Citat:
Ursprungligen postat av
Jendy
Jag tror nog att det är bra killar.
På tinder och andra dejtingsidor kan man inte ens gå på personlighet.
Det är bara en bild.
Jag tror som dig att det är svårt avgöra personligheten på tinder.
Och det är en ytlig och oseriös app eftersom man bara väljer bland bilder.
Men eftesom många är där för att ha sex så spelar det ingen roll, då behövs det endast en bild.
Det var därför som jag höll med dig om mycket. Tinder utnyttjar att män är visuella i sitt sökande därav behöver en attraktiv kvinna knappt visa mer än snygga foton med filters. Har hon dessutom genomgått skönhetsoperationer/fillers så är det ju kört för kvinnor som har riktigt bra personligheter
Ju mer klick en kvinna får desto mer hennes profil visas för män därav hamnar hon på topplistan för Tinder sollar ju på vilka knapptryck män gör eftersom det är betalande kunder
Så fungerar ju all social media därav poserar alla kvinnor nakna/eller visar halva arslet för att få uppmärksamhet.
I verkligheten kan dock män göra sollandet själva. Som jag skrev tidigare i mitt inlägg så är mannen manusförfattaren av dina bilder/foton men män är så visuella så om jag skulle ha en röd klänning, snygg figur och klack så han skulle vara kär speciellt om man ser ungdomlig ut men det står inte om jag jobbar som yrkesmördare på kvällar. Jag behöver inte göra det heller då män går på utseende mestadels därav är såna appar useless för män som söker seriöst
Jag har en kollega som har barn och han ligger konstant genom Tinder. Han får så mycket ligg att han inte behöver en kvinna i sitt liv. Han skulle dock aldrig skicka kukbilder/knullsidor/meddalanden om hur han vill knulla mig till mig då han har skrivit att han vet vad jag är för sorts kvinna. Varför skulle han pröva på en kvinna som är omöjlig att få i säng
Medan på Tinder så uppfattades jag av 95 % av männen som ensam och stark kvinna som lever för sex/för att ligga med en man varje dag
Så uppfattas jag av män på internationella sidor också. Folk blir ju helt paffa av min personlighet senare
Det man ser på ett foto hur manuset speglas i folks huvuden. Kvinnor uppfattar mig som en ”bitch” för att jag ser ut som en.
Det är bara vissa män som ser igenom mig online och det är incels. Dessa män är dock så osäkra på grund av samhället så man skulle aldrig klicka JA på min profil och man skulle aldrig gå fram till mig i verkligheten heller