• 1
  • 2
2022-06-29, 13:14
Medlem
Tjenare!
Tänkte hämta en platta röka för första gången på länge, av en ny kran dessutom. Det jag undrar över är själva transaktionen. Brukar man få plattan i handen först och ger kranen pengarna efter det? Eller är det tvärtom, först ger man kranen pengarna och sedan får man plattan i handen? Hur brukar ni göra när ni hämtar av nya kontakter?

Det är ju som sagt en ny kran jag tänkte hämta av och dessutom var det ett bra tag sedan jag hämtade plattor senast och vill inte bli hasslad men jag vill ju inte att kontakten ska bli sne heller.
Citera
2022-06-29, 13:20
Medlem
Qusimotos avatar
Då jag köpte 1hg så fick jag alltid det först innan jag betalade, sen ska man ju alltid prova innan man köper. Tråkigt och köpa en platta utan att testa och det visar sig att det va kass röka.

Man vill ju se varan/testa den innan betalning
Citera
2022-06-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Då jag köpte 1hg så fick jag alltid det först innan jag betalade, sen ska man ju alltid prova innan man köper. Tråkigt och köpa en platta utan att testa och det visar sig att det va kass röka.

Man vill ju se varan/testa den innan betalning
Provade du rökat i samband med att du hämtade plattan eller fick du ett smakprov innan dess?
Citera
2022-06-29, 14:14
Medlem
Biggedys avatar
Kommunikation??

Hej, jag vill testa rökat innan jag köper 1 hegge?

Säger han ja, åk till en plats och genomför köpet. Säger han nej är det väl en regelrätt blåsning.

Han vill sälja, du vill köpa. Då kommer man överens.

Kommunikation

Jesus Christ,
Jävla smögare.. 😂
Citera
2022-06-29, 14:34
Medlem
Finns inget rätt eller fel. Och att provröka varorna skulle inte alla gå med på då det är ett bra sätt att dra uppmärksamhet till sig och det vill man nog inte när man eventuellt har ett gäng Hg på sig plus att det tar tid. Köp det eller låtbli är det dåligt återkom inte är skillnad om du köper 1kg att du vill prova vara.
Citera
2022-06-29, 14:40
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Provade du rökat i samband med att du hämtade plattan eller fick du ett smakprov innan dess?
Rökte det hos personen jag skulle köpa, nu har jag alltid haft 1 och samma kran så jag har aldrig tvivlat på att han skulle sälja dåliga grejor. Oftas va det han som sa "vill du testa innan köp?"

Hade en polare som köpte 2hg utan att testa, va nog det sämsta rökat jag rökt man kunde lika bra plocka gräs från gräsmattan och få samma effekt.

Man köper ju inte en ny bil utan att provkört den
Citera
2022-06-29, 14:43
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Kommunikation??
Han vill sälja, du vill köpa. Då kommer man överens.
Speciellt om det kanske står några dagslöner på spel, åtminstone för den ena parten.

Min erfarenhet är att kranar som vill sälja större partier oftast är måna om att hitta de kunderna som vill köpa större partier, och väl medveten om att de kunderna ställer lite högre krav.

Den typen av kranar har oftast inga problem med att bjuda hem kunderna, bli lite polare, bjuda och låta en provröka så mycket som behövs.

Sen blir det affär om kunden är nöjd.
Och kranen har blivit av med ett rejält parti.
Citera
2022-06-29, 15:07
Medlem
mongomanishs avatar
Frågan blir ju nästan omöjlig att besvara utan att veta något om kranen och er relation. Under den period jag försökte ta mig in i vecklandes men saknade bra kontakter så blev jag hustaks två gånger, båda gångerna hade jag en dålig känsla och kände inte personerna jag skulle handla av särskilt bra och hade inga gemensamma goda vänner som kunde gå i god för varandra.

Alla bra kranar jag hade lärde jag känna vi gemensamma vänner och jag visste att jag inte skulle bli blåst lika väl som kranen visste att jag inte skulle försöka sno åt mig något. Har nog bara varit en enda kran som faktiskt var rätt okej som jag fick kontakt med via någon löst bekant.

Jag skulle nog snarare fundera över själva relationen till personen och vilka band ni har. Om det är någon som du inte litar på som kommer vilja blåsa dig så kommer personen troligtvis dyka upp och säga att han ska ha pengarna för att gå iväg och hämta det, lägga ner det direkt i fickan och kräva pengarna eller liknande. När någon tänkt blåsa någon är de beredda på bråk och du kommer troligtvis bli av med dina pengar hur du än gör.

Jag tror därför att det bästa du kan göra är att lita på magkänslan. Känns det inte bra så skit i hela affären. Har du en god magkänsla så gå dit, lämna över pengarna och hoppas på att det går bra men använd inga pengar du inte har råd att bli av med. Alla knarkaffärer som sker med pengar man inte har råd att förlora är en dålig idé.
Citera
2022-06-29, 15:12
Räcker väl att se och lukta eventuellt elda lite på det för att förstå om det är bra.
Citera
2022-06-29, 18:06
Medlem
BigFatCones avatar
Jag köper inte kakor av nya bekantskaper. Så enkelt är det.
Citera
2022-06-29, 18:12
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag köper inte kakor av nya bekantskaper. Så enkelt är det.

Näe men vi är ju gamla rävar nuförtiden. Men när man var 18 tänkte man annorlunda om det var torka i stan.
Citera
2022-06-29, 18:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Näe men vi är ju gamla rävar nuförtiden. Men när man var 18 tänkte man annorlunda om det var torka i stan.
Det kanske du gjorde. När jag var 18 så hade jag råd att lägga 300 i månaden på hasch och så var det bra med den saken. Fanns det inget så fanns det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in