Citat:
Ursprungligen postat av
Raido
Som nämnts tidigare i tråden (förvisso hörsägen från min sida) då jag gjort lite jobb i byn. Så är Husum ett samhälle där alla hade riktigt bra koll på alla förr i tiden. De äldre jag pratat med som har känt till OW menar på att han vid få tillfällen sets umgås med folk som var bra mycket yngre än han själv som höll på med mopeder. Visst ska det ha funnits folk som som hållit på med försäljning av narkotika och smuggelsprit, men lokalbor säger sig ha haft lite pejl på dessa människor. Men att det skulle funnits ett kriminellt gäng som lallat runt hånas av de jag hört. Det skulle blivit en snackis i byn om ett gäng skulle fara omkring och betett sig lustigt.
Jag hoppas för närstående både från åtalad, målsägande och många andra som drabbats av denhär 26 års långa processen får ett slut vi alla hoppas på så dem kan sätta någon typ av punkt innan livet går vidare. Vi kanske aldrig får en detaljerad händelsebild förklarad av OW på vad som igentligen hände !vilket jag inte begriper! Då hans liv kommer vara helt förstört efter denhär rättegången oavsett om han går fri eller blir dömd.. Men jag hoppas å hans vägnar att OW kommer få det besvärligt resten av sitt sorgsna liv!
Smuggelsprit, cigaretter å sånt i Ö-vik på den tiden kom ju med Ryssbåtarna som hämta/lämnade timmer åt Domsjö/Husum fabrikerna. Dom for ju omkring och stal på nätterna runtikring stan dom där också.
Var flera gånger ner till hamnen i stan när det låg timmerbåtar där och köpte på mig LM cigaretter och rävgiftet Vodka select då jag bodde där....helveetet vad sjuk man blev av det men man va inte så kräsn´då