2022-06-30, 18:17
  #9505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crYptOiLLumUnATi
Tänk om.

$19k är dyrt för en coin.

Men jag ska inte installera mer fear, im just sayin.

Om den gör det så kommer jag som sagt börja köpa igen så smått.
Citera
2022-06-30, 18:24
  #9506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Om den gör det så kommer jag som sagt börja köpa igen så smått.
Låter bra det.

Golm inte aev o selja po vagean opp!
Citera
2022-06-30, 18:27
  #9507
Medlem
Ska vara lite vänlig också och säga att vi befinner oss i lvl 3 peakformation också.

Så om vi håller denna strukturen så vågar jag säga att botten är in.

Annars vågar jag säga 12k. Inte 10k.

Nu har jag sagt det.

Hej då.
__________________
Senast redigerad av crYptOiLLumUnATi 2022-06-30 kl. 18:35.
Citera
2022-06-30, 18:27
  #9508
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
E-kronan är fortfarande fiat och kommer således att öka i mängd och minska i värde.

Dessutom lär det bli en mardrömslik form av fiat, som kommer att kunna användas för hämningslös övervakning och politisk styrning. Jag ser den inte som mer konkurrent till bitcoin än den fiat vi redan har, som ju är till större delen digital.

E-kronan är nog mer ett problem för de privata bankerna än för bitcoin.
Du har väl läst att EU kommer att övervaka all krypto inom några år?
https://itigic.com/sv/the-eu-intends-to-monitor-cryptocurrencies-its-expected-date/
Citera
2022-06-30, 18:28
  #9509
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Då har den gått mer än 85 procent från toppen, vilket innebär att priset är extremt lågt och det troligen är en god idé att samla på sig mer bitcoin.

Men jag förväntar mig egentligen inte att den kommer att nå så lågt. Och jag har redan bitcoin så att jag klarar mig.
Kallas för att fånga en fallande kniv. Bottenfiske fungerar ibland på aktier, jag använder det själv, de har ett underliggande värde t.ex maskiner, pengar på kontot, varumärke. Krypto har underliggande värdet noll så risken är mycket större.
__________________
Senast redigerad av Barents 2022-06-30 kl. 18:30.
Citera
2022-06-30, 18:36
  #9510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du har väl läst att EU kommer att övervaka all krypto inom några år?
https://itigic.com/sv/the-eu-intends-to-monitor-cryptocurrencies-its-expected-date/

Viljan finns men förmågan brister.

Det kommer att komma diverse motåtgärder som försvårar övervakningen. Det räcker långt om fler lär sig att använda bitcoin på rätt sätt, dvs. att mottagarna genererar en ny adress för varje transaktion. I andralagret (t.ex. lightning) kan man krångla till övervakningen än mer.

Men visst, det är en obehaglig strävan från EU. De behöver svältas ut på pengar, så att de inte har råd att ägna sig åt sådana destruktiva projekt. Där kan en bitcoinisering underifrån bidra! E-euron kan däremot bli förfärlig.
Citera
2022-06-30, 18:40
  #9511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Kallas för att fånga en fallande kniv. Bottenfiske fungerar ibland på aktier, jag använder det själv, de har ett underliggande värde t.ex maskiner, pengar på kontot, varumärke. Krypto har underliggande värdet noll så risken är mycket större.

Jo, om bitcoin skulle misslyckas så blir det ju en förlust. Men argumenten för att den ska lyckas är lika goda under 10 000 dollar som de var över 60 000 dollar. Så länge det inte händer något katastrofalt med själva bitcoinsystemet så har inget förändrats.
Citera
2022-06-30, 18:46
  #9512
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det kommer att komma diverse motåtgärder som försvårar övervakningen. Det räcker långt om fler lär sig att använda bitcoin på rätt sätt, dvs. att mottagarna genererar en ny adress för varje transaktion. I andralagret (t.ex. lightning) kan man krångla till övervakningen än mer.
Givet då att staterna inte inför regler att man inte får handla med bitcoin som inte är ordentligt registrerade.
Citera
2022-06-30, 18:59
  #9513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Givet då att staterna inte inför regler att man inte får handla med bitcoin som inte är ordentligt registrerade.

Börserna är väl i och för sig redan övervakade?

Hur många steg bakåt ska adresserna vara vitlistade i så fall? Alla steg bakåt?

I så fall vore det slutet för bitcoinbörserna inom EU.
Citera
2022-06-30, 20:17
  #9514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Börserna är väl i och för sig redan övervakade?

Hur många steg bakåt ska adresserna vara vitlistade i så fall? Alla steg bakåt?

I så fall vore det slutet för bitcoinbörserna inom EU.
Då är det ju bara att lyfta blicken lite och inse att det är slutet för EU. Regioner som bannar internet kan inte konkurrera med regioner som utnyttjar internet. På sikt skulle EU till och med bli ett blåbär gentemot den cirkusapa som just nu tradeat bort statskassan på BTC.
Citera
2022-06-30, 22:06
  #9515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Då är det ju bara att lyfta blicken lite och inse att det är slutet för EU. Regioner som bannar internet kan inte konkurrera med regioner som utnyttjar internet. På sikt skulle EU till och med bli ett blåbär gentemot den cirkusapa som just nu tradeat bort statskassan på BTC.

Jo, men det betyder inte att de inte kan få för sig att göra något sådant. Det kommer mycket självdestruktivt däruppifrån.
Citera
2022-06-30, 22:11
  #9516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jo, men det betyder inte att de inte kan få för sig att göra något sådant. Det kommer mycket självdestruktivt däruppifrån.
Ja tyvärr, den rädslan delar jag. Och än så länge är den väldigt befogad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in