2022-06-20, 17:40
Medlem
130kr/kwh just nu om man binder på 3 år. Vad tror ni? Gör av med 23000kwh/år.
Det rörliga ligger på runt 130kwh just nu.
Citera
2022-06-23, 09:22
Medlem
Pillevickens avatar
Hade man kunnat sätta in ett stort batteri som man laddar på nätterna då elpriset är som lägst för att använda elen på dagarna när priset är dyrt? Är det möjligt att göra så? Finns det idag?
Citera
2022-06-23, 17:31
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Hade man kunnat sätta in ett stort batteri som man laddar på nätterna då elpriset är som lägst för att använda elen på dagarna när priset är dyrt? Är det möjligt att göra så? Finns det idag?

Då måste du ju ha timdebiterings taxa annars funkar det inte.

läst att Vissa som sätter upp solceller har visst batteri för Ö-Drift men nog inte vanligt pga kostnaden.
Men kommer säkert framöver
Citera
2022-06-24, 04:01
Medlem
Troll0lzs avatar
Har nyligen flyttat in i en villa på 110m2 och har för närvarande Enkla Elbolagets elfond Relaxa, men jag känner mig inte trygg med att ha ett rörligt elavtal så nu kollar jag efter andra alternativ.

Letar efter avtal med fastpris och den billigaste leverantören för mig verkar vara Fortum som erbjuder fastpris på 230.16 öre/kWh (inkl. moms). Bor i södra Sverige så elen här är svindyr nu.

Bör man teckna detta avtal eller bör man även kika på mixavtal innan man tecknar något?
Citera
2022-06-27, 07:30
Medlem
Telinet utjämnad betalning
Jag såg att våra fakturor nu ligger på runt 3500kr i månaden trots att elen nästan är avstängd då det är sommar. Vårat avtal är rörligt, men de kör med något som heter Utjämnad betalning. Helt galet. De gör ett överslag och tar betalt redan nu för el de tror vi kommer förbruka längre fram i tiden. Jag Googlade och det verkar olaglig i Sverige.
Vårat bundna avtal med fast pris löpte ut och gick över i rörligt. Vi tänkte ha det så till augusti och då binda om.

Ska jag polisanmäla eller vad bör man göra?
Senast redigerad av WONGnr1 2022-06-27 kl. 07:33.
Citera
2022-06-29, 11:04
Medlem
Hej
Jag har i idag Årsunda kraft.
https://arsunda-kraft.se/elpriser/

De har bra priser men de syns inte via de el söksidor som finns på nätet idag, vinklad reklam för de stora liksom.
Frågan är hur många mer elbolag missar min genom att fastna i googlesökningsträsket.

Släng gärna ut era elavtal som har bra priser. För jag får känslan av att det finns en hel del mindre bolag man kanske skall gynna istället.

/Leif
Citera
2022-06-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leikie
Hej
Jag har i idag Årsunda kraft.
https://arsunda-kraft.se/elpriser/

De har bra priser men de syns inte via de el söksidor som finns på nätet idag, vinklad reklam för de stora liksom.
Frågan är hur många mer elbolag missar min genom att fastna i googlesökningsträsket.

Släng gärna ut era elavtal som har bra priser. För jag får känslan av att det finns en hel del mindre bolag man kanske skall gynna istället.

/Leif
De hade bara rörligt avtal. Men fan vad dyrt det är i elområde 4 jämfört mot 1. 🤬🤬🤬
Citera
2022-06-29, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
De hade bara rörligt avtal. Men fan vad dyrt det är i elområde 4 jämfört mot 1. 🤬🤬🤬
Årsunda Kraft idag: Elområde 4 103.76 öre/kWh ( sen ev någon avgift).

Billigast enligt elskling.se:
Spotpris
Priset på elbörsen under maj, område 4
Cheap el
175,18
öre/kWh
Citera
2022-06-29, 11:25
Medlem
Citat:
Årsunda Kraft idag: Elområde 4 103.76 öre/kWh ( sen ev någon avgift).

Billigast enligt elskling.se:
Spotpris
Priset på elbörsen under maj, område 4
Cheap el
175,18
öre/kWh
Jo men var kan man se vem som har billigast i elområde 4, med möjlighet till fast avtal? Rörligt är för krångligt och farligt.
Citera
2022-06-29, 11:33
Medlem
Citat:
Jo men var kan man se vem som har billigast i elområde 4, med möjlighet till fast avtal? Rörligt är för krångligt och farligt.

Det är precis min fråga vilka småbolag finns där ute som inte presenteras ihop med jättarna som betalar för att ligga på byt el sidorna.
(med tillägg jag hitta Årsunda via en sådan sida för 1 år sedan).

Min majfaktura hade :77,03 öre/kWh och under 25 kr i avgift tillkom.

november låg den på 73,67 öre/kWh
december låg den på 108,33 öre/kWh
januari låg den på 92,40 öre/kWh
Så var inte extremt farligt när många andra låg avsevärt högre.
/Leif
Citera
2022-06-29, 11:44
Medlem
Citat:
Det är precis min fråga vilka småbolag finns där ute som inte presenteras ihop med jättarna som betalar för att ligga på byt el sidorna.
(med tillägg jag hitta Årsunda via en sådan sida för 1 år sedan).

Min majfaktura hade :77,03 öre/kWh och under 25 kr i avgift tillkom.

november låg den på 73,67 öre/kWh
december låg den på 108,33 öre/kWh
januari låg den på 92,40 öre/kWh
Så var inte extremt farligt när många andra låg avsevärt högre.
/Leif
Vilket elområde bor du i då?
Citera
2022-06-29, 13:20
Medlem
Citat:
Vilket elområde bor du i då?
område4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera