ett halvår minst allteftersom katastroferna dyker upp. Börsfallet som verkar påverka BTC fast BTC sagts vara o-korrelerat med USA-börsen. Mycket som sägs om BTC.
Senast redigerad av Barents 2022-07-03 kl. 14:37.
Citera
2022-07-03, 15:38
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Jag är en erfaren aktieägare och tror ingenting om några specifika kurser. Om jag visste skulle jag bli miljardär. Jag kortar börsen just nu OMXS30, äger inga aktier sedan två år, och inväntar det fortsatta recessions-fallet som kan pågå ett halvår minst allteftersom katastroferna dyker upp. Börsfallet som verkar påverka BTC fast BTC sagts vara o-korrelerat med USA-börsen. Mycket som sägs om BTC.
Då så. Case closed.

Jag tror för övrigt att btc är korrelerat till övriga börser.
Citera
2022-07-03, 16:25
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Då så. Case closed.

Jag tror för övrigt att btc är korrelerat till övriga börser.
Oh, någon i tråden som nämner en nackdel med BTC. Det är annars en av de 100 mest nämnda fördelarna med BTC, att den kan hedga mot börsen. Och det hade ju varit fantastiskt om man kortade börsen med en så enkel sak som att köpa BTC.

Utveckla gärna varför du tror att BTC, som inte har någonting alls med företag eller konjunkturer eller vinster att göra, skulle följa börsen.
Senast redigerad av Barents 2022-07-03 kl. 16:29.
Citera
2022-07-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Din taktik gick över till "låt mig försöka vinna diskussionen genom dravel med random svåra vetenskapliga ord"

Frågan var ändå rätt enkel. Hur löser Bitcoin INTE Byzantinska Generalernas Dilemma, ett dilemma som är A och O när det kommer till transaktioner med högst värde.

13 år har ändå gått utan dubbelspendering, vilket talar tydligt för att jag har rätt. Vad är ditt bevis annat än "jag tycker den är dålig"...?

Dilemmat enkelt förklarat för den intresserade:
https://www.youtube.com/watch?v=nS9LH5gu65Y&ab_channel=Bittrio

Fast det är ju precis vad du gör. Jag vet ingen som snackar så mycket bajs som du gör. Du länkar till den ena experten efter den andra, använder komplexa termer och hävdar att ingen kan något. Men i slutet av dagen står du fortfarande med brallorna nere och med absolut sämst prisförutsägelser. Grattis!
Citera
2022-07-03, 16:34
Medlem
Citat:
Igen, du får gå tillbaka och se vad som var ironi. Jag skulle aldrig skriva confermation på allvar. Du noterade inget onödigt upprepande av just confermation? Gå tillbaka en sida i tråden så finner du the confermator.

Det var ingen ironi. Du var tvärseriös och hävdade: ''Påminn mig vid 2030''. Låter som en bekväm efterkonstruktion du kör med nu för att du skäms över dina tidigare prisförutsägelser... att inte behöva stå för det man säger. Men nog om det, tillbaka till sakligheterna.
Citera
2022-07-03, 16:37
Medlem
Citat:
Okej du hade fel så du laborerar med förutsättningarna. Inga problem:

Från absoluta toppen 2017 till absoluta botten 2021: +46%. Inte imponerande men på plus.
Från botten 2017 till absoluta toppen 2021: +9000%. Tio gånger mer än Tesla.

Låtmig gissa, du kommer laborera med förutsättningarna igen eller byta ämne.

Så vad grundar sig argumentet på? Att past returns are indicative of future returns?

Klart man kan titta tillbaka historiskt och häva ur sig vad som helst. Men det bevisar ingenting? Det är ju som att jag skulle hävda att en aktie som har gått skitbra kommer fortsätta gå bra baserat på gammal data? Det är inte så det funkar haha.
Citera
2022-07-03, 16:53
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Så vad grundar sig argumentet på? Att past returns are indicative of future returns?

Klart man kan titta tillbaka historiskt och häva ur sig vad som helst. Men det bevisar ingenting? Det är ju som att jag skulle hävda att en aktie som har gått skitbra kommer fortsätta gå bra baserat på gammal data? Det är inte så det funkar haha.
Jag tog endast fram korrekt data då en annan spred saker som var direkta felaktigheter.

Jag är ingen TA-nisse som tror man kan kolla bakåt i tiden med säkerhet kunna förutspå framtiden. Visst, det finns mönster och cykler som ibland upprepar sig men det är inte skrivet i sten.
Citera
2022-07-03, 16:57
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Oh, någon i tråden som nämner en nackdel med BTC. Det är annars en av de 100 mest nämnda fördelarna med BTC, att den kan hedga mot börsen. Och det hade ju varit fantastiskt om man kortade börsen med en så enkel sak som att köpa BTC.

Utveckla gärna varför du tror att BTC, som inte har någonting alls med företag eller konjunkturer eller vinster att göra, skulle följa börsen.
Jag kan inte ta ansvar för vad andra säger. Har för övrigt aldrig hört någon säga att bitcoin är en hedge mot börskrascher. Kan du ta fram några exempel på det?

Jag tror att bitcoin ses som en högriskinvestering. När marknaden får aptit på risk, dvs när allt annat går bra, så går bitcoin upp. När allt brakar samman och folk vill minska sin risk säljer man. Där finns korrelationen. Hur det kommer se ut i framtiden får vi se.
Citera
2022-07-03, 17:12
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Jag tror att bitcoin ses som en högriskinvestering. När marknaden får aptit på risk, dvs när allt annat går bra, så går bitcoin upp. När allt brakar samman och folk vill minska sin risk säljer man. Där finns korrelationen. Hur det kommer se ut i framtiden får vi se.
Det kan jag 100% hålla med om. BTC är spännande gambling vid sidan om börsen, när man har för mycket pengar, för mycket greed, för gott om tid framför datorn. Aktier följer konjunkturer och det kan man förutse en del kring, så man kan gå bättre på börsen än genomsnitt. Skulle du säga att det finns något i din beskrivning av BTC som gör den förutsägbar, så att du kan tjäna pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in