2022-02-13, 11:49
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Alltså, inget fel med atmosfären i det klippet men det är AIK-DIF, dvs två av landets största idrottsklubbar med en stor rivalitet från fotbollen. Har man verkligen hockey som sin primära passion i livet så får man ju se till att gå på matcher typ som HV borta och föra lite liv även där. Det verkar som att Bofors har den passionen. Sen kan det verka hur irrelevant som helst för en 08a men det handlar ju om att stödja sitt lokala lag. Jag kan respektera de som bränner för Bofors och de har ju även styrt upp box mot exempelvis Djurgården, så jag fattar inte varför de ska dödförklaras.

Ett tag följde jag Helsingborgs HC men det är bara att erkänna att jag har inte heller den här genuina passionen för hockey, så det har fallit ifrån lite när jag blivit äldre. Kanske samma sak för dig med ditt AIK, där fotbollen går före.
Du har en hel del poänger i ditt inlägg och jag respekterar dig då du är en genuin supporter för din förening.

Mitt supporterskap startade på Hovet som liten knatte och det har format mig i märg och ben.

Att hockeyförbundet har valt att sälja den så kallade SHL som en hora får stå för dem.
Citera
2022-03-20, 17:13
Medlem
jararvs avatar
Olofström har ny dansk 16 åring i truppen nu 35 spelare i truppen.
Citera
2022-03-22, 05:35
Medlem
jararvs avatar
Minimum kravet för att spela i HA minst 15 miljoner.
Citera
2022-05-22, 10:40
Medlem
snurresprettiss avatar
Nu har jag inte aftonbladet plus men man får verkligen en klump i halsen när man läser rubriken om Magnus Kahnberg.
Citera
2022-06-12, 20:35
Medlem
Faukess avatar
Går i tankarna att göra en egen typ av dokumentär. Vilka händelser inom svenska ishockeyhistorien är värda att ta upp? Jag har ju mina egna alternativ såklart och många händelser är ju redan gjorda som dokumentärer, men oavsett om det redan finns eller inte, vilka händelser borde man satsa på?
Citera
2022-06-12, 20:52
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Går i tankarna att göra en egen typ av dokumentär. Vilka händelser inom svenska ishockeyhistorien är värda att ta upp? Jag har ju mina egna alternativ såklart och många händelser är ju redan gjorda som dokumentärer, men oavsett om det redan finns eller inte, vilka händelser borde man satsa på?
Det beror väl på hur brett du vill göra det.
VM-guldet 1992 var väl lite speciellt har jag fått för mig? 1987 likaså om jag inte tar fel. Är dock något för ung för att minnas det själv.

OS-guldet 1994 med den berömda straffläggningen. Glöm då heller inte Salos räddning som var minst lika viktig som Forsbergs mål.

Uttåget mot Vitryssland 2002 är ju en ganska speciell händelse.

VM-finalen 2003 där vi förlorade på ett omtalat övertidsmål mot Kanada kanske?

Vändningen mot Finland i OS, var det 2006? då vi låg under med 5-1 eller något och vände till 6-5.
Minnet sviktar lite här.

Vi har bara 2 JVM-guld, 1981 och 2012 - de kanske kan vara värda att ta upp?

Vill du gå en riktigt mycket tråkigare väg, så "sexskandalen" där några svenska spelare var med. Minns inte vilket år... Tråkig historia som man helst vill glömma kanske, men jag vet inte vilket fokus du tänkt ha.

Något om Pelle Lindbergh och Uffe Sterner, eller Börje Salming, som alla var över till Nordamerika?
De har alla sina olika historier, och Sterner var väl första svensk i NHL om jag inte minns fel.

Det får mig också och tänka på ovationen Salming fick i Toronto under Canada Cup 1976 (?).
Senast redigerad av Bartman777 2022-06-12 kl. 20:54.
Citera
2022-06-13, 12:30
Medlem
Faukess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
VM-guldet 1992 var väl lite speciellt har jag fått för mig? 1987 likaså om jag inte tar fel. Är dock något för ung för att minnas det själv.

OS-guldet 1994 med den berömda straffläggningen. Glöm då heller inte Salos räddning som var minst lika viktig som Forsbergs mål.

Vändningen mot Finland i OS, var det 2006? då vi låg under med 5-1 eller något och vände till 6-5.
Minnet sviktar lite här.

Vill du gå en riktigt mycket tråkigare väg, så "sexskandalen" där några svenska spelare var med. Minns inte vilket år... Tråkig historia som man helst vill glömma kanske, men jag vet inte vilket fokus du tänkt ha.

Något om Pelle Lindbergh och Uffe Sterner, eller Börje Salming, som alla var över till Nordamerika?
De har alla sina olika historier, och Sterner var väl första svensk i NHL om jag inte minns fel.

Det får mig också och tänka på ovationen Salming fick i Toronto under Canada Cup 1976 (?).

Gedigen lista! Stort tack för inspirationen 👑
Citera
2022-06-13, 15:14
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faukes
Gedigen lista! Stort tack för inspirationen 👑
Allt lugnt!
Lycka till!
Citera
2022-06-13, 18:28
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Minnet sviktar lite här.

Vändningen mot Finland var väl i VM 2003?
Citera
2022-06-13, 19:10
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Vändningen mot Finland var väl i VM 2003?
Du har så rätt!
https://www.youtube.com/watch?v=YJY-6BkpPq0
Citera
2022-06-30, 21:53
Medlem
Flurps avatar
Vad är det egentligen Czarnecki gjort för att få så mkt spott å spä?
Citera
2022-06-30, 22:07
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.gp.se/sport/ishockey/fr%C3%B6lunda-avslutade-sommaren-med-ot%C3%A4ck-kollaps-i-v%C3%A4rmen-1.75969971

Vilka spelare kan det röra sig om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in