2022-05-02, 16:23
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Skulle helt klart lägga en slant på en sån men lite för jävla dyrt även om det var 40% rea. Hur kändes det att klämma tittsen?

Har aldrig någonsin ångrat mina köp själv iaf. även om jag nu är lite skuldsatt.
Den första dockan jag köpte (110 cm Rebecka) har TPE bröst, alltså är det lite hårdare i konsistensen och inte helt verkliga men dockan är sjukt bra ändå. Den andra lite större "Martina" dockan har dock gel bröst som är betydligt mjukare och bättre, mer realism. Tror det är standard med sådana numera, men se till att det är gel bröst på dockan om du ska köpa en, även om det skulle bli lite dyrare.
Citera
2022-05-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Har aldrig någonsin ångrat mina köp själv iaf. även om jag nu är lite skuldsatt.
Den första dockan jag köpte (110 cm Rebecka) har TPE bröst, alltså är det lite hårdare i konsistensen och inte helt verkliga men dockan är sjukt bra ändå. Den andra lite större "Martina" dockan har dock gel bröst som är betydligt mjukare och bättre, mer realism. Tror det är standard med sådana numera, men se till att det är gel bröst på dockan om du ska köpa en, även om det skulle bli lite dyrare.
Fyfan va gött broder (ler)
Citera
2022-05-03, 10:04
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dooey
Den andra lite större "Martina" dockan har dock gel bröst som är betydligt mjukare och bättre, mer realism. Tror det är standard med sådana numera, men se till att det är gel bröst på dockan om du ska köpa en, även om det skulle bli lite dyrare.

Själv föredrar jag ihåliga bröst framför gel, de som är ihåliga är extra sugvänliga så att säga Blir en nice effekt.
Citera
2022-05-23, 09:13
Medlem
Plutonium-239s avatar
Har ni era dockor vid t.ex matbordet när ni äter middag? Kanske ställer fram lite mat till dockan också? När ni sitter i TV-soffan, har ni dom med o gosar med dom då också? Sover ni alltid med era dockor? Kanske dansar med dom?

Eller har ni dom i garderoben o tar fram dom endast när ni vill pumpa lite?
Citera
2022-05-25, 10:24
Medlem
stensturedenyngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutonium-239
Har ni era dockor vid t.ex matbordet när ni äter middag? Kanske ställer fram lite mat till dockan också? När ni sitter i TV-soffan, har ni dom med o gosar med dom då också? Sover ni alltid med era dockor? Kanske dansar med dom?

Citat:

Jag har två dockor (en mini och en stor) uppställda i mitt vardagsrum De är inte oskulder men väldigt sparsamt använda. De har kläder på och ser riktigt häftiga / vackra ut. Inget jag skäms över alls. Sen har jag två till dockor som är undangömda som tas fram vid behov.

Angående att flytta runt dockor och låta de delta i diverse aktiviteter så har jag inget behov av det. Men har sett att de finns vissa som har med dockor lite här och var. Vissa använder en rullstol till sin docka. Själv tycker jag fullstora dockor är alldeles för tunga för att flytta runt och min hjärna är inte så haj på rollspel heller. För mig är dockorna mest väldigt vackra.
Citera
2022-05-25, 14:03
Medlem
Citat:

Hon brukar mest hålla till i sängen/soffan eller sitta på någon stol ibland. Vet inte hur vanligt det är att ha henne vid matbordet och ställa fram mat och greja, låter lite för omständigt för min egen del , men finns kanske några som tycker det är skoj också.

Att gosa med henne i TV-soffan gör jag absolut dock, det är bara trevligt. Brukar ha na i knät en del då, fast hon är rätt tung så det blir inte hela tiden, men att bara sitta och hålla om henne är mysigt. Sover inte alltid med henne i sängen, beror lite på vad man känner och vill. Ibland är det ju skönast att ha sängen för sig själv.

Dansar har jag nog aldrig hört om någon som gör med sin docka. Det blir knepigt att göra rent praktiskt eftersom dockorna väger en del och kan vara rätt otympliga bara att lyfta runt ibland.
Citera
2022-05-25, 14:28
Avstängd
TheGretaResets avatar
Nu skall jag inte köpa någon docka men känns de verkliga i huden?

Kvinnor brukar ju hålla en 37 gradig kroppsvärme. Hur är det med dessa?

"Lars and the real doll" var en film jag inte orkade ta mig egenom.
Citera
2022-05-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Nu skall jag inte köpa någon docka men känns de verkliga i huden?

Kvinnor brukar ju hålla en 37 gradig kroppsvärme. Hur är det med dessa?

"Lars and the real doll" var en film jag inte orkade ta mig egenom.

De här dockorna tillverkas främst i antingen silikon eller TPE där en av skillnaderna är att TPE är något mjukare och möjligtvis mer hudlik i känslan(?). Själv har jag en docka i silikon så jag vet inte hur stor skillnaden är i praktiken mellan materialen. Man brukar applicera talk/babypuder på de här dockorna för att de ska bli mer lena och inte ha lika mycket "gummi-känsla" eller hur jag ska uttrycka det, minska friktionen så att säga.

När man har haft på talk så tycker jag att silikonen känns rätt nära verklig hud men med en viss skillnad såklart.

Hon är ju rätt sval eftersom hon inte har någon egen värmekälla, men det går rätt snabbt att värma materialt bara med sin egen kroppsvärme. Sen finns det en del som använder värmefiltar och liknande för att värma upp dockan. Har även sett att en del nyare modeller har någon slags inbyggd uppvärmningsfunktion, men har inte kikat på det så mycket mer själv.

Jo, som entusiast så har jag sett Lars and the real Girl , och en hel del andra filmer och dokumentärer i ämnet. Just den filmen var väl okej, men inget speciellt så. Det som var bra med den filmen var att det är en av få spelfilmer som tar den här typen av dockor och ägandet av dessa rätt så seriöst istället för att försöka förlöjliga det hela.
Citera
2022-06-23, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EllanEriksson
Extremt svårt att bestämma sig. Vill inte ångra mig och behöva returnera. Jag vill vara 100% säker och nöjd. Det är ganska tunga pjäser allihopa, detta är jag orolig över. Har hållit i sexdockor tidigare och de gick väl att bära när man var lite full och kåt Men hur kul är det i längden?

Nån som har erfarenhet av tyngre dockor som kan dela med sig?
Kom gärna med åsikter om mina val av dockor eller tips eller vad som

Om du hittar en kroppstyp som du är nöjd med så kan du få variation genom att köpa till extra huvuden från samma tillverkare om du är orolig över att du skulle tröttna. Visst finns det olika extremer vad gäller exempelvis storleken på brösten osv, men överlag är det huvud och peruk som är en av de större skillnaderna mellan olika dockor.

Just vikten är lite svår att komma runt om du inte väljer en något mindre docka. Finns en del som försöker reducera vikten på olika sätt. Men ja, just vikten är en dealbreaker som många nybörjare lätt underskattar.
Citera
2022-06-24, 09:23
Medlem
Hur gömmer ni undan era sexdockor för era sambo, besökande, etc?
Citera
2022-06-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juandersson

Jag lägger henne i kartongen som hon levererades i och skjuter in bakom eller under sängen.

De här dockorna har oftast huvuden som kan plockas av och en skruv i nacken där man kan fästa en medföljande bult så att man kan hänga dem ifrån en kedja eller liknande. Så en del har dem i ombyggda skåp eller garderober, hängades i den kroken eftersom det har minsta möjliga påverkan på materialet om man ska förvara dockan en längre tid.
Citera
2022-06-30, 16:50
Medlem
mammasguds avatar
Nån som äger eller har erfarenhet av en Irontech Doll? Kollat lite på deras silikondockor och helt stört verkliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Juandersson

Jag har en svart låsbar låda med metallkanter, så kallad "flight case".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in