Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-01, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Jag har inte försvarat Kina överhuvudtaget, så jag förstår inte vad du tror dig ha för poäng.

Poängen är att du tror att du kan påverka klimatet.
Citera
2022-07-01, 09:41
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Vi har sett sådana som dig många gånger förr genom historien. Kommunister. Nazister. Islamister. Totalitära ideologier som kräver att folket ska följa elitens påbud. Annars väntar Gulag och utrotningslägren. Klimatalarmisterna är den nya globala diktaturen.
När i helvete har jag sagt vad folk ska göra? Seriöst, varför ljuger du om mig? Jag har aldrig med ett enda ord sagt åt människor vad de ska göra. Du är ju inte frisk någonstans.
Citera
2022-07-01, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
En svensk konsumerar oerhört mycket mer än vad en kines gör i snitt. Den importerade påverkan av klimatet är långt högre för en svensk än för en kines i snitt. Att vi inte släpper ut så mycket i Sverige hjälps inte när vi importerar mängder av produkter som har tillverkats med massor av utsläpp.
Så du är en sådan idiot som tycker skattehöjningar "för klimatet" är en bra sak?
Denna miljöpolitik handlar enbart om att suga ut mer pengar från medelsvenssons och sätta i fickan på de rika.
Citera
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reactvue
Som jag skrev.

Jag källsorterar, jag köper svenska grejjer, jag handlar så mycket närodlad mat som jag kan, jag skräpar inte ned i naturen.

Thats it, det räcker för mig som individ.

Om Kina hade släppt ut lika lita co2 som Sverige per capita hade vi inte haft den gör diskussionen.

"China produced more electricity than the next three countries—U.S., India, and Russia—combined.0"

62% av den energin kommer från kol.

Sug på den karamellen.

Hur mycket av Kinas utsläpp går till deras industri som producerar konsumtionsvaror åt västvärlden? Anledningen till att vi har "låga utsläpp" i Sverige är för att vi räknar bort tillverkning av alla våra varor samt frakten hit. När du handlar bilar, elektronik, kläder, möbler och så vidare, bidrar du till utsläppen i Kina, Indonesien m.fl. där alla dina prylar tillverkas.

Sug på den karamellen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Och vad innebär det, att du och Sverige inte behöver bry sig?

Poängen är att Sverige har gjort tillräckligt.

Om Kina låg på sveriges nivå av utsläpp, miljötänkande etc så hade det globala klimatet varit bättre.
Citera
2022-07-01, 09:43
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Poängen är att du tror att du kan påverka klimatet.
Som individer kan vi inte göra det, men som kollektiv kan vi påverka. Om vi gemensamt bestämmer saker så får det påverkan.
Citera
2022-07-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Alla bör ansvara för sitt bidrag till den ökade CO2 halten. Att jämföra olika länders bidrag blir orimligt.

Om man drar ut det resonemanget kan någon som åker runt med en fritidsbåt drar 500 liter diesel per dygn hela semestern helt korrekt konstatera att om 100 miljoner indier som värmer sin middagsmat övergår till att äta den kall och rå så skulle det hjälpa mer mot den globala uppvärmningen än om han övergick till att paddla runt i skärgården på semestern.

Komiskt hur du tänker på det.

Så om vi bor på samma gata och jag eldar 300 liter råolja om dagen i min trädgård, och du tänder grillen varje fredag.

Men du ska bli tungt beskattad för att klimatet på gatan är så smutsigt?
Citera
2022-07-01, 09:44
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Så du är en sådan idiot som tycker skattehöjningar "för klimatet" är en bra sak?
Denna miljöpolitik handlar enbart om att suga ut mer pengar från medelsvenssons och sätta i fickan på de rika.
När skulle jag ha sagt det? Varför hittar du på saker?
Citera
2022-07-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du menar att vetenskapen ska presentera tekniska lösningar som möjliggör att dagens utveckling gällande konsumtion av naturresurser och utsläpp kan fortsätta? Lösningar som i bästa fall finns i teorin, men behöver ge effekt idag för att bromsa utvecklingen.

Vi har redan teknin för ren energi, kärnkraft.

Vi utvecklar ständigt nya tekniker och material som är mer klimatsmarta, se dig runt och bli lite mer positiv på framtiden.
Citera
2022-07-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Hur mycket av Kinas utsläpp går till deras industri som producerar konsumtionsvaror åt västvärlden? Anledningen till att vi har "låga utsläpp" i Sverige är för att vi räknar bort tillverkning av alla våra varor samt frakten hit. När du handlar bilar, elektronik, kläder, möbler och så vidare, bidrar du till utsläppen i Kina, Indonesien m.fl. där alla dina prylar tillverkas.

Sug på den karamellen.

Stämmer inte, rapporten som EU presenterade är inräknat med import.

Sug på den.
Citera
2022-07-01, 09:46
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Poängen är att Sverige har gjort tillräckligt.

Om Kina låg på sveriges nivå av utsläpp, miljötänkande etc så hade det globala klimatet varit bättre.
Dummast jag hört på länge. Historiskt har vi släppt ut långt mer än vad kineserna gjort per person och vi släpper ut långt, långt mer än vad snittpersonen på jorden gör. Du är bara en bekväm liten skit som inte vill behöva anstränga dig. Patetiskt.
Citera
2022-07-01, 09:47
Medlem
saganshuss avatar
Citat:
Vi har redan teknin för ren energi, kärnkraft.

Vi utvecklar ständigt nya tekniker och material som är mer klimatsmarta, se dig runt och bli lite mer positiv på framtiden.
För lite, för sent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in