2022-06-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Då har man inte fattat hur världen ser ut och fungerar. Våra galna politiker i Väst som har ruinerat och sålt ut sitt folk är dom som nu vill komma åt Ryssland så man kan förstöra det landet också med genustrams, pridetåg och galen massinvandring. Vinner Ryssland kriget så har man stoppat globohomo och då är det våran tur att stoppa det här. Tyvärr kommer det medföra inflation, lågkonjunktur och instabilitet ett tag men hur ska folket annars vakna och sätta sig upp mot sina despoter här hemma.
tyvärr ser det ut som du
Gått på ryskpropaganda, tråkigt får jag säga,, jag har en vän som tror detta är 2 poler som står mot varandra, men självklart finns det andra vägar än: å ena sidan extrem feminism/hbtq kultur/mångkultur/ o andra sidan Ryssland o Putin med vad det innebär såsom mord på opposionella, krig med förstörelse o död,, fusk med konstitution osv, det finns som sagt andra vägar...det är inte bara dessa alternativ, men om man inte har dynamiskt tänkande o kan se alternativen, är det ändå mycket osympatiskt att ta ställning för Putin,,
Citera
2022-06-29, 11:34
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Då har man inte fattat hur världen ser ut och fungerar. Våra galna politiker i Väst som har ruinerat och sålt ut sitt folk är dom som nu vill komma åt Ryssland så man kan förstöra det landet också med genustrams, pridetåg och galen massinvandring. Vinner Ryssland kriget så har man stoppat globohomo och då är det våran tur att stoppa det här. Tyvärr kommer det medföra inflation, lågkonjunktur och instabilitet ett tag men hur ska folket annars vakna och sätta sig upp mot sina despoter här hemma.
Du tror att det är vad kriget handlar om? "Förstöra Ryssland"... Ryssland är redan ett skitland och värre kommer det bli i och med sanktionerna. Utanför St Petersburg och Moskva finns knappt elektricitet eller toaletter, befolkningen är förtryckt och man blir fängslad om man har "fel" åsikter. Ryska landsbygden är definitionen av misär.

Väst är inte perfekt men vi ligger ett sekel före i utvecklingen jämfört med Ryssland. Det finns en anledning till att många ryssar packar och drar men inte ens en person som du vill flytta dit.
Citera
2022-06-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Oavsett så åker Ryssland oinbjudna runt i Ukraina och spränger och mördar?
Resten är irrelevant och jag förstår inte syftet med propagandan. Mildra hatet? Glöm det
De jävligt jobbiga ryzztrollen vill inte gärna se det uppenbara skälet till förödelsen i Ukraina, utan de går in i detalj typ: lyssna på den här gamla kärringen hon gillar de ryska soldaterna minsann,,,om Nato sköt bort hela Moskva skulle det med samma metod gå att hitta någon ryzz som kan berätta hur bra gjort det var...
Citera
2022-06-29, 11:36
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Oavsett så åker Ryssland oinbjudna runt i Ukraina och spränger och mördar?
Resten är irrelevant och jag förstår inte syftet med propagandan. Mildra hatet? Glöm det
Uppenbara lögner har alltid varit Rysslands/Soviets paradgren, hela världen ser att dom blåljuger men dom kör på ändå, som ett efterblivet barn.
Citera
2022-06-29, 11:40
Medlem
otellos avatar
Citat:
Så anledningen till att du stödjer ryssland är att du hatar bögar och genustrams? Det var ju otippat, i princip alla som stödjer ryssland (och som inte får betalt för att göra det) har misslyckats med sina egna liv.
Citera
2022-06-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Släppts en video med ihopklippta övervakningsfilmer som visar det andra nedslaget. En av kamerorna visar ett rökmolk från en tidigare missil som dimpt ner längre bort, i riktning mot köpcentrat.

De kommer ofta med multipla förklaringar där ingen visar sig stämma.

Nej, rysk propaganda är väldigt simpel - en statlig myndighet kommer med en förklaring och sedan håller man sig till den. I detta fallet försvarsministeriet.

De kommer ofta med multipla förklaringar där det visar sig att ingen stämmer.
Citera
2022-06-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
De kommer ofta med multipla förklaringar där det visar sig att ingen stämmer.

Okej, då kan väl du länka det departement, eller dylik rysk auktoritet som kommit med en annan förklaring än försvarsministeriet?
Citera
2022-06-29, 11:59
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Uppenbara lögner har alltid varit Rysslands/Soviets paradgren, hela världen ser att dom blåljuger men dom kör på ändå, som ett efterblivet barn.

Trodde i min enfald att Ryssland hade kommit längre bort från Stalinism och propaganda än vad de bevisligen gjort. Har genom åren varit på en del jobbresor i Ryssland och samlat på mig en del propaganda prylar (som alltid har fascinerat mig) har fått uppfattningen att även ryssarna sett dessa som nostalgi och kitch!

Nu när jag inser att större delen av den fascistiska befolkningen tillber dessa taffliga propaganda prylarna, skall jag rent symboliskt elda upp dem när jag packar upp mitt bohag som för tillfället är magasinerat!
Citera
2022-06-29, 12:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Man har inte kunnat lösa frågan på annat sätt än genom krig.
Bättre att dela upp Ukraina så att folk kan leva i fred.

Man har inte kunnat lösa frågan om angreppskrig och statsterrorism på annat sätt än genom Ryska Federations upplösning.
Bättre att dela upp Ryssland så att folk kan leva i fred.
Citera
2022-06-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Finns ju uppenbart bevis, men det krävs ju en tolkning och den troligaste sådan är ganska uppenbart att en rysk missil träffat åtminstone inom några tiotal meter från köpcentrat.
Sluta att flytta stolparna. Du påstod att det var minst två missiler, varav en träffade köpcentrumet. Nu ändrar du det till att det kan ha varit en missil som träffade i närheten av köpcentrumet. Erkänn att du hade fel istället.
Citera
2022-06-29, 12:06
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Trodde i min enfald att Ryssland hade kommit längre bort från Stalinism och propaganda än vad de bevisligen gjort. Har genom åren varit på en del jobbresor i Ryssland och samlat på mig en del propaganda prylar (som alltid har fascinerat mig) har fått uppfattningen att även ryssarna sett dessa som nostalgi och kitch!

Nu när jag inser att större delen av den fascistiska befolkningen tillber dessa taffliga propaganda prylarna, skall jag rent symboliskt elda upp dem när jag packar upp mitt bohag som för tillfället är magasinerat!
Det är jävligt synd imo, dom hade nästan tagit sig ur kommunismen, sen kom Putler & CO.
Citera
2022-06-29, 12:06
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Sluta att flytta stolparna. Du påstod att det var minst två missiler, varav en träffade köpcentrumet. Nu ändrar du det till att det kan ha varit en missil som träffade i närheten av köpcentrumet. Erkänn att du hade fel istället.
Redan länkat den, men BBC gör en genomgång av läget. två missiler, slutdiskuterat, du förlorar, igen...

https://www.bbc.com/news/61967480
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in