2022-06-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
"Som det är nu så är alla i familjen övertygade om att du är skyldig....."

Och svinen har inte gjort ett skit på 25 år? Pratat med honom? Spelat in honom? Gått till polisen jag vet inte någonting alls för att få fast den sjuke fan?

Tror hans morsa har en stor del i detta. I Kalla Fall hör man henne säga att det är samhällets fel att Olof är som han är.

Kanske uppfostrad med att det är bäst om det alltid är någon annans fel?

Hoppas kusinen kommer med något matnyttigt i vittnesbåset!
Citera
2022-06-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
När jag gick in på den länken förut fanns alltså ingen playknapp, utan som jag beskrev bara text och bild. Där det nu finns en video var för mig en vanlig bild, klickade jag på den kunde jag spara ner den och fick då bilden nedsparad.. Som en bild. 😁 En vän hade samma problem. Nu ser det helt annorlunda ut, samma text men jag ser playknappen och klippet, min vän också. 👍 Ser verkligen fram emot att alla ska få höra honom beskriva ALLT detta framöver.
Vad bra att det löste sig sen.
Stort tack för dina rapporter, verkligen välskrivna och sakliga och lagom känsla
Citera
2022-06-30, 23:04
Medlem
mjayzs avatar
När i tid ska runktillfälle 1,2 respektive 3 ha utspelat sig?
Hängde inte riktigt med där.

Om kroppen som lyftes inte var stel som Olof påstår, måste väl denna grupprunk skett timmarna efter mordet?
Citera
2022-06-30, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetintealltju
Vad bra att det löste sig sen.
Stort tack för dina rapporter, verkligen välskrivna och sakliga och lagom känsla

Uppskattar verkligen det!
Citera
2022-06-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Uppskattar verkligen det!

Instämmer, det var grym rapportering idag!
Aldrig hört något så galet försvar och vilken jäkla offerkofta han drar på sig. Inte osökt tänker man på hans sjuka värld av smaklösa bilder och dominans/underkastelse. Fantasin hans bara flödar. Tror definitivt de skär ner på SAS nu.
Citera
2022-06-30, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjayz
När i tid ska runktillfälle 1,2 respektive 3 ha utspelat sig?
Hängde inte riktigt med där.

Om kroppen som lyftes inte var stel som Olof påstår, måste väl denna grupprunk skett timmarna efter mordet?

Jag hängde inte heller med där. Alls. Det enda jag minns är att det var svårt för honom att minnas när saker och ting hände.

Jag har en anteckning om att han sa att ett runktillfälle var 1-1,5 vecka efter Malin försvann. Men eftersom han hoppade mellan 1,2 och 3 i sin berättelse och det inte var en kronologisk berättelse, så vet jag inte vilket han åsyftade, det framgår inte heller av mina anteckningar, jag bara plitade ner att han nämnde det men det gjorde mig ju inte mycket klokare.. Så tog inte med något alls om tidsaspekten, för jag hade inte något vettigt underlag. Men det är antingen tillfälle 2 eller 3 som skedde 1-1,5 vecka efter försvinnandet. Jag gissar på 2?

1 var någon gång före Malin försvann.
2 var ju helt uppenbart efter hon försvann eftersom det skedde vid hennes döds kropp, och det klart mest intressanta att få reda på tidsaspekten på.
3 nån gång efter 2.

Jag googlade det där med likstelhet förut. Vad jag förstår inträffar det rätt snabbt, defintivt inom 12 timmar. Men att kroppen sedan blir mjuk igen. Han har säkert googlat samma research till sin story.

Edit: Det låter om jag pratar om något som verkligen har skett 🤣 Jag tror inte något av det faktiskt har skett. Men jag menar förstås hur tidsaspekten ser ut i det jag kallar hans story.
Senast redigerad av KriminoLogisk 2022-06-30 kl. 23:19.
Citera
2022-06-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Särskild personutredning från Kriminalvården

Blir skraj då det skrivs om samhällstjänst o övervakning osv. Ska de inte sätta honom i fängelse öht? Vilket antiklimax det skulle bli.
Citera
2022-06-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tror hans morsa har en stor del i detta. I Kalla Fall hör man henne säga att det är samhällets fel att Olof är som han är.

Kanske uppfostrad med att det är bäst om det alltid är någon annans fel?

Hoppas kusinen kommer med något matnyttigt i vittnesbåset!
Men hans mamma kan ju ha anat att något var fel med sonen redan tidigt
,hon kan ha sökt hjälp men inte fått den utrednong som kunde ha förklarat hans brister, det är inte ovanligt att just mödrar kämpar mot väderkvarnar när barn är annorlunda än sina syskon
- det kan ha bortförklaras från pedagoger och barncentraler att alla såna udda beteenden
växer bort med tiden- barnen mognar i olika takt osv osv
så kan hans mamma faktiskt ha menat när hon skyller på samhället, för så klart har denne man även i vuxen ålder stora brister -även om han också är intelligent och specialbegåvning inom vissa områden.
Klart han borde fått en diagnos idag..
Citera
2022-06-30, 23:53
Medlem
Alltså förlåt om jag verkar efterbliven nu men vad exakt hände efter Malin steg av bussen på bruksvägen utanför olofs hus? Jag såg videon när ngn här körde sträckan mellan bruksvägen och fyndplatsen. Men har Malin gått därifrån ända till skogen vid fyndplatsen? Eller hur kom hon dit där? Man kan ju inte gå på E4:an för att komma in där i skogen. Ngn som vet exakt vad som hände efter hon klev av bussen till att hon hamnade i skogen?
Citera
2022-06-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
,hon kan ha sökt hjälp men inte fått den utrednong som kunde ha förklarat hans brister, det är inte ovanligt att just mödrar kämpar mot väderkvarnar när barn är annorlunda än sina syskon
- det kan ha bortförklaras från pedagoger och barncentraler att alla såna udda beteenden
så kan hans mamma faktiskt ha menat när hon skyller på samhället, för så klart har denne man även i vuxen ålder stora brister -även om han också är intelligent och specialbegåvning inom vissa områden.

Fast helt ärligt har jag sällan skådat en mor som mer bestämt förnekar att något är annorlunda eller fel på sin son. Sen är det övriga nog en diskussion för annat forum.

Såg för övrigt det nämnda avsnittet igår för typ 6e gången i ordingen och jag hörde inte ett ord om att hon "skyller på samhället" för någonting. Däremot har hon ju talat vitt och brett för alla som vill lyssna (och inte vill lyssna) att Polisen specifikt har förstört hennes sons liv.
Citera
2022-06-30, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Man undrar också hur det funkar med skadestånd. Sven Åke christiansson lyckas med inkompetens få ännu en mördare att gå fri. Kan inte föräldrarna få ett stort skadestånd av staten då Christianson e statligt anställda
Citera
2022-07-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V70056
Alltså förlåt om jag verkar efterbliven nu men vad exakt hände efter Malin steg av bussen på bruksvägen utanför olofs hus? Jag såg videon när ngn här körde sträckan mellan bruksvägen och fyndplatsen. Men har Malin gått därifrån ända till skogen vid fyndplatsen? Eller hur kom hon dit där? Man kan ju inte gå på E4:an för att komma in där i skogen. Ngn som vet exakt vad som hände efter hon klev av bussen till att hon hamnade i skogen?

Hon har gått åt fel håll dvs Bruksvägen mot E4 och mycket tyder på att hon gick en lång sträcka. Vad som hände för att hon skulle hamna där hon hamnade vet inte vi, hennes mördare vet. Hon kan ju ha blivit hotad att gå dit med honom. Färdats med bil på något vis. Vi vet inte. Vet heller inte om det gick att ta sig in i skogen där dvs "gena" in dit via själva Bruksvägen, hur tät skogen var. Har dålig koll. Sen är det väl inte fysiskt omöjligt att gå på E4an, gå på E4an kan ju vem som helst göra och det görs ju också. Det är ingen lång sträcka heller från korsningen Bruksvägen/E4 till avfarten från E4 in mot skogsvägen. Men skulle nästan anta att det skulle märkas av förbipasserande bilar om 2 personer gick där.

Vad exakt som hände vet ju bara mördaren och det är ju dessvärre ingen mördare som har berättat vad som hände här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in