Citat:
Ursprungligen postat av
jack.daniels
Den typen av människor har skrivit i tråden i 12 år om den kommande kraschen! År efter år har de haft fel, nu när det har kommit något som liknar en krasch så får de luft under vingarn. Man får förstå det
För mig som varit både inne och ute ur marknaden dessa år och nu på väg in igen, ser jag detta som en nyttig priskorrigering. Jag har naturligtvis bott nästan gratis dessa år och det är nog det som stör dessa figurer. Inget sunt system att en grupp på marknaden betalar dyrt för sitt boende och en annan bor gratis eller i värsta fall tjänar på att bo!
Så är det inte riktigt, alla är inte lika stora idioter som ni själva.
Vi sa till er att sälja 2021, vad gjorde ni istället? Skrattade..
Nu påstår ni att vi har sagt sälj i 12 år för att vi har pekat ut riskerna de senaste 2 åren
Förnekelsen är stor hos dig.
För ingen som inte äger nu gjorde rätt 2021?
Du måste glömt att det var REKORDFÖRSÄLJNINGAR 2021 medans idioter som du köpte.
REKORD. Det innebär att det var REKORDMÅNGA som cashade ut också. Vilket du inte gjorde, loser.
Här har ni flanders inlägg från september 2021:
"Ursprungligen postat av flanders
Regeringen kommer hitta sätt att gå runt Cementakrisen. Låt oss återkoppla till detta om ett par månader så får vi se
Om räntan gick upp 2-3% skulle regeringen GARANTERAT slopat amorteringskrav även för nya lån. Går räntan upp mycket lär regeringen dessutom ta bort kravet på kontantinsats. Vi går tillbaka till 2010 helt enkelt.
Jag tror inte priserna kommer fortsätta spikrakt uppåt utan plana ut på lite sikt alternativt gå ned något. Men en krasch tror jag inte på. Det som drev kraschen på 90-talet var helt andra faktorer kopplade till bla valutan än det vi ser idag.
Ni som alltid försöker hitta anledningar till en krasch har failat väldigt många gånger nu. Först var det kravet om kontantinsats, sen amorteringskravet, sen covid, sen post covid när permitteringen som skulle skapa en krasch. Det är intressant att se vilka nya anledningar ni hittar."
Ett till inlägg från flanders i september:
Ursprungligen postat av flanders
Cementa kommer aldrig lägga ner produktionen. Regeringen kommer se till att köra över de som behöver köras över. Så jävla korkade är inte ens de.
Väldigt lite tyder på höjda räntor i någorlunda närtid. Detta om inte inflationsökningen i USA fortsätter, men det mesta tyder på att den kommer lugna sig framöver.
Det du glömmer är att jämfört med 2010 har vi nu ett amorteringskrav där regeringen visat att de omedelbart släpper detta vid behov. E
n räntehöjning på 2% kan mao enkelt pareras då de inte vill ha konsekvenserna annars.
flanders i juli 2021
Ursprungligen postat av flanders
Nej det är inte speciellt sannolikt. Belåningsgraden i Sverige är tom lägre nu än för 15 år sen. A
tt räntan går upp ett par procent kommer inte få priserna i Danderyd att störtdyka, möjligen i hålor, men de har jag inte ens diskuterat. De som bor i dessa områden har Cash, fonder, etc om någon i Bromma mot förmodan skulle tvingas att sälja kan de ändå enkelt köpa villa I större delen av Sthlm utan problem.
En återinförd fastighetsskatt av det gamla snittet är politiskt självmord av genomföra. Det kommer inte ske om inte V, S och MP får total majoritet. Inget talar för det.
Går räntan upp går sannolikt även inflationen igång och driver upp löner och äter upp lånen.
De som verkligen kan få problem är de som exakt vid det tillfället köpt och belönat sig till max, men det är det få som gör i dessa områden. Nästan ingen jag känner, ens unga, sitter med mer än 60-70% belåningsgrad.
FÖ så satt det massor av människor som du och spådde domedagen innan covid, och vad har hänt?
Bostadsmarknaden är starkare än någonsin.
oj oj oj, så fel den här grabben hade. så mycket kunskap va? så mycket.
fel i allt. han GARANTERAR t.om slopade ammorteringskrav. GARANTERAR. Vad hände? Det uteblev.