2022-06-29, 23:11
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eller de losers som har svårt att acceptera att de inte får diktera villkoren utan kvinnor gör som de vill.

Ja, fast dom brukar ju inte vara kända för att kunna organisera sig.
Citera
2022-06-29, 23:15
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Varför bryr du dig inte om barnets liv? Varför är du så positivt inställd till att fritt mörda totalt försvarslösa individer?

Du är defintionen av en empatilös psykopat, som bara vill se världen brinna.

Folk i allmänhet bryr sig ju inte om alla miljoner barn som lever i elände och som saknar föräldrar. Bättre att börja där än att sätta nya oönskade barn till världen.

Det är ingen moralisk höjd att vara emot abort. Det är bara en religiös föreställning om att människor inte får göra något mot guds vilja. Fast det blir ju såklart svårt att motivera varför den galne ökenguden satte stalin, hitler och Mao till jorden. Han är ju ändå allsmäktig och borde haft sina aningar
Senast redigerad av udon 2022-06-29 kl. 23:22.
Citera
2022-06-29, 23:17
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Ja, fast dom brukar ju inte vara kända för att kunna organisera sig.
Nä, det är sant.

Men sitta och skrika MORD på Flashback kan de åtminstone, alltid nåt.
Citera
2022-06-29, 23:28
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, det är sant.

Men sitta och skrika MORD på Flashback kan de åtminstone, alltid nåt.

Svårt att säga vad folk som skriver här har för agenda. Blir lätt att man tror att en åsikt är vanligare än den är.

Abortmotståndet är väl lägre än 10% i Sverige.

Däremot tycker jag att frågan är långt ifrån oproblematisk. Jag tycker abortförbud medför så många dåliga saker att det är idiotiskt, men jag kan tycka att vi är alldeles för dåliga på att få ner antalet aborter.
Det är ofta ingen trivial sak för kvinnor även vid en tidigt abort. Jag tycker absolut man måste vara beredd att flytta gränserna för när det ska vara tillåtet med tanke på att läkare kan rädda livet på allt yngre foster/barn.
Citera
2022-06-29, 23:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Folk i allmänhet bryr sig ju inte om alla miljoner barn som lever i elände och som saknar föräldrar. Bättre att börja där än att sätta nya oönskade barn till världen.

Det är ingen moralisk höjd att vara emot abort. Det är bara en religiös föreställning om att människor inte får göra något mot guds vilja. Fast det blir ju såklart svårt att motivera varför den galne ökenguden satte stalin, hitler och Mao till jorden. Han är ju ändå allsmäktig och borde haft sina aningar

Abortmotståndarna bryr sig inte ett piss om alla miljoner barn som lever i elände och som saknar föräldrar. Istället sitter de och kallar foster för 'barn' och låtsas bry sig om barnen. Helt jävla obildade som de är.

På julafton sätter de fram ett grisfoster istället för en griljerad smågris och jag bara "Var fan är min julskinka era jävla idioter"
Blir upprörd bara jag tänker på det.

"Fina foster du har kompis" säger de när kompisens barn gjort något duktigt.
Citera
2022-06-29, 23:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Svårt att säga vad folk som skriver här har för agenda. Blir lätt att man tror att en åsikt är vanligare än den är.

Däremot tycker jag att frågan är långt ifrån oproblematisk. Jag tycker abortförbud medför så många dåliga saker att det är idiotiskt, men jag kan tycka att vi är alldeles för dåliga på att få ner antalet aborter.
Det är ofta ingen trivial sak för kvinnor även vid en tidigt abort. Jag tycker absolut man måste vara beredd att flytta gränserna för när det ska vara tillåtet med tanke på att läkare kan rädda livet på allt yngre foster/barn.

Ja detta håller jag med om till hundra procent. Men svårt att diskutera det med folk här som inte ens kan skilja på ett foster och en människa och som inte förstår skillnaden på verkliga barn och foster i vecka 7.
Citera
2022-06-30, 01:35
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Här kan ni diskutera alla relevanta aspekter av abortfrågan, men ni får givetvis med fördel anknyta till feminismen och vad den har fört för diskussioner om aborter.

Var så goda.

Abort borde totalförbjudas om inte hor mot moderns liv kan bevisas medicinskt. Abort är mord av oskyldiga och värnlösa.
Citera
2022-06-30, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Abort borde totalförbjudas om inte hor mot moderns liv kan bevisas medicinskt. Abort är mord av oskyldiga och värnlösa.

Blodtörsten är stor hos feministerna, de blir väldigt upprörda om de får höra att de inte får döda sina barn.
Citera
2022-06-30, 05:10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Blodtörsten är stor hos feministerna, de blir väldigt upprörda om de får höra att de inte får döda sina barn.

Varför aborterades inte Putin?
-Tugga på den frågan!

(Sovjet hade fri aborträtt från 1920)
Citera
2022-06-30, 06:53
Citat:

Fast så är det egentligen redan i och med att lagen säger att aborten inte får utföras om det finns anledning att anta att fostret är livsdugligt.
Citera
2022-06-30, 08:37
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
När man jämför länder räknas antal aborter per 1000 kvinnor. Kan du gissa varför man gör så och inte bara räknar antalet?

Jag syftar inte på Sverige utan att förbud mot abort ofta går hand i hand med motstånd mot preventinmedel (eller snarare lösaktigt sexliv) och bristfällig sexualundervisning.
Vad är det du försöker avleda ifrån här?
Det görs runt 40k aborter här. Vi beslutar bara om aborträtten här. Ingenstans i hela världen finns ett större utbud på preventivmedel.
Varför funkar inte utbudet HÄR?
Jo, för våra tjejer har lärt sig att de INTE behöver ta eget ansvar och det problemet går BARA att lösa här.

Det finns ett antal sätt man kan göra för att förändra det sjuka i att det finns tjejer som i princip använder abort som preventivmedel.

1. Låt den vara tillåten, men låt dem betala för den själv. Kostnaden är mellan 8 och 12000kr.
2. Begränsa den till fram till v12
3. Begränsa den till 1 fri abort. Nästa får du betala själv. Du får bara göra två innan du steriliseras.
4. Stoppa alla barnbidrag och flerbarnstillägg, dagis/förskolor, så att kvinnor förstår att ansvaret är deras och ingen annans.
5. Låt män avsäga sig faderskapet lika länge som kvinnor får göra abort. Av exakt samma anledningar som hon kan avsäga sig föräldraskapet.

Det finns fler saker man kan göra, men testa dessa först.
Citera
2022-06-30, 08:39
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Du kan inte göra ett skit med globala problem. Städa framför egen dörr och upplys andra om att göra detsamma.
Och du kan sluta göra frågan till en religiös idé. Även utan religioner finns exakt samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in