Citat:
Ursprungligen postat av
4str0mrx
Jag tycker personligen det blir positivt med sverige i nato. Helst hade jag sett oss neutrala men det känns som att världen är så pass polariserad att man ej kan stå neutralt. Jag är mycket medveten om alla hemska saker nato gjort, däremot tror jag att ifall ryssland hade varit i natos sits hade 10x så hemska saker skett.
Det är när världen är så polariserad som den är, huvudlösa beslut och överenskommelser borde duckas och undvikas i högsta möjliga mån. Sverige går alltså med på att få igenom sin NATO-ansökan genom att blidka det minst demokratiska landet i NATO, kosta vad det kostar vill. Där man samtidigt undertecknar vissa tvivelaktiga avtal om utlämningar till Turkiet och avslutandet av stöd till YPG som bekämpade IS. Det är just såna idiotiska beslut som drar ner saker och ting ännu mer i skiten. Istället skulle Maggan vänt på klacken och sagt tack men nej tack och låtit USA och andra makter ta Turkiet i örat, men icke. Istället tummar man på både etik, moral och redan existerande överenskommelser. Det är inget annat än ett förkastligt sätt att hantera saker.