Citat:
Ursprungligen postat av
kommenurjorden
Den överlägset bästa formen av utbildning är erfarenhet av direkt strid. Detta har Ukrainas-soldater mer av än någon NATO-trupp.
Går inte ens att jämföra med annan form av utbildning som ej är på liv och död. Detta vet alla med någon kunskap i frågan.
Tur då att Natotrupperna inte har någon erfarenhet av strid från Irak och Afghanistan eftersom de ju inte varit där och krigat, annars brukar ju ni ryssnazister påstå att de gjort det. (förövrigt tror jag också de gjort det, men eftersom du nu säger de saknar krigserfarenhet har väl jag missuppfattat det)
Sen kan mycket väl Ukrainas stridserfarenhet från Donbass sedan 2014 ha gjort att de klarat sig bättre än vad ryssen trodde, men den träningen stod ju inte NATO för, utan Ryssland, genom att ställa upp som sparringpartner. Det är ju annars en gammal militär maxim, som du självfallet känner till, milititärhistoriskt skolad som du säkert är. Du ska inte slåss mot samma fiende för länge, ty då lär han sig kriga, mot dig. Jämför tex Stora Nordiska kriget eller de engelska jägarna under Napoleonkrigen, men det känner du väl väl till, välutbildad som du är. Annars trodde jag mest det var lågutbildade och såna som är lite långsamma i tal och tanke som lierade sig som ryssnazister.