Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-30, 15:34
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Ditt påstående var att aborterna ökar med ett förbud och du misslyckades fullständigt att visa hur du backar upp det påståendet.

Ingen jävel, med fler än två hjärnceller bryr sig om hur du ska försöka trolla bort ditt mummel nu.

Jag bryr mig inte ett smack om att du skulle kräva kondom på innan du särar på benen.
Och nej, du är inte normalt begåvad. Men du kan få en chans till att visa att du i alla fall försöker.

Jag får väl förklara igen då eftersom du verkar ha svårt att förstå.

Aborter är nästan dubbelt så vanligt i länder där abort är strikt begränsat eller olagligt. Det sammanfaller med att tillgången på preventinmedel är dålig eller tabu.
Citera
2022-06-30, 15:36
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Som sagt, visa det nu.
Jag har ställt frågan väldigt tydligt om hur du kommit framtill ditt uttalande.

Det är välkänd etablerad fakta. Det är väl för fan inte mitt problem om du är för lat för att googla
Citera
2022-06-30, 15:40
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men det är ju så det funkar. Vill en kille inte bli pappa så måste han använda kondom. Gör han inte det så kan tjejen behålla barnet och killen får betala underhåll. Killar kan inte göra abort.

Killen har ansvar för faderskap och tjejen för moderskap. Jämlikt och bra.

Alla anledningar kan sammanfattas i slarv och oansvarigt sexuellt beteende. Ni knullar frivilligt oskyddat, fullt medvetna om att man blir gravid av oskyddat sex. Total avsaknad av konsekvenstänk. Det finns inga ursäkter.

Finland har en abort-rate på 15%, Sverige har 25%. Varför är svenska tjejer så jävla kass?

Vadå ”ni”? Jag är ingen kvinna.

Jag skiter i moraliskt nonsens. Abortförbud leder bevisligen inte till något gott överhuvudtaget. Antal aborter sjunker inte, kvinnor riskerar att skadas och fler oönskade barn kommer till världen.

Folk i den här tråden verkar ha en föreställning om att aborter är mycket högre i dekadenta västvärlden än övriga världen när det i själva verket är tvärt om.
Citera
2022-06-30, 15:43
Medlem
udons avatar
Citat:
Förklara varför Finland har en abort-rate på 15% och Sverige 25%, när Finland har mer restriktioner på abort än Sverige.

Abort-rate är inte en konstant eller något som inte går att kontrollera. Uppenbarligen. Sverige ligger bland de högst upp på listan, kanske nummer 1 till och med. Sverige har fri abort. Ditt argument håller inte.

Du ljuger.

Sverige ligger relativt högt i västvärlden men under snittet globalt och mycket mindre än länder med förbud eller tunga restriktioner.

Östeuropa har för övrigt alltid legat i topp trots ett betydligt mer värdekonservativt samhälle.
Citera
2022-06-30, 16:04
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Det var alltså själva poängen bakom aborter från början av dom som var inblandade Sanger genom Planned Parenthood "niggers are like damn weeds and we need to cut them down" och Darwin som kan skyllas för att ha startat den moderna eugeniks rörelsen och resten av gänget att det var svarta i USA som skulle dödas och fattiga länder. Eugeniks och rasism är vad som skapade aborter. Man är fan totalt historielös om man tror att detta är en slump.
Citera
2022-06-30, 16:35
Medlem
scraftys avatar
Abortmotståndare är planetens största hycklare.

George Carlin beskrev det bäst:
https://youtu.be/GTyeBQXk8V4
Senast redigerad av scrafty 2022-06-30 kl. 16:39.
Citera
2022-06-30, 16:40
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Abortmotståndare är planetens största hycklare.

George Carlin beskrev det bäst:
https://youtu.be/GTyeBQXk8V4

Alla vet det. Abortmotståndare är kvinnohatare.
Bra klipp! Chicken are descent people!
Senast redigerad av LeCastle 2022-06-30 kl. 16:43.
Citera
2022-06-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast finnarna har i praktiken inte speciellt svårare få abort än svenskar, det är bara lite omständligare, man måste uppge en anledning.

Och att svenskar har högre andel aborter kan ju kanske ha att göra med att svenska män är slarvigare och inte vill ha barn lika mycket som finska män..
Menar du att det är män som bestämmer när kvinnor ska göra abort? Det vet du att det inte är så. Att kvinnor gör abort har inte med män att göra.

Att det är omständigare att göra abort innebär ju att Finland har restriktioner. Det är det restriktioner gör. Om det är omständigare så är det svårare.

Citat:
Vidare datan som jag länkade handlar om hela världens siffror...och inte enkom 2 relativt lika grannländers.

Och Sverige ligger i topp i abortstatistiken trots att vi har typ de slappaste abortlagarna i världen. Tom USA har mycket färre aborter. Så uppenbarligen är det inte abortlagstiftning som avgör. Det är helt andra faktorer som spelar in. Tyskland har ju också lägre abort-rate, kanske pga att de har system som gör det lätt att adoptera bort födda barn, där de kan lämna barnet i en lucka och en sjuksköterska får signal och hämtar barnet direkt. Samt rådgivning, terapi och hem för havande kvinnor där de kan bo graviditeten ut. Istället för som i Sverige där barnmorskans första fråga är: vill du göra abort?

Det vidrigaste är att kvinnor som du inte ens vill diskutera problemet med att Sverige ligger i topp i abortstatistiken, ni inser inte att det är självskadebeteende ni håller på med. Varför är ni svenska kvinnor så mycket sämre än andra kvinnor? Det är en fråga ni måste ta itu med. Tyvärr saknar ni självinsikt helt.
Citera
2022-06-30, 16:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nronewoke
På vilket sätt skiljer sig foster och människa enligt abortmotståndare? Är det samma abortmotståndare som inte kan skilja på en man och en kvinna?

Abortmotståndare gör ingen skillnad på foster och människa, det var det som var min poäng.
Citera
2022-06-30, 16:47
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det vidrigaste är att kvinnor som du inte ens vill diskutera problemet med att Sverige ligger i topp i abortstatistiken, ni inser inte att det är självskadebeteende ni håller på med. Varför är ni svenska kvinnor så mycket sämre än andra kvinnor? Det är en fråga ni måste ta itu med. Tyvärr saknar ni självinsikt helt.

Irrelevans. De gör fortfarande vad de vill med sina kroppar.
Citera
2022-06-30, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Abortmotståndare gör ingen skillnad på foster och människa, det var det som var min poäng.

Förutom att fostret är en blivande människa. Vilka skillnader är det abortmotståndare hakar upp sig på? Kollar de kukstorlek för att avgöra?
Citera
2022-06-30, 16:51
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jodå. Skillnaden är att de inte bryr sig ett skit om människor och är väldigt pro-death när det gäller dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in