Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Jag har också åsikten att socker, som människan testat i 500 år och som är naturligt, rimligen är mer utprovat än någonting kemiskt som funnits i 30 år, som fenylalanin och asparaginsyr som är delarna i Aspartam i Cola Zero.
Här kan man läsa hur man tillverkar aspartam på laboratorium. Smaskens.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam
Det verkar givet att fetma-explosionen i världen beror på socker och inte på fet mat, som man tidigare trodde. Så det är också givet att man dricker så lite läsk som möjligt. Jag tar 1-2 st 30cl läsk i veckan. Det får räcka.
Jag äter aldrig sockerfritt godis. Så äckligt.
Fast mycket av det man äter som man köper halvfärdigt , från bröd, till kött, kyckling, grönsaker, juice, kaffe, ost, mjölk, jordnötter, chips, fisk, skinka, choklad, godis mm mm (i stort sett allt) innehåller minst 1 eller fler tillsatser som tillverkas i "labb". Tex konserveringsmedel, färgämne, aromämne, surhetsreglerande, stabiliseringsmedel, fuktbevarande, olika E1234 osv osv, folk köper dessa prudukter och ingen gnäller på att de har tillsatser framställda i Labb.
Då är det ingen fara.
Men om Lightläsk har sötningsmedel tillverkat i ett Labb! Då jävlar är det katastrof!
Patetiskt.