Citat:
Ursprungligen postat av
Nitromethane
Denna tråd är fan det rörigaste jag sett och det mest på grund av att flera vill få brottet att framstå som att allt skedde pga att det va BO fel, Lydia har inte gjort ngt dumt nej hon är så duktig så, har drivit hästgård, pluggat högskola jobbat, tagit hand om och skött sina egna barn mm och blivit lurad av massa dumma män bara, rena helgonet.
Det är lite så i den här tråden, det är därför jag fortsätter skriva, för att det är så makabert att någon enda människa kan försöka sticka vidare på Lydia Barths offerkofta.
Detta är ett solklart fall, när åklagaren fick fram filmerna som offret spelat in, behövdes det inte slösas mer resurser för att kunna åtala och vara säker på att bevisningen var så pass stark att Lydia skulle dömas i rätten.
Jag vet inget annat uppenbara mordfall, där det inte råder någon tvekan över händelseförlopp, samt vad som föranlett att Lydia nu är dömd.
Dokumentationen är inte till Lydias fördel, hade åklagaren valt att lägga resurser på att undersöka och gräva vidare i Lydias historik, skulle det tillochmed få tyst på Lydias hejarklack.
Det är smutsigt och utstuderat från Lydias skull och ett tydligt mönster, hur Lydia lekt med män.
Aldrig har jag sett så mycket försök till att försöka få det att verka som om brottsoffret fick vad han förtjänade pga hittepåtrams om att han var Bålstas största och mest fruktade gangster....
Det stämmer inte alls
Lydia kunde inte acceptera att bli lämnad. Det brukade vara hon som inledde nya förhållanden, så att hon på så vis kunde flytta från en sängkammare till en annan.