• 1
  • 2
2022-07-02, 14:33
Medlem
Fick nyss reda på en skuld från någon Alektum Group som låg på 8k som jag inte ens hade någon aning om, tack vare Kivra. Hur får jag reda på absolut allt jag är skyldig, så att jag inte lär mig det via ett brev från Kivra? Finns det någon service eller något där man kan logga in med bankid och se absolut all information kring skulder och fakturor?
Citera
2022-07-02, 14:35
Medlem
Bonnatorps avatar
Du kan börja med att kolla kivra, alektum, visma, gothia och kronofogden.
Då har du iallafall de vanligaste täckt.
Citera
2022-07-02, 14:36
Nej, det finns inget samlat register för skulder.
Citera
2022-07-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Du kan börja med att kolla kivra, alektum, visma, gothia och kronofogden.
Då har du iallafall de vanligaste täckt.

Har tittat på alla dom. Inget nytt via Kivra, har varit medlem hos dom. Jag har inget hos Kronofogden. Inte heller hos Alektum, Visma eller Gothia. Hur får man reda på dom mindre grupperna? Det verkar ju finnas hur många som helst. Jag hade till exempel också något hos Sileo, vilket jag inte ens visste vad det var.
Citera
2022-07-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Fick nyss reda på en skuld från någon Alektum Group som låg på 8k som jag inte ens hade någon aning om, tack vare Kivra. Hur får jag reda på absolut allt jag är skyldig, så att jag inte lär mig det via ett brev från Kivra? Finns det någon service eller något där man kan logga in med bankid och se absolut all information kring skulder och fakturor?
I appen Kreddy kan du logga in med BankID och se alla dina krediter. Kanske inte innefattar allt du är ute efter, men du kan ju alltid kika.
Citera
2022-07-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ta ett papper och skriv ned allt du lånar/köper så har du dina samlade skulder där.
Citera
2022-07-02, 14:50
Medlem
Kontakta lyxfällan så hjälper dom dig
Citera
2022-07-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Ta ett papper och skriv ned allt du lånar/köper så har du dina samlade skulder där.

Tyvärr inte. Då det är en förälder som tagit skulder utan att jag visste om det. Jag vet bara om skulderna nu, tack vare Kivra. Jag försöker hitta alla sidor där det möjligtvis kan finnas skulder och fakturor.
Citera
2022-07-02, 15:17
Medlem
På kreditupplysningar är väl alla krediter uppspaltade, även krediter på kort etc (12500 kr utnyttjat av 30000 kr som exempel). Har du inte en upplysning i nutid som du kan titta på ?
Citera
2022-07-02, 15:36
Medlem
Citat:
Googla på Min UC, gå in på deras sida och ta en kreditupplysning på dig själv, kostar någon tjuga och syns inte om din bank skulle ta en UC sedan. Där ser du alla dina skulder och krediter, samt vilket bolag.
Citera
2022-07-02, 15:46
Medlem
Min UC. Ser du allt.
Citera
2022-07-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
På kreditupplysningar är väl alla krediter uppspaltade, även krediter på kort etc (12500 kr utnyttjat av 30000 kr som exempel). Har du inte en upplysning i nutid som du kan titta på ?

En kredit och en skuld är ju två olika saker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in