2022-06-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ekonomiskt oberoende och ändå incell. Antagligen din egen brain drain som bär skulden för det.

Något säger mig att detta inte är ditt första flashbackkonto.

(Hoppar in och svarar även om det ovanstående inte var riktat till mig)

Var inte så malvafärgad, gamle gosse! Alla vet att det kryllar av sock-konton på Ukrainaforumet.

(Malvafärgad = slangord för "full och upprörd", använt av en av de brittiska officerarna i Lawrence Durrells Justine)
Senast redigerad av HepCat-X 2022-06-28 kl. 23:46.
Citera
2022-06-28, 23:43
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är det på det sättet det föregår i andra NATO-länder ?

(för här i Norge så röstade iallafall samtliga ifrån partiet "Rödt" på ett "nej" att ta in Fin/Sve in i NATO. Dessa synpunkter ifrån detta partiet är knappast något nytt, eller har hindrat deras politiska vardag vare sig igår..eller idag..)
Vet ej hur det är i Norge men säkerligen har vissa norrmän blivit anklagade för att vara ryska agenter? Vi lär se många fler sådana mer eller mindre grundlösa anklagelser framöver.
Senast redigerad av PK-befriad 2022-06-28 kl. 23:48.
Citera
2022-06-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sverige bör inte gå med. Finnarna gör som de vill.

Åtminstone borde vi få rösta om saken. Antingen som en valfråga i kommande riksdagsval eller en folkomröstning.
Politikerna har sålt ut. Min liknelse mellan Maggan där på podiet, kommenderad upp av Stoltenberg om än uppenbart obekväm med hela situationen, och en slavkvinna såld på auktion - den liknelsen känns ännu mer träffande nu.
Citera
2022-06-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Ska vi skicka vapen till en islamisk stat som köper olja av Isis, som öser migranter in i Europa.
Som uppmanar jihad i Europa?
Sverige ska inte vara med in någon jävla allians.

Varför skulle Sverige skicka vapen? Du menar väl ändå sälja?
Det är ändå viss skillnad.
Inte ens säkert Turkiet vill köpa några svensktillverkade vapen, men den biten kan jag ha missat.
Citera
2022-06-28, 23:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sverige bör inte gå med. Finnarna gör som de vill.

Åtminstone borde vi få rösta om saken. Antingen som en valfråga i kommande riksdagsval eller en folkomröstning.

I princip håller jag nog med dig. Men det är nog för sent för det. Hela Europa har gått "upp och ner" med Putins invasion. Det hela är en reaktion på Putins storhetsvansinne..
Citera
2022-06-28, 23:48
Medlem
Jag tycker personligen det blir positivt med sverige i nato. Helst hade jag sett oss neutrala men det känns som att världen är så pass polariserad att man ej kan stå neutralt. Jag är mycket medveten om alla hemska saker nato gjort, däremot tror jag att ifall ryssland hade varit i natos sits hade 10x så hemska saker skett.
Citera
2022-06-28, 23:48
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja. Behövs det?
Turkiet har fått sitt och sossarna kommer nog hem med skammen om att babbarna i Sverige hatar nu S.

Vilken tur, då halveras väl Sossarnas stöd?
Citera
2022-06-28, 23:53
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ni som tror att NATO-medlemskap är något bra bör inse att detta kommer leda till splittring i landet. Underrättelsetjänsten kommer börja kartlägga och förfölja svenskar som inte skriver under på NATO:s världsbild och kalla dessa ryska påverkansagenter, desinformatörer, landsförrädare och annat. Indoktrinerade rysshatare kommer heja på medan deras självständigt tänkande medsvenskar fängslas och förtrycks. NATO-förespråkarna uttrycker sig redan nu som vettvillingar på nätet och önskar död och förintelse åt alla som inte anammar NATO:s narrativ gällande konflikten i Ukraina.

Nato är välkommen att kartlägga mig o förfölja mig, till och från bruket, sen kommer dom tröttna för o inse vilket jävla tråkigt liv jag har!
Citera
2022-06-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Vilken tur, då halveras väl Sossarnas stöd?
Men Vänsterpartiet lär få mängder av sympati- och proteströster. Vad säger du om det då?
Citera
2022-06-28, 23:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Vet ej hur det är i Norge men säkerligen har vissa norrmän blivit anklagade för att vara ryska agenter? Vi lär se många fler sådana mer eller mindre grundlösa anklagelser framöver.

En norrman vad jag vet, kommer dessvärre inte ihåg vad han heter eller hans partitillhörighet. Stödde ryssarnas invasion i Krim, och har besökt det även.., var även något mer... Kommer inte heller ihåg om han blev utslängd ifrån partiet.., men jag tror det..

Var bara en tidning som skrev om saken om jag minns rätt. Dessvärre kommer jag inte ihåg namnet på personen. En man var det iallafall.
Citera
2022-06-28, 23:55
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Men Vänsterpartiet lär få mängder av sympati- och proteströster. Vad säger du om det då?

Nänänänä det går jag inte med på.
Citera
2022-06-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Och jag ska tro på dina konspirationsteorier? Från en person som skapar trådar som:
"Ångest över min situation - obefogat?", "Håller på att gå in i väggen, studier går totalt åt skogen" och "Ensamhetskänslor som får mig att må jättedåligt.".

Nje, jag bildar nog hellre min egen uppfattning om att soldater från Polen, Kroatien, Estland, Danmark osv inte vill se att Sverige blir ett islamiskt land.

Ja jag är en självmordsbenägen person som mår dåligt ibland, vadå då? Diskutera sakfrågan istället din jävla nolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in