2022-07-02, 15:56
Medlem
Jag brukar också gå ut i skogen och runka med mina polare och ibland hittar vi en död kvinna exakt där vi brukar runka……. 😏

Riktigt skön snubbe de där. Vet inte när de är dags att erkänna brottet riktigt.
Citera
2022-07-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raido
Som nämnts tidigare i tråden (förvisso hörsägen från min sida) då jag gjort lite jobb i byn. Så är Husum ett samhälle där alla hade riktigt bra koll på alla förr i tiden. De äldre jag pratat med som har känt till OW menar på att han vid få tillfällen sets umgås med folk som var bra mycket yngre än han själv som höll på med mopeder. Visst ska det ha funnits folk som som hållit på med försäljning av narkotika och smuggelsprit, men lokalbor säger sig ha haft lite pejl på dessa människor. Men att det skulle funnits ett kriminellt gäng som lallat runt hånas av de jag hört. Det skulle blivit en snackis i byn om ett gäng skulle fara omkring och betett sig lustigt.
Jag hoppas för närstående både från åtalad, målsägande och många andra som drabbats av denhär 26 års långa processen får ett slut vi alla hoppas på så dem kan sätta någon typ av punkt innan livet går vidare. Vi kanske aldrig får en detaljerad händelsebild förklarad av OW på vad som igentligen hände !vilket jag inte begriper! Då hans liv kommer vara helt förstört efter denhär rättegången oavsett om han går fri eller blir dömd.. Men jag hoppas å hans vägnar att OW kommer få det besvärligt resten av sitt sorgsna liv!

Smuggelsprit, cigaretter å sånt i Ö-vik på den tiden kom ju med Ryssbåtarna som hämta/lämnade timmer åt Domsjö/Husum fabrikerna. Dom for ju omkring och stal på nätterna runtikring stan dom där också.

Var flera gånger ner till hamnen i stan när det låg timmerbåtar där och köpte på mig LM cigaretter och rävgiftet Vodka select då jag bodde där....helveetet vad sjuk man blev av det men man va inte så kräsn´då
Citera
2022-07-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merimetso
Vart håller rättegången plats någonstans då, menar sal och så?

I Tingsrättens lokaler. Sal 3 hålls förhandlingarna, sal 2 sitter vi åhörare. Det är ju inte svårt att hitta vart man ska. Följ strömmen av människor 😁
Citera
2022-07-02, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
I Tingsrättens lokaler. Sal 3 hålls förhandlingarna, sal 2 sitter vi åhörare. Det är ju inte svårt att hitta vart man ska. Följ strömmen av människor 😁
Har det varit fullsatt bland åhörarna?
Citera
2022-07-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk

Jamen då går jag dit på måndag då så får vi se vad det leder åt!
Citera
2022-07-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Advokaten är osympatisk och har alltid varit. Har hört många som beskrivit hans insatser i rättssalen som fruktansvärt otrevliga.

Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Ja, det är respektlöst med ett sånt försvar, särskilt när det är helt orimligt. I min värld hade jag gärna sett en rättegång i stil med Ceauscescu, där man efter avslutad förhandling och dom bara knallar ut på bakgården och konsekvensutsätter mördaren medelst en skur 7,62

Ja det här vittnesmålet tillför inte Holst någonting positivt. Förstår inte varför han tog sig an det här uppdraget då bevisläget är som det är men all publicitet kanske är bra publicitet för någon som honom
Citera
2022-07-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Sju åhörare första dagen och fyra andra dagen.
Citera
2022-07-02, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
Sju åhörare första dagen och fyra andra dagen.
Inte fler?
Är det inte möjligt att låta åhörarna få sitta i rättssalen? Fyller media verkligen upp hela?
Citera
2022-07-02, 17:07
Medlem
Citat:
Inte fler?
Är det inte möjligt att låta åhörarna få sitta i rättssalen? Fyller media verkligen upp hela?
Läs inlägg #4983
Citera
2022-07-02, 17:11
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Kan tänka mig det, älskar att tjafsa, bevisa att de har rätt, till vilket pris som helst.
Holst om någon, borde i nutid, då dna-matchningen bekräftades, sett till att Olof för sin egen och sin familjs skull, framför allt för Malins föräldrars skull.
Det går inte att göra ogjort.
Men han kanske kan se till att det inte blir mer pajaskonster. Hans syskonbarn, de kommer nu få leva med morbror Olofs osannolika onanistligists historier..
Det är liksom över, jakten på Malins mördare är densamme som för länge sen.

Hur reagerade advokat Holst, när Rune fick ordet?

För en sån som Holst är det förstås stor prestige och ekonomisk framgång i att lyckas få en uppenbart skyldig klient frikänd från brott.

Lyckas Holst kan han bli en ny Silbersky. Dvs en advokat alla brottslingar väljer och som får stor närvaro o media.
Det ger pengar i kassan.
Citera
2022-07-02, 17:35
Medlem
Citat:
Inte fler?

Det vet jag inte om de gör. Försökte gå in där och blev avvisad. Eller ja, hänvisad till åskådarsalen.

Edit: Ska dock tillägga att enligt de från media jag pratat med hörs det väldigt dåligt i salen. Det sitter enstaka från media med oss också. Tex Lasse Lampers flyttade in till oss under första dagen för att vi har väldigt bra ljud i vår sal och har fortsatt sitta där.
Senast redigerad av KriminoLogisk 2022-07-02 kl. 17:41.
Citera
2022-07-02, 17:43
Medlem
Citat:

Precis som du fick svar på, vi var 7 stycken dag 1 och totalt finns 19 stolar.

Dag 2 var vi 3 stycken kvar av de som var där dagen innan, dock tillkom en ny åskådare som var i sällskap med mig så vi var 4 totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in