2022-06-29, 00:13
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Grattis! Men när barnet börjar skolan kommer du flytta till ett land som tillåter hemskolning sa du? Vad trist. Vilken etnicitet är din kvinna förresten?

Alltså, hon är inte gravid, men vi diskuterar att ha barn inom kort. Hon är svensk. Det diskuteras vilket land vi kan flytta till, hon är öppen för Island av de alternativ jag har lagt fram. Nu i augusti turistar vi i Island för att campa, vi får se ifall hon gillar landet.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2022-06-29 kl. 00:18.
Citera
2022-06-29, 00:18
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Alltså, hon är inte gravid, men vi diskuterar att ha barn inom kort. Hon är svensk. Det diskuteras vilket land vi kan flytta till, hon är öppen för Island av de alternativ jag har lagt fram.

Finns det ingen kristen svensk privatskola ni kan sätta barnen i, ifall inte hemskolning går.
Citera
2022-06-29, 00:21
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Finns det ingen kristen svensk privatskola ni kan sätta barnen i, ifall inte hemskolning går.

Jag tror inte på kollektiv undervisning och den svenska läroplanen. Island har ett problem och det är att en av föräldrarna måste ha lärarexamen för att få hemskola, vilket hon snart kan få. Så det kanske inte blir några problem.
Citera
2022-06-29, 00:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag tror inte på kollektiv undervisning och den svenska läroplanen. Island har ett problem och det är att en av föräldrarna måste ha lärarexamen för att få hemskola, vilket hon snart kan få. Så det kanske inte blir några problem.

Jag har varit på Island, trevligt land. Paludan borde bosätta sig där, han skulle vara mer säker där än i resten av Norden.

Så hemskolning är viktigt? Ja, det har du nog rätt i, men tur att inte de unga paren i Afs och SD som har småbarn tänker så, de stannar kvar för att kämpa för Sverige.
Citera
2022-06-29, 00:32
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag har varit på Island, trevligt land. Paludan borde bosätta sig där, han skulle vara mer säker där än i resten av Norden.

Så hemskolning är viktigt? Ja, det har du nog rätt i, men tur att inte de unga paren i Afs och SD som har småbarn tänker så, de stannar kvar för att kämpa för Sverige.

Jag tror inte att Paludan vill vara säker, inget tyder på det (haha). I Island skulle han inte provocera någon och bli osynlig.

Visst, får de kämpa för Sverige och det är kanske ädelt. Jag ser inget riktigt sätt att kämpa för Sverige däremot, ifall ryssarna anföll så skulle jag i alla fall veta vad jag skulle behöva göra (och visst pissar jag på mig bara när jag tänker på vad det skulle kunna innebära).

Sveriges byråkrati kommer förfölja mig vart jag än bor i landet, annars skulle jag kunna ha min familj någonstans i skogen och hålla mig borta från skiten.

Jag kanske tillslut inte är så mycket av en regelrätt nationalist, och är mer intresserad av att värna Skandinaviens identitet och även Europas identitet. Island är sedan otroligt vackert. Saker går bra för mig och kan jobba distans nu, skatterna är väl inte ideala i Island, men de går i alla fall inte till något projekt för att fördärva landet bortom kännedom.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2022-06-29 kl. 00:37.
Citera
2022-06-29, 00:36
Medlem
nytthuss avatar
Citat:

Afs partiledare Gustav Kasselstrand bor i Finland.
Citera
2022-06-29, 00:39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus

Jag pratade inte om honom, jag pratade om andra i hans parti och i SD.

Och skulle Gustav komma in i riksdagen skulle han flytta hit. Och han skulle inte göra som diverse landsförrädar-statsministrar som sticker utomlands så fort de är slut som statsministrar, senast var det Norges Erna Solberg och henns nya jobb i WEF.
Citera
2022-06-29, 00:41
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag kanske tillslut inte är så mycket av en regelrätt nationalist, och är mer intresserad av att värna Skandinaviens identitet och även Europas identitet.

Så isländsk kultur väcker mer känslor hos dig än svensk kultur? Är du inte uppvuxen i Sverige. Du låter som Carl Schulman och andra kosmopoliter.
Citera
2022-06-29, 00:49
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Så isländsk kultur väcker mer känslor hos dig än svensk kultur? Är du inte uppvuxen i Sverige. Du låter som Carl Schulman och andra kosmopoliter.

Jag sa inte att Island väcker mer känslor, men jag skulle påstå att gränser mellan folkslag som är så lika varandra är ganska artificiella. Jag har inte känt mig mer som en främling i Danmark än i Sverige.

Vikingar åkte ut för att utöka territoriet där de bar vidare sin kultur en gång i tiden, och jag ser inget problem själv att ta med min kultur till andra områden där den kan växa sig starkt, vilket den inte kan göra i Sverige av flera anledningar.

Islands vildmark skulle nog vara Carl Schulmans mardröm.
Citera
2022-06-29, 00:53
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag sa inte att Island väcker mer känslor, men jag skulle påstå att gränser mellan folkslag som är så lika varandra är ganska artificiella. Jag har inte känt mig mer som en främling i Danmark än i Sverige.

Vikingar åkte ut för att utöka territoriet där de bar vidare sin kultur en gång i tiden, och jag ser inget problem själv att ta med min kultur till andra områden där den kan växa sig starkt, vilket den inte kan göra i Sverige av flera anledningar.

Islands vildmark skulle nog vara Carl Schulmans mardröm.

Ja, jag har rest mer än de flesta svenskar i min ålder och har vänner i andra länder, men det är Sverige som jag känner mig mer romantisk för, eftersom jag är uppvuxen där. Alltså det som krävs för att vilja kämpa. Det som Golonka nämnde i hans bevingade hyllning till svensk kultur.

Kosmopoliter saknar dessa känslor.
Citera
2022-06-29, 00:57
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ja, jag har rest mer än de flesta svenskar i min ålder och har vänner i andra länder, men det är Sverige som jag känner mig mer romantisk för, eftersom jag är uppvuxen där. Alltså det som krävs för att vilja kämpa. Det som Golonka nämnde i hans bevingade hyllning till svensk kultur.

Kosmopoliter saknar dessa känslor.

Hur exakt ska du kämpa för Sverige?

Ifall jag betalar skatt till islänningar istället för alla svenska muhammedaner är jag då en förrädare till nationen?
Citera
2022-06-29, 01:02
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus

Även Erik Almqvist bor ju i Ungern. Det finns inget att kämpa för hemma i Sverige, vi kan skriva om utvecklingen på internet och vänta och se vad som händer.

Det mest patriotiska man kan göra är att inte betala skatt i Sverige åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in