2022-07-02, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Du har missat en viktig sak Mumsebulle, eller egentligen flera. Men jag väljer nu att lyfta fram en sak till dig:
Åklagaren ska vara objektiv. Det betyder att när åklagaren utreder brottet ska han eller hon inte tänka på om det hjälper någon av de inblandade.
Åklagaren ska undersöka alla fakta om brottet, utan att bry sig om vem det är bra eller dåligt för.

Detta har denna åklagaren inte gjort, inte för fem öre.
Vad menar du?
Du tycker att åklagaren gjort ett dåligt jobb.
Okej.
Du har även uttryckt att du tycker att Lydias olika advokater gjort ett dåligt jobb.
Okej.

Den princip som gäller i svensk processrätt. Den innebär att parterna i en rättegång får åberopa all bevisning som de kan få fram (så kallad fri bevisföring) och att värdet av bevisningen prövas fritt av domstolen (fri bevisvärdering).

Du tycker att Lydia borde fått ett mildare straff, eller allra helst att Emils mobiltelefoner inte tömts och de makabra klippen kom fram, då hade Lydia kanske klarat sig och kunnat "satt en scen" till sin fördel.
Men nu är ju verkligheten och sanningen den, att Lydia Barth förstört "allt" alldeles själv. Inte ens hennes exman kunde rädda henne den här gången, trots att hon ringde och uppgav ett citat: avgrundsbröl..
Hon ringde 112 och beklagade sig över sin hästgård som sålts med förlust och att hon var i ekonomisk knipa, hade skulder hos kronofogden, var hemlös, inte klarade sina studier, legat inne på psyk i omgångar osv.
Hon passade på att klä på sig och hämta sin handväska, redo att bröla iväg med polisen.

Brottet i detta fall, gäller mordet på Emil.
Det gäller att ta reda på vad som föranlett mordet.

Han ville inte ha kvar henne i sitt liv.
Hon kunde inte acceptera det.
Deras "kärlekshistoria" är väldigt osammanhängande.
Lydia var en gift kvinna när hon inledde ett förhållande med Emil.
I närtid bodde Lydia hos flera olika män, trots att hon fortfarande var gift.
Hon låg inte på latsidan..

Lydias advokater har haft tillgång till hela förundersökningen och slasken, de har haft alla medel att själva åberopa bevisning eller vittnen.
Hur kommer det sig att det inte gjordes? Det skulle lett till att hennes smutsiga byk blottats än mer.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-07-02 kl. 12:39. Anledning: Tillägg
2022-07-02, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Varför Upprepar ni er hela tiden som några fyllon som inte minns vad ni sa för fem minuter sedan!

Alla vet det du skrev. Alla beklagar det och alla fördömer det. Få in det i din förvirrade hjärna.

Men ni hjälper tammejfan inte till att få fram en korrekt bild utav Emil. Tror du på fullaste allvar att Emil (de som känner Emil vet om detta) ville framställas som en liten oskyldig pojke som ingen talan hade. Ni försöker ju desperat måla fram den bilden. Så oschysst av er.

Och då ni är så förbannat tröga i skallen, så innebär det inte att Emil förtjänade det han utsattes för. Så äckligt att läsa att ni ens antyder det. Fatta det!

Det handlar om två människor som mådde dåligt psykiskt, där saker och ting eskalerade på fyllan.
Därtill en del i deras omgivning som pressade.
Nu ska även omgivningen bära Lydias skuld?

Det översta fetade, du bekräftar att jag inte ljuger? Är det så jag ska tolka det, "alla vet det du skrev"

Du för både Lydia och Emils talan här?
Hur ville Emil framställas? som skribenten "Loveangelie" försökt framställa honom?
Som Mr. Coolguy, beväpnad med pistol och bar skottsäker väst.
Bålstas Scarface, som ställde till med sexorgier i sitt hem och SkumraskutpressarEmil? Hårdast bland de hårda?

Lägg ner.

Lydia förtjänar inte 18 år, hon förtjänar livstid (alternativt avrättning, min personliga åsikt)
2022-07-02, 12:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Denna tråd är fan det rörigaste jag sett och det mest på grund av att flera vill få brottet att framstå som att allt skedde pga att det va BO fel, Lydia har inte gjort ngt dumt nej hon är så duktig så, har drivit hästgård, pluggat högskola jobbat, tagit hand om och skött sina egna barn mm och blivit lurad av massa dumma män bara, rena helgonet.

Om du tar bort personerna/människorna (avpersionifierar) BO och GM och ex kallar dem för A och B och sedan analyserar hur detta rättsärende har skötts från dag ett så slipper du halka tillbaka till ruta ett hela tiden.
2022-07-02, 12:37
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nu ska även omgivningen bära Lydias skuld?

Det översta fetade, du bekräftar att jag inte ljuger? Är det så jag ska tolka det, "alla vet det du skrev"

Du för både Lydia och Emils talan här?
Hur ville Emil framställas? som skribenten "Loveangelie" försökt framställa honom?
Som Mr. Coolguy, beväpnad med pistol och bar skottsäker väst.
Bålstas Scarface, som ställde till med sexorgier i sitt hem och SkumraskutpressarEmil? Hårdast bland de hårda?

Lägg ner.

Lydia förtjänar inte 18 år, hon förtjänar livstid (alternativt avrättning, min personliga åsikt)

Du har ganska allvarliga problem att hålla dig till ren fakta. Du hittar på saker. Riktigt oroväckande att läsa hur du väljer att lägga till saker, hitta på saker, vända folks ord till ngt annat så att det passar in på det du vill måla fram.

Ingen önskar vare sig Emil eller Lydias familj mer lidande. Detta kan du ej ta till dig. Därför skriver man till dig att sluta måla fram bilder av andra människor som ej stämmer. Då vänder du ens ord till att han ska då beskrivas som en gangster m.m

Du är rubbad!

Ditt hat är inte nyttigt, allra minst för dig själv.
2022-07-02, 15:23
Medlem
Otroligt att den här tråden fortfarande lever.
Men begåvningsreserven behöver få utlopp för sitt svammel och sin tro om att de kan kollra bort korten.

Lydia Barth är dömd i två instanser för samma sak. Mord. Domstolen har haft tillgång till bådas mobiler. De har gått igenom dem och konstaterat att mer bevisning inte behövdes för en fällande dom.

Vad tror ni egentligen ni ska få ut av att väcka liv i tråden igen? Det hade inte varit aktivitet i den på nästan ett halvår. Hade den fått vila så hade den försvunnit bort i glömska. Nu blir den aktuell på ett sätt som är riktigt obehagligt och knappast gagnar Lydia och verkligen inte hennes eller Emils barn.
2022-07-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Åklagarens uppgift i domstolen är att bevisa att brottet har begåtts. Om den misstänkta personen förnekar brott måste åklagaren presentera så mycket bevis att domstolen anser det styrkt utom rimligt tvivel att det som påstås verkligen har hänt. Åklagaren har dock även till uppgift att redovisa sådant som talar till den misstänktes fördel.

Vad har åklagaren gjort för fel?
Det finns en film som visar hur Lydia Barth hämtar bödsan laddar och skjuter....
Bättre bevis mot en mörderska kan väl inte finnas

Som info Vemdalen. Min text kommer från Åklagarsidan, vad en åklagare har för arbetsuppgifter.
Så denna åklagare har absolut inte gjort sitt arbete. Det är bara till att läsa i förhör, vem dom har förhört, och hur det gick till i domstol.
Läs och lyssna så märker du, för det gör alla som har hjärnceller liksom.
2022-07-02, 17:07
Medlem
Citat:
Vart ska jag börja? Är det ens värt att försöka bemöta detta nonsens?

Om detta inte anses vara desperata försök till whitewashing av en mördare och victim blaming av ett mordoffer

Jag ber dig, lägg fram dina bevis för att mina påståenden inte stämmer och även vad du vet om gangster-Emil🙄🤣🤣🤣

Tror du på dina egna påståenden?
Historierna är lika korkade som dem om onanisterna i Husummaffian...

Var det inte du som inte brydde dig, ändå så reagerar du snabbt på mina inlägg.
Hur kan det komma sig?

När kan Lydia Barth tänkas få beviljad permission?
Hur ofta får hon besök av sina barn?

Emils barn kommer aldrig mer få träffa sin pappa, inte krama om, eller få höra hans röst i nuet. Det går inte att ringa till honom.
När Emils barn vill hälsa på sin pappa, får dem åka till hans grav och tända ett ljus eller lämna något minnessak.

Det är inte min skyldighet att lägga fram bevis på att du har fel i dina påståenden. Det är du som bör lägga fram bevis som backar upp ditt påstående, annars är det som man har sagt, lögn och hitte på.
Så du kan ju alltid börja där.
2022-07-02, 17:12
Medlem
Citat:
Vad menar du?
Okej.
Du har även uttryckt att du tycker att Lydias olika advokater gjort ett dåligt jobb.
Okej.

Den princip som gäller i svensk processrätt. Den innebär att parterna i en rättegång får åberopa all bevisning som de kan få fram (så kallad fri bevisföring) och att värdet av bevisningen prövas fritt av domstolen (fri bevisvärdering).

Du tycker att Lydia borde fått ett mildare straff, eller allra helst att Emils mobiltelefoner inte tömts och de makabra klippen kom fram, då hade Lydia kanske klarat sig och kunnat "satt en scen" till sin fördel.
Men nu är ju verkligheten och sanningen den, att Lydia Barth förstört "allt" alldeles själv. Inte ens hennes exman kunde rädda henne den här gången, trots att hon ringde och uppgav ett citat: avgrundsbröl..
Hon ringde 112 och beklagade sig över sin hästgård som sålts med förlust och att hon var i ekonomisk knipa, hade skulder hos kronofogden, var hemlös, inte klarade sina studier, legat inne på psyk i omgångar osv.
Hon passade på att klä på sig och hämta sin handväska, redo att bröla iväg med polisen.

Lydias advokater har haft tillgång till hela förundersökningen och slasken, de har haft alla medel att själva åberopa bevisning eller vittnen.
Hur kommer det sig att det inte gjordes? Det skulle lett till att hennes smutsiga byk blottats än mer.

Ja, det är inte ens lönt att bemöta hela ditt inlägg, för det är så mycket lögn i det. Du kan inte sluta hitta på ju.
Var, plocka mer än gärna fram bevis nu, Var har jag skrivit att jag skulle ha tyckt att Emils telefon inte skulle ha tömts? Se så, plocka nu fram det så kan vi prata sen!
2022-07-02, 17:18
Avslutad
Citat:
Vad menar du?
Okej.
Okej.

Citat:
Det är inte min skyldighet att lägga fram bevis på att du har fel i dina påståenden. Det är du som bör lägga fram bevis som backar upp ditt påstående, annars är det som man har sagt, lögn och hitte på.
Så du kan ju alltid börja där.
Innan du börjar fäkta och slåss mot väderkvarnar, kan du väl åtminstone läsa de svar jag gett dig? Jag har gång på gång länkat vad du efterfrågar, tex när du säger emot dig själv, men du tycks ändå inte förstå. sen har du mage att påstå att skribenter ljuger, saknar hjärnceller, inte känner Lydia eller Emil.

Sluta spela Allan-Ballan och acceptera det du inte kan förändra:
LYDIA BARTH ÄR DÖMD TILL 18 ÅRS FÄNGELSE FÖR MORD
2022-07-02, 18:53
Medlem
Citat:
Innan du börjar fäkta och slåss mot väderkvarnar, kan du väl åtminstone läsa de svar jag gett dig? Jag har gång på gång länkat vad du efterfrågar, tex när du säger emot dig själv, men du tycks ändå inte förstå. sen har du mage att påstå att skribenter ljuger, saknar hjärnceller, inte känner Lydia eller Emil.

Det är ju det du inte gör Mumsebulle.
Du skrev tidigare detta: Du tycker att Lydia borde fått ett mildare straff, eller allra helst att Emils mobiltelefoner inte tömts och de makabra klippen kom fram, då hade Lydia kanske klarat sig och kunnat "satt en scen" till sin fördel.

Jag har aldrig sagt eller påstått något sådant. Så var vänlig att plocka fram det då. Sluta hitta på en massa och ljuga!
2022-07-02, 20:53
Avslutad
Citat:
Det är ju det du inte gör Mumsebulle.
Du skrev tidigare detta: Du tycker att Lydia borde fått ett mildare straff, eller KANSKE allra helst att Emils mobiltelefoner inte tömts och de makabra klippen kom fram, då hade Lydia kanske klarat sig och kunnat "satt en scen" till sin fördel.

Jag har aldrig sagt eller påstått något sådant. Så var vänlig att plocka fram det då. Sluta hitta på en massa och ljuga!
Ett kanske föll bort, ber om ursäkt. Fram tills att filmerna kom fram, hävdade Lydia att det var en olyckshändelse, iof så fortsatte hon ljuga i rätten också.
Nog om det, det är främst du och captain, ängeln, hasse, drottningen och batteriet, som stångas för att Lydia borde fått ett mildare straff, jämfört med andra "värre mord"
Att hon minsann skulle triggats av brottsoffret och att det skulle visa sig att det skulle komma fram bevis, hot och en massa trams. Det vidrigaste är nog ändå att ni förminskar att Lydia Barth mördade en annan människa. Och nu senast försöker få det nästintill som att han bett om att få bli dödad..
Ni borde ta ett steg tillbaka och fundera över om ni skulle resonera likadant om det var två för er helt okända personer varav den ena dödar den andra i dennes hem.

Tänker ni likadant om att de kvinnor som "ramlar" från balkonger? Att det är deras fel att de kastas ut, att de triggat sina män och betett sig illa mot sin man?

Eller de kvinnor som blir mördade av sin partner, i sitt hem, får de skylla sig själva? Är det åklagarens skyldighet att utgå från att mannen är offret, som triggats att mörda sin tjej, med all rätt, eftersom hon inte gjorde som han sa?

Är det verkligen så att ni inte kan ta in att någon ni känner bär skuld för sina handlingar som resulterat i att en annan människa fått sätta livet till, pga den ni kallar er vän tog steget och dödade en annan människa.
Man måste acceptera det faktum att den man trott sig känna, visat sig vara någon helt annan.

Lägg inte någon skuld på brottsoffret.
Det är bevisat bortom rimligt tvivel att Lydia psykade Emil, hon triggade och hånade, krävde att han skulle lyssna, göra som hon ville.
Det finns en unik videoinspelning där man ser och hör Lydia hotfullt och beväpnad försöka få Emil att lyda.
Emil ville inte vara med henne, inte ha någonting mer med henne att göra, han bad henne lämna. Det skulle vara hennes sista natt i hans hus.
Det blev ingen sista natt i huset för någon av dem, då Lydia tog lagen i egna händer och sköt ihjäl honom. Hon siktade och sköt.
Det var inget misstag som hon försökt ljuga om, det var en ren och skär avrättning. Hon lämnade honom att dö för att han inte gjorde som hon krävde
2022-07-02, 20:56
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Men snälla mumsbulle det är väl ingen här i tråden som anser att Lydia inte är skyldig till mordet på Emil.

Däremot så är många med mej mindre imponerad av själva utredningen som gjordes, Exempelvis så utreddes det inte vad som föranledde detta mord.

Fängelse ja 18 år nej, har läst om värre mord en detta som landade på 14 år.

Men som sagt hon är dömd i två instanser till 18 år så det är bara att acceptera och gå vidare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in