2022-06-30, 23:47
  #9529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Systemkollaps? Jag har blivit erbjuden lån idag på 250.000:- och jag jobbar just nu bara deltid och får ut 20k efter skatt.
Citera
2022-07-01, 06:37
  #9530
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
BTC borde komma till sin rätt nu, men gör det inte pga att folk inte förstått vad BTC är. Då börjar man undra om de någonsin kommer att förstå vad BTC är?

Ibland får man fundera på om det är fel på alla andra, eller på en själv.
Citera
2022-07-01, 08:25
  #9531
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ibland får man fundera på om det är fel på alla andra, eller på en själv.
Har du gjort det?
Citera
2022-07-01, 08:27
  #9532
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Har du gjort det?

Absolut, jag omvärderar saker och ting regelbundet. T ex runt 2014-2015 tänkte jag att bitcoin verkar intressant och en fiffig idé. Inte nu längre.

Denna inställning är också nyckeln till bra trading, om man nu vill syssla med sådant.
Citera
2022-07-01, 09:31
  #9533
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Håller med dig om det du skriver. Det är för tråkigt just nu. BTC borde komma till sin rätt nu, men gör det inte pga att folk inte förstått vad BTC är. Då börjar man undra om de någonsin kommer att förstå vad BTC är?
Bitcoin är en lekstuga i helt oreglerad spekulation. Kul när det går bra och folk har pengar över att spekulera för, inte lika kul när man måste dra åt svångremmen. Då blir det som bankkrisen 2008 på steroider.
Citera
2022-07-01, 09:32
  #9534
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jo, om bitcoin skulle misslyckas så blir det ju en förlust. Men argumenten för att den ska lyckas är lika goda under 10 000 dollar som de var över 60 000 dollar. Så länge det inte händer något katastrofalt med själva bitcoinsystemet så har inget förändrats.
Du har inte ögonen öppna. Jag prenumererar på lite olika ekonomikanaler på youtube och varje dag har något krypto-relaterat upphört att fungera. Senast igår Three arrows capital som har förlorat miljarder och antagligen får lägga ner, och ytterligare en handfull krypto-företag är inblandade eftersom de lånar pengar av varann och inom en vecka har även de gått i konkurs och ringarna på vattnet fortsätter.

Vid varje konkurs sker tvångsförsäljningar av BTC. Vid varje konkurs så naggas förtroendet för krypto lite i kanten. Så BTC i sig har inte varit i några direkta skandaler. Men allt runtomkring håller på att falla samman som ett korthus. Och allt runtomkring tror jag till stor del har gett BTC-värderingen, det är inte bara handel mellan enskilda individer utan BTC är navet i ett helt litet eget universum, så den faller med.
__________________
Senast redigerad av Barents 2022-07-01 kl. 09:35.
Citera
2022-07-01, 09:37
  #9535
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Viljan finns men förmågan brister.

Det kommer att komma diverse motåtgärder som försvårar övervakningen. Det räcker långt om fler lär sig att använda bitcoin på rätt sätt, dvs. att mottagarna genererar en ny adress för varje transaktion. I andralagret (t.ex. lightning) kan man krångla till övervakningen än mer.

Men visst, det är en obehaglig strävan från EU. De behöver svältas ut på pengar, så att de inte har råd att ägna sig åt sådana destruktiva projekt. Där kan en bitcoinisering underifrån bidra! E-euron kan däremot bli förfärlig.
Att du inte tror på e-euro som backas upp av 350M människor, medans du tror på BTC som backas upp av en känsla, visar att du är hjärntvättad och går runt i en bubbla.

Det är klassiskt för greed-styrda personer att de blixtsnabbt har ett svar på varje tveksamhet. Det kan mycket väl gå åt motsatt håll, att EU liksom Kina förbjuder BTC och gissa hur det skulle göra på värderingen.

BTC värde idag $19500.
Citera
2022-07-01, 11:58
  #9536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du har inte ögonen öppna. Jag prenumererar på lite olika ekonomikanaler på youtube och varje dag har något krypto-relaterat upphört att fungera. Senast igår Three arrows capital som har förlorat miljarder och antagligen får lägga ner, och ytterligare en handfull krypto-företag är inblandade eftersom de lånar pengar av varann och inom en vecka har även de gått i konkurs och ringarna på vattnet fortsätter.

Vid varje konkurs sker tvångsförsäljningar av BTC. Vid varje konkurs så naggas förtroendet för krypto lite i kanten. Så BTC i sig har inte varit i några direkta skandaler. Men allt runtomkring håller på att falla samman som ett korthus. Och allt runtomkring tror jag till stor del har gett BTC-värderingen, det är inte bara handel mellan enskilda individer utan BTC är navet i ett helt litet eget universum, så den faller med.

Frågan är hur mycket av detta som redan är inprisat? 3AC tycks ha sålt av alla sina likvida tillgångar (bitcoin är den mest likvida tillgången efter dollar) för ett par veckor sedan.

Att oseriösa företag går i konkurs är bra. En av de starka sidorna hos bitcoinsystemet är att företagen tillåts gå i konkurs, att det inte kommer någon centralbank eller stat och stöttar upp osunda institutioner med nyskapade pengar.

Det sjuka måste svettas ut ur systemet. Frågan är bara hur mycket mer som ska ut. Om priset går ner under 10 000 dollar så lär det inte finnas mycket kvar, tror jag. Kanske är det redan över för denna gång.

Det är också bra om folk lär sig att inte lita på bankliknande skojarföretag inom denna sfär. En av de finaste sidorna med bitcoiniseringen är att man inte behöver banker och att de moderna bankernas affärsmodell i förlängningen omöjliggörs, eftersom det inte går att falskmynta fram fler bitcoin.
Citera
2022-07-01, 12:02
  #9537
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Frågan är hur mycket av detta som redan är inprisat? 3AC tycks ha sålt av alla sina likvida tillgångar (bitcoin är den mest likvida tillgången efter dollar) för ett par veckor sedan.

Att oseriösa företag går i konkurs är bra. En av de starka sidorna hos bitcoinsystemet är att företagen tillåts gå i konkurs, att det inte kommer någon centralbank eller stat och stöttar upp osunda institutioner med nyskapade pengar.

Det sjuka måste svettas ut ur systemet. Frågan är bara hur mycket mer som ska ut. Om priset går ner under 10 000 dollar så lär det inte finnas mycket kvar, tror jag. Kanske är det redan över för denna gång.

Det är också bra om folk lär sig att inte lita på bankliknande skojarföretag inom denna sfär. En av de finaste sidorna med bitcoiniseringen är att man inte behöver banker och att de moderna bankernas affärsmodell i förlängningen omöjliggörs, eftersom det inte går att falskmynta fram fler bitcoin.
Det är så mycket olagligheter nu att det är glasklart att det är BTC som lockar fram scammers. Och att BTC-ägare gärna låter sig scammas. Därför ska man undvika BTC. Det finns inga "fina sidor" hos BTC. Huvudanvändningen av BTC är att lura sådana som dig.
Citera
2022-07-01, 12:12
  #9538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Frågan är hur mycket av detta som redan är inprisat? 3AC tycks ha sålt av alla sina likvida tillgångar (bitcoin är den mest likvida tillgången efter dollar) för ett par veckor sedan.

Att oseriösa företag går i konkurs är bra. En av de starka sidorna hos bitcoinsystemet är att företagen tillåts gå i konkurs, att det inte kommer någon centralbank eller stat och stöttar upp osunda institutioner med nyskapade pengar.

Det sjuka måste svettas ut ur systemet. Frågan är bara hur mycket mer som ska ut. Om priset går ner under 10 000 dollar så lär det inte finnas mycket kvar, tror jag. Kanske är det redan över för denna gång.

Det är också bra om folk lär sig att inte lita på bankliknande skojarföretag inom denna sfär. En av de finaste sidorna med bitcoiniseringen är att man inte behöver banker och att de moderna bankernas affärsmodell i förlängningen omöjliggörs, eftersom det inte går att falskmynta fram fler bitcoin.
Allting är inprisat.
Citera
2022-07-01, 12:22
  #9539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Att du inte tror på e-euro som backas upp av 350M människor, medans du tror på BTC som backas upp av en känsla, visar att du är hjärntvättad och går runt i en bubbla.

Det är klassiskt för greed-styrda personer att de blixtsnabbt har ett svar på varje tveksamhet. Det kan mycket väl gå åt motsatt håll, att EU liksom Kina förbjuder BTC och gissa hur det skulle göra på värderingen.

BTC värde idag $19500.

Med eller utan ett e framför så kommer euron att vara i händerna på klåpare.

Känns följande utlåtande betryggande? https://www.youtube.com/watch?v=p-X-mIuDYFw
Citera
2022-07-01, 12:33
  #9540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är så mycket olagligheter nu att det är glasklart att det är BTC som lockar fram scammers. Och att BTC-ägare gärna låter sig scammas. Därför ska man undvika BTC. Det finns inga "fina sidor" hos BTC. Huvudanvändningen av BTC är att lura sådana som dig.

Delvis lockar miljön till sig bondfångare, men det handlar också om att de saknar uppbackning och därför inte kan fortleva särskilt länge och flyter upp till ytan. I fiatsystemet skulle de, om de vore tillräckligt stora och etablerade, ha räddats kvar med nyskapade pengar. Här kommer vi inte att behöva dras med skojarna som en integrerad del av systemet.
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-07-01 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in