Citat:
Ursprungligen postat av
mjayz
När i tid ska runktillfälle 1,2 respektive 3 ha utspelat sig?
Hängde inte riktigt med där.
Om kroppen som lyftes inte var stel som Olof påstår, måste väl denna grupprunk skett timmarna efter mordet?
Jag hängde inte heller med där. Alls. Det enda jag minns är att det var svårt för honom att minnas när saker och ting hände.
Jag har en anteckning om att han sa att ett runktillfälle var 1-1,5 vecka efter Malin försvann. Men eftersom han hoppade mellan 1,2 och 3 i sin berättelse och det inte var en kronologisk berättelse, så vet jag inte vilket han åsyftade, det framgår inte heller av mina anteckningar, jag bara plitade ner att han nämnde det men det gjorde mig ju inte mycket klokare.. Så tog inte med något alls om tidsaspekten, för jag hade inte något vettigt underlag. Men det är antingen tillfälle 2 eller 3 som skedde 1-1,5 vecka efter försvinnandet. Jag gissar på 2?
1 var någon gång före Malin försvann.
2 var ju helt uppenbart efter hon försvann eftersom det skedde vid hennes döds kropp, och det klart mest intressanta att få reda på tidsaspekten på.
3 nån gång efter 2.
Jag googlade det där med likstelhet förut. Vad jag förstår inträffar det rätt snabbt, defintivt inom 12 timmar. Men att kroppen sedan blir mjuk igen. Han har säkert googlat samma research till sin story.
Edit: Det låter om jag pratar om något som verkligen har skett 🤣 Jag tror inte något av det faktiskt har skett. Men jag menar förstås hur tidsaspekten ser ut i det jag kallar hans story.