• 1
  • 2
2022-06-29, 18:19
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kanske du gjorde. När jag var 18 så hade jag råd att lägga 300 i månaden på hasch och så var det bra med den saken. Fanns det inget så fanns det inte.

Jo sant, jag köpte mycket dyrt precis färdigklippta blöta buds som jag trodde var fint gräs. Och hasch som egentligen var kycklingbuljong. Det e livets gång för en smögare.

Idag när man är 30+ så känner man ju alla i gemet och det blir liksom en annan grej. När någon 18 åring ska sälja ett hegge till en annan så handlar det om hundralappar som man blåser på, men i fickan känns det som att man vunnit på lotto.

En gång hustlade jag en snubbe på en femma röka. Ett år senare skar han halsen av en annan snubbe utanför krogen.

Its all in the game
Citera
2022-06-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Tjenare!
Tänkte hämta en platta röka för första gången på länge, av en ny kran dessutom. Det jag undrar över är själva transaktionen. Brukar man få plattan i handen först och ger kranen pengarna efter det? Eller är det tvärtom, först ger man kranen pengarna och sedan får man plattan i handen? Hur brukar ni göra när ni hämtar av nya kontakter?

Det är ju som sagt en ny kran jag tänkte hämta av och dessutom var det ett bra tag sedan jag hämtade plattor senast och vill inte bli hasslad men jag vill ju inte att kontakten ska bli sne heller.
Du lämnar över en hundring åt gången och får ett par gram tillbaka.
Då blir du bara blåst på en hundring om han blåser dig.
Citera
2022-06-29, 20:15
Medlem
Du måste ha 2 stora gubbar med dig som ser farliga ut, en snabb bil och ett kodord, t.ex "blå kiwi"
Ena gubben har pengarna och bilnyckeln på sig och den andra står bara å blänger å ser helt störd ut.

Du ber om att få kolla på plattan och säger pengarna får du när vi har inspekterat plattan,om något inte stämmer så skriker du blå kiwi!! Och ni springer till bilen å drar.
Om allt är grönt så säger du till personen med pengarna att lämna över dom, inga riktiga namn använd kodnamn t.ex kallar du han med pengarna för Shredder.

När han är på väg att lämna över så backar du långsamt till bilen med plattan och när pengarna är överlämnade så springer ni till bilen och drar snabbt som fan så dom inte rånar er på plattan och pengarna.
Viktigt att dom 2 som är med dig inte säger ett enda ord utan bara kollar mot säljaren med död blick.
Citera
2022-06-29, 21:43
Avstängd
MrBabyBoys avatar
Alltid varorna först.
Citera
2022-06-29, 22:23
Medlem
Be om att få/köpa en test på rökat först, rök den, se om det är värt att spendera pengar på. Vägrar snubben ge test så kan han kamma sig. När du gör dealen så ha med dig en polare också, kolla på varorna först innan du lämnar över pengarna. Vad tänkte du betala egentligen?
Citera
2022-06-30, 00:42
Medlem
darkSkyes avatar
När jag har varit och hämtat hg eller halv hg så är det oftast i någons hem, fast dom gånger det varit ute har man ju bara suttit & snackat lite & sen så byter man bara med varandra.
Du behöver inte komplicera det, ingen går först liksom, byt det i handen direkt bara lmao..

En 50g platta får ju plats i byxfickan, så det är ju ganska smidigt.
Citera
2022-06-30, 15:16
Medlem
Möt upp, betala och gå hem, så enkelt är det. Plocka på dig en kniv också om det nu är en okänd person du har att göra med. Är du inte man nog att stå upp för vad som är ditt så bör du lämna dom här kretsarna på en gång. Kommer alltid finas nån person som vill blåsa andra så fort dom får chans till det, jag har dock aldrig vart med om att någon lallat, man har fått det man kommer och betalar för , sen är det inget mer med det o göra. Majoriteten av folk kommer se dig som en återkommande köpare, och då fins det ingen vits med att blåsa dig. Du kan antagligen vara lugn, och det kommer antagligen gå bra för dig. I värsta fallet får du väl dra ett vapen om någon försöker blåsa dig. Den risken dock tror jag är väldigt låg. Under dom 10-15åren jag köpt och sålt droger så har jag aldrig vart med om att någon försökt varken råna eller hustla mig på ett skit.
Senast redigerad av Bobthebear 2022-06-30 kl. 15:20.
Citera
2022-06-30, 15:34
Medlem
mongomanishs avatar
Jag brukade rent generellt tänka såhär kring mina knarkaffärer, om jag blir blåst så har jag litat på fel person och kommer inte att göra det igen. Alla säkerhetsåtgärder som vapen, ta med sig folk osv är en större risk för problem än att eventuellt bli blåst. Ingenting är så dåligt för droghandel som konflikter, det enda det leder till är en ökad risk att bli nedgolad, misshandlad, utpressad och så vidare. Jag har nog aldrig varit så mån om att vara laglydig som när jag sålde droger eftersom jag inte ville dra uppmärksamhet till mig och jag tänker att samma sak gäller i ditt fall. Jag avskydde folk som dök upp och skulle inspektera grejerna, ha med sig polare, provröka osv. Jag höll mig så långt borta som möligt från den typen av folk då allt som kom runt omkring bara såg suspekt ut och kom med en högre risk av att påkalla uppmärksamhet. Jag skulle alla dagar i veckan föredra att förloa 5000kr men inte behöva kolla mig över axeln än att starta en konflikt om det.

Att ta saker personligt och känna sig kränkt är orsaken till typ alla våldsamma konflikter vi har i Sverige. Av alla de narkotikabrott folk i min närhet blivit dömda för har nästan alla varit kopplade till andra brott så som misshandel, snatteri, olovlig körning osv och då har fler och fler poliser lärt sig att känna igen dom och sen blir det bara en snöbollseffekt.

Om du tror att du kan lita på personen men också har råd att bli av med pengarna så gå dit, var trevlig, ge honom pengarna och ta det du ska ha och gå. När du kommer hem kan du utvärdera affären. Det värsta som kan hända är att du är några tusenlappar fattigare och i bästa fall har du en ny bra kran som tyckte att du var en bra kund som var enkel att ha med och göra. Ju pålitligare du verkar desto lättare kommer er relation vara i framtiden och om du vill krita en extra kaka kommer det nog inte vara några problem eller om du ber om en mängdrabatt vid större köp.
Citera
2022-06-30, 18:01
Medlem
Manissas avatar
Du har ju flera alternativ.

Beställ hem på darknet så kan du ge en dålig recension. Ingen som driver en e-handel vill ha dåliga recensioner om att de blåser folk . Du kan även se vad andra tycker och tänker om grejerna tex.

Handla av folk som är seriösa och inte fjortisar i orten.

Handla av samma folk som dina polare köper av så vet du att du inte blir blåst.

Handla en femma först lite då och då, så märker du om snubben är en go grabb eller inte. Stämmer vikten, är grejerna bra (även fast alla alltid har DUNDER så kanske killen säger om det är sämre eller bättre än förra gången, då vet du om han är ärlig iaf). Bygg en relation med din kran

Köper du ett hg så klart att du ska få se, lukta och klämma, varför inte ta en test spliff med försäljaren som du bjuder på genom att ge hen hundra spänn eller nått som lite good will . Ett hg är inte så mycket egentligen, så bara en nolla kommer blåsa dig på det. Men var trevlig, erbjud lite handsprit och känner du dig obekväm så skit i det för det finns alltid någon med bra grejer som inte ska spela tuff och dryg.
Citera
2022-08-02, 12:52
Medlem
Citat:
Tjenare!
Tänkte hämta en platta röka för första gången på länge, av en ny kran dessutom. Det jag undrar över är själva transaktionen. Brukar man få plattan i handen först och ger kranen pengarna efter det? Eller är det tvärtom, först ger man kranen pengarna och sedan får man plattan i handen? Hur brukar ni göra när ni hämtar av nya kontakter?

Det är ju som sagt en ny kran jag tänkte hämta av och dessutom var det ett bra tag sedan jag hämtade plattor senast och vill inte bli hasslad men jag vill ju inte att kontakten ska bli sne heller.

Beställ ett prov först så får du en indikation på hur det är.
Citera
2022-09-16, 19:15
Medlem
I mitt fall har jag tidigare använt mig av en och samma kran där det fanns ömsesidigt förtroende. Då är det inga problem. Skulle aldrig köpa kon utan att smaka mjölken först annars. Numera är han borta och jag använder postkranar och skulle därför aldrig köpa de mängderna längre.
Citera
2022-09-16, 20:01
Medlem
Citat:
Tjenare!

kontroller att han är grönad skulle jag rekomendera
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in