Sen har jag en annan tanke, vill varna för något grafisk beskrivning men det är ändå ett "Mord/Dråp/grovt vållande till annans död vi har och göra med.
Har funderat kring vad det var som hände i bilen och på Lekplatsen/Kohagen där Helena försvann.
Vad som triggade bråket i bilen kan man bara spekulera i, något utlöste ett rejält bråk. Sexuellt eller något fyllebråk om något, samt om båda var på dåligt humör så kanske attityden Gentemot varandra var förhållandevis ganska kass..
(GWs teori baseras på att de vill efterfesta och Helena vill inte följa med, hur GW har kommit till just den slutsatsen finner jag lite märkligt men, något måste han tänkt som inte var sexuellt betingat utan mer fyllebråk som spårar ur)..
De börjar bråka och GM slår henne över näsan så hon har blod på skorna (upprätt stående ställning). Sen så börjar hon skrika och han får ner henne på marken och stryper henne till döds. Släpar henne mot bilen och lyfter in henne och där tappar hon sina saker ifrån fickor och ryggsäck (Håller med GW där).
Som jag tolkat det så är detta den vanligaste typen av mord på kvinnor om offret känner kvinnan. Dvs att bråk uppstår och mannen slår till, hon börjar skrika och han vill få tyst på henne. Det är liksom raseri på raseri, delvis att bråket i sig triggar en attack och när hon skriker så triggas ännu mer raseri för att få tyst på henne.
Jag har själv funderat innan om det var en dödsmisshandel, dvs att de flög på henne och slog och slog..men insåg att det finns två problem med detta, 1 blod,. troligtvis hade HA blod på sin tröja ifrån näsan men det är inte stora mängder blod vid näsblod, jag tänker mer att om de bokstavligen slog ihjäl henne så borde det funnit blodfläckar runt om lekplatsen etc.
Detsamma gällande deras kläder samt sår och spruckna knogar etc. Det är rätt svårt att slå ihjäl någon med bara knytnävsslag utan att det syns efteråt. Samma scenario om de skulle slå henne och slår huvudet på stubbe eller sten och dör..blod hade nog funnits då. Därav så tänker jag strypning..
Det hade nog varit svårare för vissa att komma hem med helt nerblodade kläder och spruckna knogar och sår fingrarna.
Som sagt bara lite funderingar cirka 2;08 på natten.
Ja, det är mörkt trots att det är sommar