2022-07-01, 13:57
  #9553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
De enda bedrägerier jag kan se med egna ögon är kopplade till krypto?

Då borde du ta en närmare titt på vad en bank är och hur den fungerar.
Citera
2022-07-01, 13:58
  #9554
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Då borde du ta en närmare titt på vad en bank är och hur den fungerar.
Jag har haft mina pengar på bank i 40 år utan problem.
Citera
2022-07-01, 13:59
  #9555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag har haft mina pengar på bank i 40 år utan problem.

Och vad har hänt med värdet av pengarna på dessa 40 år?
Citera
2022-07-01, 14:02
  #9556
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Och vad har hänt med värdet av pengarna på dessa 40 år?
De har iallafall inte sjunkit 60% på ett halvår.

Naturligtvis har jag mina pengar i aktier. Där kan man tala om fiat, Tesla har 10-dubblat antalet tesla-aktier på 10 år. Fungerar tydligen hur bra som helst och människor är fårskallar.
Citera
2022-07-01, 17:10
  #9557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Alla banker av i dag ägnar sig åt legaliserat bedrägeri. Detta kommer inte att kunna fortsätta efter en bitcoinisering, eftersom bedrägeriet förutsätter uppbackning av en centralbank med rätt att skapa mer pengar ur tomma intet. Alla försök kommer att sluta som 3AC.

Det verkar som alla eller nästan alla kryptobanker kommer att sköljas bort.

Bra kommentar om det som rullas upp:

https://www.youtube.com/watch?v=oK6lSapcp7Y

Förhoppningsvis kommer detta att sätta sig i det kollektiva medvetandet för något decennium framåt åtminstone. Lämna inte bort dina bitcoinnycklar till någon som påstår att han ska ge dig ränta. Det är garanterat ett bedrägeri.
Citera
2022-07-01, 17:34
  #9558
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Håller med dig om det du skriver. Det är för tråkigt just nu. BTC borde komma till sin rätt nu, men gör det inte pga att folk inte förstått vad BTC är. Då börjar man undra om de någonsin kommer att förstå vad BTC är?

PlanB lurade mig totalt. Sitter fast med en jvla massa kapital uppe vid 60K.

Har också tagit ut vinst och köpt saker för den, men det som händer nu är jvligt segt.

Noteras kan att El Salvador köpt mer BTC och likaså Michael Saylor. Cathy Woods pratar fortfarande om BTC som vår tids stora uppfinning. Elon Musk pratar fortfarande positivt om BTC. Människor av värde som förstått BTC.

Vulgära individer här i tråden som inte kan eller vill förstå BTC får inget svar av mig.
Citera
2022-07-01, 17:54
  #9559
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
De har iallafall inte sjunkit 60% på ett halvår.

Naturligtvis har jag mina pengar i aktier. Där kan man tala om fiat, Tesla har 10-dubblat antalet tesla-aktier på 10 år. Fungerar tydligen hur bra som helst och människor är fårskallar.
Ja? Och varje gång Tesla dubblat aktieantalet har de nuvarande aktieägare fått sina aktier fördubblade. Summan blir noll med enda skillnaden att det möjliggör att man kan köpa in sig i Tesla i mindre andelar än tidigare.

Med fiat har inte jag fått allt mitt kapital ökat av staten med 10% för att kompensera för inflationen.

Du uppvisar en riktigt låg nivå på dina inlägg. Det är precis som att du har noll koll men samtidigt tror att du förstår hur saker fungerar. Du verkar i vart fall slutat argumentera för att aktier är omöjliga att beslagta.
Citera
2022-07-01, 17:58
  #9560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Alla biljoner som är borta från krypto sista halvåret har drabbat sådana som du. Nästan ingen över 50 har en enda BTC. Att du väljer att ignorera den stora scam som pågår runt BTC visar att just du är det perfekta offret.

Inte för.att vara sån men dessa biljoner som försvunnit i div scams så är inte majoriteten BTC utan diverse så kallade "shitcoins".
Att koppla scams direkt till BTC är helt enkelt väldigt fel.
Citera
2022-07-01, 18:01
  #9561
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Noteras kan att El Salvador köpt mer BTC och likaså Michael Saylor. Cathy Woods pratar fortfarande om BTC som vår tids stora uppfinning. Elon Musk pratar fortfarande positivt om BTC. Människor av värde som förstått BTC.

Vulgära individer här i tråden som inte kan eller vill förstå BTC får inget svar av mig.

Haha. Hur mycket har de köpt den senaste veckan?
Citera
2022-07-01, 18:07
  #9562
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ja? Och varje gång Tesla dubblat aktieantalet har de nuvarande aktieägare fått sina aktier fördubblade. Summan blir noll med enda skillnaden att det möjliggör att man kan köpa in sig i Tesla i mindre andelar än tidigare.

Med fiat har inte jag fått allt mitt kapital ökat av staten med 10% för att kompensera för inflationen.

Du uppvisar en riktigt låg nivå på dina inlägg. Det är precis som att du har noll koll men samtidigt tror att du förstår hur saker fungerar. Du verkar i vart fall slutat argumentera för att aktier är omöjliga att beslagta.
Svenska aktier i OMXS30-bolag kan inte försvinna, många är 70-100 år. BTC kan försvinna hur lätt som helst.

BTC har sjunkit 60% senaste halvåret vilket väl är ungefär 15 års samlad inflation i Sverige. Så vilken är fiat?

När tesla fördubblat sina aktier så har nyemissionen gått till Musk och anställda. Inte till sådana som haft aktier. Extremt exempel på fiat, men teslas kurs har ändå stigit oavbrutet.
Citera
2022-07-01, 18:19
  #9563
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Svenska aktier i OMXS30-bolag kan inte försvinna, många är 70-100 år. BTC kan försvinna hur lätt som helst.

BTC har sjunkit 60% senaste halvåret vilket väl är ungefär 15 års samlad inflation i Sverige. Så vilken är fiat?

När tesla fördubblat sina aktier så har nyemissionen gått till Musk och anställda. Inte till sådana som haft aktier. Extremt exempel på fiat, men teslas kurs har ändå stigit oavbrutet.
Jag talar om split. https://www.cnbc.com/2022/06/10/tesla-files-for-3-for-1-stock-split.html

Vid nyemission tas ju nytt kapital in till marknadspris.

Att OMXS30 aktier inte kan försvinna men att btc protokollet kan försvinna får du gärna utveckla. Företagen kan gå i konkurs. Btc är oförstörbara.
Citera
2022-07-01, 18:48
  #9564
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jag talar om split. https://www.cnbc.com/2022/06/10/tesla-files-for-3-for-1-stock-split.html

Vid nyemission tas ju nytt kapital in till marknadspris.

Att OMXS30 aktier inte kan försvinna men att btc protokollet kan försvinna får du gärna utveckla. Företagen kan gå i konkurs. Btc är oförstörbara.
Här är alla Teslas outstanding shares sedan 2010, en ständigt stigande stapel, nya emissioner varenda år. Ändå rätt bra Tesla-kursökning sedan 2010 vad säger du.
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/shares-outstanding

BTC försvinner när de hackas, datorn brinner, du glömmer lösenord, folk avlider, de stjäls när du har dem på världens största marknadsplatser som celsius osv. En aktie är som huggen i granit jämfört med BTC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in