2022-05-14, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
En spruta innehåller endast 0,048 mg buprenorfin, så det är inte lönt att sno kattens medicin. O det vore lågt att göra så, o låta katten ha ont...
Det var inte mycket, du lär inte ens känna det förövrigt så bättre att katten har utifall att!
Citera
2022-05-17, 19:16
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Har flera vänner som påstår dom blir bättre av sin. Vissa tar inte längre sin add/vd med eftersom dom får sin sub. Antar det är individuellt.

hur ska man veta när man inte kan jämföra med hur det känns att ta det och ej ha ADD/ADHD?
personligen gör det mig mer fungerbar som människa (ej hög om jag ej blandar rejält med lyrica benso och alkohol)

Det i medicinskt väg som funkat bäst är Attentin (föredetta metamina)

antar att det är så valiga människor mår utan några psykiska problem

kan glömma att få det eller nåt annat utskrivit men den tiden jag fixa av en polare så tog jag enbart 5 mg/dag. Allt annat kändes obekvämt och onödigt

Kunde istället för tjack dela en 20mg på 1 dygn och va vaken på halva (10mg) första 12 timmar och den andra resten 12 timmar. Fick aldrig AT. Numera när jag vet gränsen och inte tar för mycket får jag tex aldrig en tjack AT. Det har ej hänt på år.

0,1-0,2g räcker ett halv dygn för mig medans mina vänner drar i sig 0,5 direkt
jag känner och har aldrig känt nån eufori på amfetamin.
Jag känner mig bara normalt avslappnad. Hatar att bli speedad (överdos och allt mer än mina doser för fokus,hantering av ADD är överflödigt och obekvämt.)

vid sub räcker alltid 1-2 mg.
mer gör mej ej mer go eller mer "hög"
jag blir normal och kan slippa min ångest et tag och prata med andra folk.
Det funkar mer som en medicin för mej. ska jag punda krävs en tilltagen dos benso till och 300-500mg lyrica eller alkohol annars funkar det ej.

tar jag 1-2 mg sub nu och 6mg ikto blir jag bara normal.
som de flesta folk efter 1-3 starköl
Senast redigerad av Bullsquid 2022-05-17 kl. 19:20.
Citera
2022-05-17, 21:46
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
hur ska man veta när man inte kan jämföra med hur det känns att ta det och ej ha ADD/ADHD?
personligen gör det mig mer fungerbar som människa (ej hög om jag ej blandar rejält med lyrica benso och alkohol)

Det i medicinskt väg som funkat bäst är Attentin (föredetta metamina)

antar att det är så valiga människor mår utan några psykiska problem

kan glömma att få det eller nåt annat utskrivit men den tiden jag fixa av en polare så tog jag enbart 5 mg/dag. Allt annat kändes obekvämt och onödigt

Kunde istället för tjack dela en 20mg på 1 dygn och va vaken på halva (10mg) första 12 timmar och den andra resten 12 timmar. Fick aldrig AT. Numera när jag vet gränsen och inte tar för mycket får jag tex aldrig en tjack AT. Det har ej hänt på år.

0,1-0,2g räcker ett halv dygn för mig medans mina vänner drar i sig 0,5 direkt
jag känner och har aldrig känt nån eufori på amfetamin.
Jag känner mig bara normalt avslappnad. Hatar att bli speedad (överdos och allt mer än mina doser för fokus,hantering av ADD är överflödigt och obekvämt.)

vid sub räcker alltid 1-2 mg.
mer gör mej ej mer go eller mer "hög"
jag blir normal och kan slippa min ångest et tag och prata med andra folk.
Det funkar mer som en medicin för mej. ska jag punda krävs en tilltagen dos benso till och 300-500mg lyrica eller alkohol annars funkar det ej.

tar jag 1-2 mg sub nu och 6mg ikto blir jag bara normal.
som de flesta folk efter 1-3 starköl

Märker ju om dina symptom blir bättre.
Menar inget illa alls, men om du numera känner dig "normal" av 1-2mg sub och 6mg Ikto så beror ju det såklart på att du har tillvant dig det. Skulle en petsson som inte alls brukar ta det tar i den dos så skulle dom ju säkert trilla ur stolen... Är du med på hur jag menar?
Citera
2022-05-22, 13:18
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Svårt att se att det skulle ha någon som helst betydelse, om det skiljer något så skulle jag tro att det är av rent akademisk betydelse.

Jag pratade med dom i munnen en dag.
Mådde jättedåligt när jag skulle sova. Då smälte dom på 5 min istället för 20 min i vanliga fall.
Men skitsamma jag får bara låta bli att prata, de kanske är placebo.
Citera
2022-05-31, 05:45
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Får man effekt av suboxone film? Eller är det bara placebo?
Jag får effekt av suboxone tablettform.

Just nu höjde dom till 24mg och jag har kännt dom tidigare dagarna att jag mår bättre. Är detta bara för att suboxonen tar bort abstinensen eller får man kick av det?

Mvh

du får ingen kick av det nej
det måste snortas
suboxone ger värdelös effekt
typ hälften av subutex effekten får man på samma dos suboxone.
Citera
2022-06-10, 10:20
Medlem
KringExs avatar
Halveringstid vid sublingualt intag : Ca 37h
Halveringstid vid nasalt intag: Ca 15-19h
Halveringstid vid intravenöst intag: Ca 3-4h
Senast redigerad av KringEx 2022-06-10 kl. 10:37.
Citera
2022-06-11, 22:48
Medlem
FatFreddysCats avatar
Någon som vet hur mycket 30 mg Targiniq är i jämförelse med ett Norspan plåster? Finns ju konverteringstabeller gällande opiater men vete sjutton om jag hittade rätt d v s att Norspan på 30 microgram skulle vara lika med Targiniq på 30 mg men frågan är som sagt om det kan stämma? Någon insatt i detta?
Citera
2022-06-16, 16:23
Medlem
[quote=KringEx|80533602]Halveringstid vid sublingualt intag : Ca 37h
Halveringstid vid nasalt intag: Ca 15-19h
Halveringstid vid intravenöst intag: Ca 3-4h[/QUOTE

Hur kan det vara så borde vara samma halveringstiden oavsett hur man intagit det bara att man får i sig olika mycket beroende på val av intagnings sätt.

Hur kan det vara så kort spårtid vid urinprov (3 dagar) när det har så lång halveringstid?
Citera
2022-06-19, 11:46
Medlem
Thraxxs avatar
Subutex/Suboxone är oerhört bra på att dämpa sin ångest/oro men sen kommer det ju bieffekter som jag inte riktigt vet om dom väger upp. Självmedicinerar i perioder. Som kuken och allt som har med sex att göra på Subutex är ju bara att glömma man har helt enkelt inget sexliv på sub.

Det andra & vet inte om det bara är jag men jag blir extremt aggressiv efter ett par dagar på sub och väldigt lätt irriterad med. Vilket är konstigt för det är ju nedåt tjack & inte upp?
Citera
2022-06-23, 12:52
Medlem
Är det någon som kan förlara varför subuxone blockerar opiater som kodein,morfin,oxycontin mm..

Och vad jag förstått mig rätt finns det undantag bland alla opiater som fungerar, tex Tramadol,Tapentadol och ketogan

Vad är skillnaden? Buprenorfinet borde väl "blockera" eller sänka effekten även för vissa opioder/opiater, Någon påläst person som kan förklara lite enkelt varför vissa opiater fungerar ihop med subuxone och vissa inte... Blir inte klok på det.. Dock vet jag att Tapentadol tex gör mig påverkad när jag står på 12mg/dygn sub... Men minns inte hur mycket tapentadol jag behövde för att få ett rus när man inte går på sub, Kanske känner man av det fast lite mindre?

Hoppas någon kan räta ut detta för mig och GLAD MIDSOMMAR ALLESAMMANS
Citera
2022-06-23, 20:35
Medlem
KringExs avatar
Denna läkare påstår att Buprenorfin har en halveringstid på endast 3 timmar om det tas intravenöst.
Det har slagit mig många gånger att dom som skjuter Subutex blir abstinenta mycket fortare än dom som snortar eller tar det som man ska (sublingualt).
Jag är frisk i 3 dagar när jag tar mina 16 mg sublingualt men dom som skjuter i sig sitt vill gärna ha mer redan efter 6-12 timmar.

Kan det ligga något i det läkaren säger?
Han börjar prata om halveringstider och metabolism efter 14 minuter. Titta gärna och kommentera sen

https://www.youtube.com/watch?v=Ptz-q4eU654&ab_channel=wellnowdoctor

Trevlig midsommar!
Citera
2022-06-23, 20:43
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattias89312
Är det någon som kan förlara varför subuxone blockerar opiater som kodein,morfin,oxycontin mm..

Och vad jag förstått mig rätt finns det undantag bland alla opiater som fungerar, tex Tramadol,Tapentadol och ketogan

Vad är skillnaden? Buprenorfinet borde väl "blockera" eller sänka effekten även för vissa opioder/opiater, Någon påläst person som kan förklara lite enkelt varför vissa opiater fungerar ihop med subuxone och vissa inte... Blir inte klok på det.. Dock vet jag att Tapentadol tex gör mig påverkad när jag står på 12mg/dygn sub... Men minns inte hur mycket tapentadol jag behövde för att få ett rus när man inte går på sub, Kanske känner man av det fast lite mindre?

Hoppas någon kan räta ut detta för mig och GLAD MIDSOMMAR ALLESAMMANS

Är verkligen ingen expert men Buprenorfin verkar endast blockera opiater och opioder som har samma "ryggrad" som Morfin om du tittar på molekylerna. Dom preparat som liknar Morfin molekylärt blockeras.
T ex Ketogan och Tramadol är inte ett dugg lika Morfin på molekylärnivå, däremot är Morfin, Oxikodon, Heroin, Kodein osv väldigt lika.
Senast redigerad av KringEx 2022-06-23 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in