Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Nej, jag är inte nöjd med att du snyltar på andras uppoffringar. Om själviska typer som du inget gör måste alla andra göra mer.
Aha, du är alltså inte villig att göra vad som krävs. Vilket var min poäng och du gick rätt i fällan. Det är dina känslor som står i vägen, du tycker att det är orättvist
Faktum är att sådana som du bara snackar. Ni kan lösa ert påstådda problem idag, ni behöver inte övertyga någon som inte håller med. Ni är tillräckligt många för att uppnå vad ni anser måste uppnås, men ni gör inte ett skit. Om 70-80% slutar släppa ut så räcker det. Men tydligen r det inte så jävla bråttom eftersom du fortfarande sitter här och diskuterar istället för att leva självhushållning.
Citat:
Sen kommer inte koldioxidnivån börja sjunka under överskådlig tid, frågan är hur mycket vi kan minska ökningstakten, och där har även dina utsläpp betydelse.
Nej, om du och de andra i din sekt slutar släppa ut koldioxid så räcker det. Då minskar utsläppen med gissningsvis 70-80%. Då gör det inget att jag fortsätter som vanligt.
Det låter mer som att du inte är villig att göra vad som krävs.
Citat:
Kör du på samma sätt med skatter? Om de som vill betalar skatt så slipper du, men du tänker ändå dra nytta av polis, sjukvård, vägar etc som skatterna betalar.
Analogin skatt=klimat haltar. Det är omöjligt att förstå vad du är ute efter. Rättvisa? Nä, i vetenskapliga frågor så har sånt ingen plats. Och det vore rättvist att du får leva på barkbröd eftersom du vill rädda klimatet, och jag får äta entrecote för jag menar att vi har fullt normalt väder.