2022-07-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Denna tråd är fan det rörigaste jag sett och det mest på grund av att flera vill få brottet att framstå som att allt skedde pga att det va BO fel, Lydia har inte gjort ngt dumt nej hon är så duktig så, har drivit hästgård, pluggat högskola jobbat, tagit hand om och skött sina egna barn mm och blivit lurad av massa dumma män bara, rena helgonet.

Skulle vilja påstå att de ej läst inläggen ordentligt då.
Vad jag vet så finns det ingen som har skylt på BO. Det man däremot har pekat på är att Lydia ej skulle ha dömts till 18 år, det skulle vara färre år med tanke på hur andra mord har dömts. Mord som varit värre, mord där mördaren försvårat utredning och döljt saker exempelvis.
Sen har varje fall jag bara påpekat rena lögner som är skrivna av personer som inte ens känner Lydia, alltså är det enbart hörsägen, skvaller och lögner.
Om man ska ta upp sånt, då kan man lika gärna ta upp allt, inklusive det som finns på Emil.
2022-07-02, 10:54
Avslutad
Citat:
Denna tråd är fan det rörigaste jag sett och det mest på grund av att flera vill få brottet att framstå som att allt skedde pga att det va BO fel, Lydia har inte gjort ngt dumt nej hon är så duktig så, har drivit hästgård, pluggat högskola jobbat, tagit hand om och skött sina egna barn mm och blivit lurad av massa dumma män bara, rena helgonet.
Det är lite så i den här tråden, det är därför jag fortsätter skriva, för att det är så makabert att någon enda människa kan försöka sticka vidare på Lydia Barths offerkofta.

Detta är ett solklart fall, när åklagaren fick fram filmerna som offret spelat in, behövdes det inte slösas mer resurser för att kunna åtala och vara säker på att bevisningen var så pass stark att Lydia skulle dömas i rätten.

Jag vet inget annat uppenbara mordfall, där det inte råder någon tvekan över händelseförlopp, samt vad som föranlett att Lydia nu är dömd.

Dokumentationen är inte till Lydias fördel, hade åklagaren valt att lägga resurser på att undersöka och gräva vidare i Lydias historik, skulle det tillochmed få tyst på Lydias hejarklack.
Det är smutsigt och utstuderat från Lydias skull och ett tydligt mönster, hur Lydia lekt med män.

Aldrig har jag sett så mycket försök till att försöka få det att verka som om brottsoffret fick vad han förtjänade pga hittepåtrams om att han var Bålstas största och mest fruktade gangster....

Det stämmer inte alls

Lydia kunde inte acceptera att bli lämnad. Det brukade vara hon som inledde nya förhållanden, så att hon på så vis kunde flytta från en sängkammare till en annan.
2022-07-02, 10:54
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du Bill, eller om det var Bull, jag bemöter era inlägg gemensamt eftersom ni påstår att ni känner Lydia. Den ena så länge som 5 år, vilket iochförsig är lite av ett rekord gällande Lydia, frånsett familjen.

Jag, Mumsbulle, är inte trovärdig enligt er. Vad är det som utgör er till att bedöma trovärdighet, när ni vid insikt om att det uppenbart är sant, det jag skriver, eftersom ett bekräftande från er, trots allt fäktande om att jag inte är trovärdig, eftersom jag inte känner Lydia, så kommenterar ni att det kanske inte är så roligt för Lydias anhöriga att få reda på saker som dem inte haft en aning om eller känt till, här på flashback.

Hur ska ni ha det? Är det lögner och hittepå, det jag framfört och frågat er som känner Lydia.

Som svar får jag ett tramsande om att nej, ni tänker inte berätta, verkligen inte för mig eftersom jag inte känner Lydia och bara ljuger och trollar.

Ert ältande om att självklart ska Lydia ta sitt straff, har någon ifrågasatt det?
Det som ifrågasatts, är varför ni anser att hon dömts för hårt, när hon snarare hade kunnat dömas till livstids fängelse pga alla omständigheter.

Från rättegångsljudfilerna inkl. en ljudfil, med en inspelning från Emils mobiltömning, som finns på youtube, påstår ni att det Lydias normala tillstånd, en Lydia som ni är vana vid, för er låter hon inte elak, käftig eller kaxig, bara vanliga Lydia..men att ni däremot påstår att Emil triggar, är uppkäftig, hetsar och i stort sett ber om att bli skjuten av Lydia?

Det som ni hävdar, är att jag inte kände Lydia och endast dem som kände Lydia får yttra sig, eftersom inga andra förutom er är kvalificerade.

Eh, ni påstår att ni kan flytta fokus om ni vill, det betvivlar jag inte. Ni har själva bekräftat att ni vill tysta alla troll och lögnare, dvs alla som inte tycker som er.

Du är som en gammal bandspelare som går på repeat.

Igår samtalade jag med en vän till Emil och den personen sa att Emil hade skämts om han hade läst denna tråd hur en del vill framställa honom som en oskyldig liten skolpojke som ingen talan hade.
Nog fan för att det som hände var fruktansvärt. Men att få honom att framstå så här som du, Vemdalen m.fl gör sa denna vän, är allt utom schysst.

Men fortsätt du Mumsiplutt. Frågan är om du inte är en Lydiakramare? Jag börjar faktiskt tro det. Bilden ni målat fram om denna kille är nämligen allt utom korrekt.
2022-07-02, 11:04
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Vad jag vet så finns det ingen som har skylt på BO. Det man däremot har pekat på är att Lydia ej skulle ha dömts till 18 år, det skulle vara färre år med tanke på hur andra mord har dömts. Mord som varit värre, mord där mördaren försvårat utredning och döljt saker exempelvis.
Sen har varje fall jag bara påpekat rena lögner som är skrivna av personer som inte ens känner Lydia, alltså är det enbart hörsägen, skvaller och lögner.
Om man ska ta upp sånt, då kan man lika gärna ta upp allt, inklusive det som finns Emil.[

Är det sånt du tror dom som känner Emil vill höra som du syftar på?

Jag tror dom flesta (utom ni som försvarar Lydia febrilt) Uppfattar er precis som Nitromethane skriver.
Att ni med hull och hår försöker förminska Lydias skuld

Fattar du nu?
Byt taktik.. Annars kommer ni inte komma nån vart i detta
2022-07-02, 11:07
Medlem
[quote=Vemdalen62|80752339]
Citat:
Om man ska ta upp sånt, då kan man lika gärna ta upp allt, inklusive det som finns Emil.[/QUOTE]

Jag tror dom flesta (utom ni som försvarar Lydia febrilt) Uppfattar er precis som Nitromethane skriver.
Att ni med hull och hår försöker förminska Lydias skuld

Fattar du nu?
Byt taktik.. Annars kommer ni inte komma nån vart i detta

Och vad får dig att tro att Lydias anhöriga och vänner vill lyssna på allt ert skitsnack och lögner? Du måste skämta när du skrev som du gjorde nu.
2022-07-02, 11:10
Medlem
[quote=Lasseliten2|80752370]
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62

Och vad får dig att tro att Lydias anhöriga och vänner vill lyssna på allt ert skitsnack och lögner? Du måste skämta när du skrev som du gjorde nu.
HON HAR MÖRDAT EN ANNAN MÄNNISKA!!!
HAN HAR BLIVIT AVRÄTTAD AV EN PSYKSJUK PACKAD KVINNA
Var ligger skulden?
Vad är det du inte förstår????
2022-07-02, 11:11
Medlem
Citat:
Det är lite så i den här tråden, det är därför jag fortsätter skriva, för att det är så makabert att någon enda människa kan försöka sticka vidare på Lydia Barths offerkofta.

Detta är ett solklart fall, när åklagaren fick fram filmerna som offret spelat in, behövdes det inte slösas mer resurser för att kunna åtala och vara säker på att bevisningen var så pass stark att Lydia skulle dömas i rätten.

Jag vet inget annat uppenbara mordfall, där det inte råder någon tvekan över händelseförlopp, samt vad som föranlett att Lydia nu är dömd.

Dokumentationen är inte till Lydias fördel, hade åklagaren valt att lägga resurser på att undersöka och gräva vidare i Lydias historik, skulle det tillochmed få tyst på Lydias hejarklack.
Det är smutsigt och utstuderat från Lydias skull och ett tydligt mönster, hur Lydia lekt med män.

Aldrig har jag sett så mycket försök till att försöka få det att verka som om brottsoffret fick vad han förtjänade pga hittepåtrams om att han var Bålstas största och mest fruktade gangster....

Det stämmer inte alls

Lydia kunde inte acceptera att bli lämnad. Det brukade vara hon som inledde nya förhållanden, så att hon på så vis kunde flytta från en sängkammare till en annan.

Du har missat en viktig sak Mumsebulle, eller egentligen flera. Men jag väljer nu att lyfta fram en sak till dig:
Åklagaren ska vara objektiv. Det betyder att när åklagaren utreder brottet ska han eller hon inte tänka på om det hjälper någon av de inblandade.
Åklagaren ska undersöka alla fakta om brottet, utan att bry sig om vem det är bra eller dåligt för.

Detta har denna åklagaren inte gjort, inte för fem öre.
2022-07-02, 11:13
Medlem
[quote=Vemdalen62|80752400]
Citat:
HON HAR MÖRDAT EN ANNAN MÄNNISKA!!!
HAN HAR BLIVIT AVRÄTTAD AV EN PSYKSJUK PACKAD KVINNA
Var ligger skulden?
Vad är det du inte förstår????

Återigen Vemdalen. Vad är det som du inte förstår, läs ens inlägg igen då du inte tycks begripa.
Peka ut vart jag har skrivit att skulen är Emils. Det har jag ALDRIG skrivit eller sagt. Vad i detta är det som du inte förstår?
2022-07-02, 11:21
Medlem
Citat:
Du har missat en viktig sak Mumsebulle, eller egentligen flera. Men jag väljer nu att lyfta fram en sak till dig:
Åklagaren ska vara objektiv. Det betyder att när åklagaren utreder brottet ska han eller hon inte tänka på om det hjälper någon av de inblandade.
Åklagaren ska undersöka alla fakta om brottet, utan att bry sig om vem det är bra eller dåligt för.

Detta har denna åklagaren inte gjort, inte för fem öre.

Åklagarens uppgift i domstolen är att bevisa att brottet har begåtts. Om den misstänkta personen förnekar brott måste åklagaren presentera så mycket bevis att domstolen anser det styrkt utom rimligt tvivel att det som påstås verkligen har hänt. Åklagaren har dock även till uppgift att redovisa sådant som talar till den misstänktes fördel.

Vad har åklagaren gjort för fel?
Det finns en film som visar hur Lydia Barth hämtar bödsan laddar och skjuter....
Bättre bevis mot en mörderska kan väl inte finnas
2022-07-02, 11:31
Avslutad
Citat:
Jag räknar inte med att du kan komma med några svar eftersom det enda du kommer med är upprepningar av hörsägen.

Citat:
Du får nog läsa om inläggen igen, för du har fått väldigt mycket om bakfoten samtidigt som du bevisligen inte tagit in allt man skrivit eftersom du frågar samma sak gång på gång. Detta trots att man redan skrivit svaret gång på gång.

Citat:

Om man ska ta upp sånt, då kan man lika gärna ta upp allt, inklusive det som finns på Emil.

Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Igår samtalade jag med en vän till Emil och den personen sa att Emil hade skämts om han hade läst denna tråd hur en del vill framställa honom som en oskyldig liten skolpojke som ingen talan hade.
Nog fan för att det som hände var fruktansvärt. Men att få honom att framstå så här som du, Vemdalen m.fl gör sa denna vän, är allt utom schysst.

Men fortsätt du Mumsiplutt. Frågan är om du inte är en Lydiakramare? Jag börjar faktiskt tro det. Bilden ni målat fram om denna kille är nämligen allt utom korrekt.
Vart ska jag börja? Är det ens värt att försöka bemöta detta nonsens?

Om detta inte anses vara desperata försök till whitewashing av en mördare och victim blaming av ett mordoffer

Jag ber dig, lägg fram dina bevis för att mina påståenden inte stämmer och även vad du vet om gangster-Emil🙄🤣🤣🤣

Tror du på dina egna påståenden?
Historierna är lika korkade som dem om onanisterna i Husummaffian...

Var det inte du som inte brydde dig, ändå så reagerar du snabbt på mina inlägg.
Hur kan det komma sig?

När kan Lydia Barth tänkas få beviljad permission?
Hur ofta får hon besök av sina barn?

Emils barn kommer aldrig mer få träffa sin pappa, inte krama om, eller få höra hans röst i nuet. Det går inte att ringa till honom.
När Emils barn vill hälsa på sin pappa, får dem åka till hans grav och tända ett ljus eller lämna något minnessak.
2022-07-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Ingen har sagt att Emil är en oskyldig skolpojke!!! Löjligt av dig påstå sånt.
Men åter ett lågt sätt att försöka förminska oss som påstår andra saker
Alla människor har lik i garderoben.... Mer eller mindre
Men alla har inte hämtat, laddat och avrättat en annan människa!!!
Dom flesta människor har spärrar där!
Men Lydia Barth har tydligen inte dom spärrarna!
Hon laddade och avrättade brutalt en annan människa. Och det kan man inte beskylla nån annan för!
2022-07-02, 11:53
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Vart ska jag börja? Är det ens värt att försöka bemöta detta nonsens?

Om detta inte anses vara desperata försök till whitewashing av en mördare och victim blaming av ett mordoffer

Jag ber dig, lägg fram dina bevis för att mina påståenden inte stämmer och även vad du vet om gangster-Emil🙄🤣🤣🤣

Tror du på dina egna påståenden?
Historierna är lika korkade som dem om onanisterna i Husummaffian...

Var det inte du som inte brydde dig, ändå så reagerar du snabbt på mina inlägg.
Hur kan det komma sig?

När kan Lydia Barth tänkas få beviljad permission?
Hur ofta får hon besök av sina barn?

Emils barn kommer aldrig mer få träffa sin pappa, inte krama om, eller få höra hans röst i nuet. Det går inte att ringa till honom.
När Emils barn vill hälsa på sin pappa, får dem åka till hans grav och tända ett ljus eller lämna något minnessak.

Varför Upprepar ni er hela tiden som några fyllon som inte minns vad ni sa för fem minuter sedan!

Alla vet det du skrev. Alla beklagar det och alla fördömer det. Få in det i din förvirrade hjärna.

Men ni hjälper tammejfan inte till att få fram en korrekt bild utav Emil. Tror du på fullaste allvar att Emil (de som känner Emil vet om detta) ville framställas som en liten oskyldig pojke som ingen talan hade. Ni försöker ju desperat måla fram den bilden. Så oschysst av er.

Och då ni är så förbannat tröga i skallen, så innebär det inte att Emil förtjänade det han utsattes för. Så äckligt att läsa att ni ens antyder det. Fatta det!

Det handlar om två människor som mådde dåligt psykiskt, där saker och ting eskalerade på fyllan.
Därtill en del i deras omgivning som pressade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in