2022-07-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
Jag har en svart låsbar låda med metallkanter, så kallad "flight case".

Var köpte du din flight-case? Har funderat på en sån själv och har kollat runt lite men kunde inte hitta någon som passade.
Citera
2022-07-01, 13:33
Medlem
layvares avatar
Finns det dockor som är överviktiga/tjocka?
Bilder?
Någon som testat?
Citera
2022-07-02, 14:51
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Bilder?
Någon som testat?
Av nyfikenhet vill jag kolla då jag hade en aning om att de flesta- eller alla, skulle vara smala, storbystade och unga till sitt utseende men som sagt jag blev aningen intresserad och bildgooglade därför. Denna fann jag som i det närmaste kan beskrivas som amper men inte överviktig. Det hade varit kul med en sån där glad, bullbakande mormors-typ i utbudet men sådan stod ej att finna.
https://www.thesilverdoll.eu/product/climax-doll-72cm-bbw-mini-realistic-sex-doll/

Fan, jag känner nu att jag börjar hänga här på flashback alltför mycket- måste göra något vettigare av lediga semesterdagar...
Citera
2022-07-04, 10:41
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormigtHav
Var köpte du din flight-case? Har funderat på en sån själv och har kollat runt lite men kunde inte hitta någon som passade.

Köpte casen tillsammans med docka av Docklandet.

Citat:
Bilder?
Någon som testat?

https://docklandet.se/products/bbw-real-doll-ursula-starpery

Inte helt i min smak men iaf överviktig ^^
Citera
2022-07-05, 14:15
Medlem
Citat:
Bilder?
Någon som testat?

Det finns, även om det kanske inte är de vanligaste. Finns även möjlighet att mer eller mindre skräddarsy en docka utefter dina egna önskemål från vissa tillverkare. Dock blir det av förklarliga skäl dyrare än att köpa en redan befintlig modell. Såg att du fått en länk till en mer överviktig docka här ovanför.

En sak som kan vara bra att ha i åtanke är vikten på dessa dockor. Även de smalare dockorna väger ofta en hel del, 25-35 kg och ibland ännu mer. Dockan som det länkades till väger en bit över 40 kg som minst ser jag. Det kanske inte låter som så mycket på papperet, men det kan vara svårt, rent logistiskt att hantera om du inte är förberedd på det. Ett "nybörjarmisstag" som en del gör ibland är att de underskattar hur det är att hantera en docka på säg 40 kg. Det är såklart individuellt vad man klarar av att hantera, men det är bra att ha det i åtanke när man väljer vilken docka man vill ha.
Senast redigerad av StormigtHav 2022-07-05 kl. 14:29.
Citera
2022-07-05, 14:16
Medlem
Citat:
Köpte casen tillsammans med docka av Docklandet.

Okej! Ska kika där då!
Citera
2022-07-05, 18:20
Medlem
stensturedenyngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormigtHav
Det finns, även om det kanske inte är de vanligaste. Finns även möjlighet att mer eller mindre skräddarsy en docka utefter dina egna önskemål från vissa tillverkare. Dock blir det av förklarliga skäl dyrare än att köpa en redan befintlig modell. Såg att du fått en länk till en mer överviktig docka här ovanför.

En sak som kan vara bra att ha i åtanke är vikten på dessa dockor. Även de smalare dockorna väger ofta en hel del, 25-35 kg och ibland ännu mer. Dockan som det länkades till väger en bit över 40 kg som minst ser jag. Det kanske inte låter som så mycket på papperet, men det kan vara svårt, rent logistiskt att hantera om du inte är förberedd på det. Ett "nybörjarmisstag" som en del gör ibland är att de underskattar hur det är att hantera en docka på säg 40 kg. Det är såklart individuellt vad man klarar av att hantera, men det är bra att ha det i åtanke när man väljer vilken docka man vill ha.

Tror det är bra dyrt att få en "skräddarsydd" kropp då dockorna tillverkas i gjutformar. Men finns ju oftast väldigt många olika kroppar och huvuden att välja mellan hos olika märken däremot för att "bygga" en egen docka.

Men som du säger så är dockorna väldigt tunga och den niten har man själv gått på. En mullig docka över 150 cm kommer vara ganska rejält tung.
Citera
2022-07-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stensturedenyngre
Tror det är bra dyrt att få en "skräddarsydd" kropp då dockorna tillverkas i gjutformar. Men finns ju oftast väldigt många olika kroppar och huvuden att välja mellan hos olika märken däremot för att "bygga" en egen docka.

Jag är inte så insatt i det att designa sin egen docka. Har bara hört det i förbifarten att det finns den möjligheten, åtminstone för ansikten osv. Men ja, det bör ju bli väldigt dyrt och är nog inte värt det när man, som du säger, ändå kan mixa och matcha olika huvuden och kroppar.
Citera
2022-08-20, 20:15
Medlem
RalfFarleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonium-239
Har ni era dockor vid t.ex matbordet när ni äter middag? Kanske ställer fram lite mat till dockan också? När ni sitter i TV-soffan, har ni dom med o gosar med dom då också? Sover ni alltid med era dockor? Kanske dansar med dom?

Eller har ni dom i garderoben o tar fram dom endast när ni vill pumpa lite?

Jag låter min sitta uppklädd i soffan eller liggandes i sängen.
Har aldrig haft någon sexdocka till middagsbordet eller som samtalspartner.
Citera
2022-10-19, 20:04
Avslutad
Tycker du ska göra det och lämna kvinnor i fred. Det är som att ha döda kvinnliga kroppar hemma, mysigt!
Citera
2022-10-20, 10:00
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Tycker du ska göra det och lämna kvinnor i fred. Det är som att ha döda kvinnliga kroppar hemma, mysigt!

Hur kan du veta hur det känns att ha döda kvinnokroppar hemma? Låter minst sagt oroväckande
Citera
2022-10-20, 12:09
Avslutad
Citat:
Hur kan du veta hur det känns att ha döda kvinnokroppar hemma? Låter minst sagt oroväckande
Asså du sitter och myser med en 153 cm livlös docka och låsas som ni har en kärleksrelation. Låter som nåt seriemördare gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in