2022-07-01, 12:43
  #9541
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är så mycket olagligheter nu att det är glasklart att det är BTC som lockar fram scammers. Och att BTC-ägare gärna låter sig scammas. Därför ska man undvika BTC. Det finns inga "fina sidor" hos BTC. Huvudanvändningen av BTC är att lura sådana som dig.

Dummaste jag hört. Heter du inte Agda och är 80 år eller mindre begåvad finns ingen större chans att bli scammad på sina BTC
Citera
2022-07-01, 13:00
  #9542
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Dummaste jag hört. Heter du inte Agda och är 80 år eller mindre begåvad finns ingen större chans att bli scammad på sina BTC
Alla biljoner som är borta från krypto sista halvåret har drabbat sådana som du. Nästan ingen över 50 har en enda BTC. Att du väljer att ignorera den stora scam som pågår runt BTC visar att just du är det perfekta offret.
Citera
2022-07-01, 13:01
  #9543
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Delvis lockar miljön till sig bondfångare, men det handlar också om att de saknar uppbackning och därför inte kan fortleva särskilt länge och flyter upp till ytan. I fiatsystemet skulle de, om de vore tillräckligt stora och etablerade, ha räddats kvar med nyskapade pengar. Här kommer vi inte att behöva dras med skojarna som en integrerad del av systemet.
Jag vet inte varför alla som gillar BTC kallar övriga valutor för Fiat. jag har tvärtom aldrig sett en större Fiat än krypto.
Citera
2022-07-01, 13:04
  #9544
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Med eller utan ett e framför så kommer euron att vara i händerna på klåpare.

Känns följande utlåtande betryggande? https://www.youtube.com/watch?v=p-X-mIuDYFw
Nej, det är krypto som är i händerna på klåpare.
Citera
2022-07-01, 13:12
  #9545
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag vet inte varför alla som gillar BTC kallar övriga valutor för Fiat.
Det här är alltså nivån hos folk som skall tala om för alla varför Bitcoin inte fungerar...

Fiat

Citera
2022-07-01, 13:23
  #9546
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Alla biljoner som är borta från krypto sista halvåret har drabbat sådana som du. Nästan ingen över 50 har en enda BTC. Att du väljer att ignorera den stora scam som pågår runt BTC visar att just du är det perfekta offret.

Vad är det för scam? 1 btc är 1 btc.
Citera
2022-07-01, 13:24
  #9547
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Nej, det är krypto som är i händerna på klåpare.

Bitcoinsystemet är inte i händerna på någon individ eller mindre grupp av individer.
Citera
2022-07-01, 13:25
  #9548
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det här är alltså nivån hos folk som skall tala om för alla varför Bitcoin inte fungerar...

Fiat

Jag menar att ni alla verkar hjärntvättade från samma youtube-kanaler, alla som nämner fiat. I själva verket finns noll fördel för BTC mot fiat och en fiat-valuta som USD upplever just nu sin största storhetstid någonsin samtidigt som BTC haft sitt största ras någonsin. Koppling finns, när folk är oroliga så lägger de sina pengar i världens stabilaste valuta USD (fiat...) och säljer sina BTC.
__________________
Senast redigerad av Barents 2022-07-01 kl. 13:45.
Citera
2022-07-01, 13:29
  #9549
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bitcoinsystemet är inte i händerna på någon individ eller mindre grupp av individer.
Allt runt BTC är i händerna på klåpare eller ännu värre. Man kan ju inte heller ha USD om alla banker som hanterar USD vore scammers. Det går inte att separera BTC från sin omgivning, lika lite som man kan separera en Picasso-tavla från stora auktionsverk.
Citera
2022-07-01, 13:33
  #9550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Allt runt BTC är i händerna på klåpare eller ännu värre. Man kan ju inte heller ha USD om alla banker som hanterar USD vore scammers. Det går inte att separera BTC från sin omgivning, lika lite som man kan separera en Picasso-tavla från stora auktionsverk.

Alla banker av i dag ägnar sig åt legaliserat bedrägeri. Detta kommer inte att kunna fortsätta efter en bitcoinisering, eftersom bedrägeriet förutsätter uppbackning av en centralbank med rätt att skapa mer pengar ur tomma intet. Alla försök kommer att sluta som 3AC.
Citera
2022-07-01, 13:34
  #9551
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Alla banker av i dag ägnar sig åt legaliserat bedrägeri. Detta kommer inte att kunna fortsätta efter en bitcoinisering, eftersom bedrägeriet förutsätter uppbackning av en centralbank med rätt att skapa mer pengar ur tomma intet.
De enda bedrägerier jag kan se med egna ögon är kopplade till krypto?
Citera
2022-07-01, 13:35
  #9552
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Vad är det för scam? 1 btc är 1 btc.
Förutsätter att du har din lön i BTC och att du kan handla din mat i BTC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in