2022-06-14, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
det där är skitsnack. mät hastighen istället för att gissa. det är ytterst sällan de kör över hastighetsbegränsningen.
det är bara dina fördomar och inskränkthet du yttrar om att "cyklister måste åka i 10-15 km/h" och att allt över är "jättefort". Tycker du en bil i 30km/h "dundrar på" också?

Vore säkrare om cyklister fick ligga mitt i körbanan i stadstrafik. Finns ingen anledning för nån att köra om iaf.
Typiskt MP-snack. Jag kan rapportera från gång och cykelbanan där jag och frugan brukar gå för att få lite motion, att det är många elcyklar, elsparkcyklar och elmoppar och enstaka gamla moppar som kör där också. Hyrsparkcyklarna och de flesta elcyklarna går väl runt 20 km/h, men många av de privatägda elsparkcyklarna går betydligt fortare, minst ca 30.Och många tycks äga vägen trots att den är skyltad som både gång och cykelbana. Sen verkar det vara oklart för många vilken sida man ska gå och cykla på. Någon idiotisk tjänsteman på kommunen kom på, att alla skulle gå och cykla på höger sida, men jag tror det har fallit nu. Det strider väl mot lagen, tror jag. Själva går vi på vänster sida, då ser man om det kommer nån dåre på cykel så att man kan trycka upp sig mot tunnelväggen eller räcket, så att cyklisten sannolikt skadas mer än en själv i huvudet om det smäller....Att utan förvarning bli påkörd bakifrån är ingen hit! Att sen påbjuda att cykla mitt på vägen är ingen hit, då många äldre cyklister tvingas stiga av cykeln i minsta backe, dvs gångtakt tills det stannar av, och sen långsam gångtakt igen....
Senast redigerad av Realist50tal 2022-06-14 kl. 08:15.
Citera
2022-06-14, 08:15
Medlem
AngieDs avatar
Cyklister är dåliga på följa trafikregler, kan svänga ut mitt i trafiken utan att "räcka ut hand" för visa att de tänker svänga. Kan tänka mig att det var så det gick till.
Citera
2022-06-14, 08:23
Medlem
vitvalens avatar
Högersväng och döda vinkeln. Som cyklist skulle jag inte vilja trampa runt på yttersidan av bussar eller lastbilar.
Citera
2022-06-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Typiskt MP-snack. Jag kan rapportera från gång och cykelbanan där jag och frugan brukar gå för att få lite motion, att det är många elcyklar, elsparkcyklar och elmoppar och enstaka gamla moppar som kör där också. Hyrsparkcyklarna och de flesta elcyklarna går väl runt 20 km/h, men många av de privatägda elsparkcyklarna går betydligt fortare, minst ca 30.Och många tycks äga vägen trots att den är skyltad som både gång och cykelbana. Sen verkar det vara oklart för många vilken sida man ska gå och cykla på. Någon idiotisk tjänsteman på kommunen kom på, att alla skulle gå och cykla på höger sida, men jag tror det har fallit nu. Det strider väl mot lagen, tror jag. Själva går vi på vänster sida, då ser man om det kommer nån dåre på cykel så att man kan trycka upp sig mot tunnelväggen eller räcket, så att cyklisten sannolikt skadas mer än en själv i huvudet om det smäller....Att utan förvarning bli påkörd bakifrån är ingen hit! Att sen påbjuda att cykla mitt på vägen är ingen hi, då många äldre cyklister tvingas stiga av cykeln i minsta backe, dvs gångtakt tills det stannar av, och sen långsam gångtakt igen....

Att du och frugan går på en gång och cykelbana är helt orelevant.
Har du ens varit i området där denna tragiska olycka hände?
Om inte, hold din kæft. 🤐
Citera
2022-06-14, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LurkerJempa
Dina eller hennes släktingar?
Kan du ge hint om namn?

B---- C------
Citera
2022-06-14, 16:00
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Bor precis i närheten och cyklar till jobbet i city. Det är ett bygge/renovering som pågår i närheten och det är de här stora dammiga lastbilarna med tippflak som trafikerar gatan mestadels av dagen. Jag brukar ta det jävligt lugnt på den gatan eftersom de där lastbilarna inte kan stanna på en handvändning med sin last. Folk verkar dessutom köra som idioter på morgonen - både kvinnor och män - kanske speciellt kvinnorna vars snabbhet nu som utjämnats mot männen i och med elcykel-teknologin. Dessa elcyklar verkar varannan kvinna inte kunna kontrollera, de har svårt att accelerera normalt från stillastående, det blir ofta ryckigt och har sett många förlora balansen, sen verkar det var någon tävling i cykelspåret. Race of the sexes?

Jag är inte förvånad att det här händer. Nu kanske inte anledningen till olyckan var den jag presenterade ovan, men männiksor med dessa toalettsits-hövdinghjälmar för 2000 kr verkar tro att all risk är eliminerad i trafiken och att de är odödliga.
Citera
2022-06-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
B---- C------
Kan du visa några fler bokstäver? Helt omöjligt att veta..
Citera
2022-06-17, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det får de göra sedan flera år . Något jävla CP ko på idén att cyklister även ska få cykla på vägen ÄVEN I DE FALL det går en parallell cykelbana. Frågan alla bilisters gäller sig varje dag är varför de cyklar på trottoaren och tror att de har företräde överallt...
Att de skulle få ligga mitt i körfältet tror jag inte på, även om det ibland vore det bästa. Om man ex cyklar i 30 på en 30-väg, men det står inget om det i lagändringen. Så man ska ligga i kanten som den här kvinnan gjorde och dog. Hade hon ist tagit plats mitt i filen hade hon levt idag.
Senast redigerad av qaaq 2022-06-17 kl. 12:55.
Citera
2022-06-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
B---- C------
Hej
Kan du lägga in lite fler bokstäver, svårt att läsa ut nånting annars.
Citera
2022-06-17, 14:30
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Bor precis i närheten och cyklar till jobbet i city. Det är ett bygge/renovering som pågår i närheten och det är de här stora dammiga lastbilarna med tippflak som trafikerar gatan mestadels av dagen. Jag brukar ta det jävligt lugnt på den gatan eftersom de där lastbilarna inte kan stanna på en handvändning med sin last. Folk verkar dessutom köra som idioter på morgonen - både kvinnor och män - kanske speciellt kvinnorna vars snabbhet nu som utjämnats mot männen i och med elcykel-teknologin. Dessa elcyklar verkar varannan kvinna inte kunna kontrollera, de har svårt att accelerera normalt från stillastående, det blir ofta ryckigt och har sett många förlora balansen, sen verkar det var någon tävling i cykelspåret. Race of the sexes?

Jag är inte förvånad att det här händer. Nu kanske inte anledningen till olyckan var den jag presenterade ovan, men männiksor med dessa toalettsits-hövdinghjälmar för 2000 kr verkar tro att all risk är eliminerad i trafiken och att de är odödliga.
Väl skrivet, men en hövding kostar mer än så
Citera
2022-06-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattakomben
Kan du visa några fler bokstäver? Helt omöjligt att veta..
Be--- Ca-----
Citera
2022-07-01, 14:56
Medlem
Sååå sorglig historia... råkade snubbla över inlägg från hennes kärlek... tydligen hade hon ringt upp kärleken några sekunder innan det hände - oklart om hon ens hann höra att hon fick svar.

Slutsats: Fokusera på trafiken, pilla inte med telefonen då du cyklar - och försök aldrig-aldrig-aldrig cykla om ett stort fordon på höger sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in