Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Varför skulle Sverige skicka vapen? Du menar väl ändå sälja?
Det är ändå viss skillnad.
Inte ens säkert Turkiet vill köpa några svensktillverkade vapen, men den biten kan jag ha missat.
När man har sålt vapnen så skickas det.
Till en Islamistisk diktatur.
Citera
2022-06-28, 23:59
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Nato är välkommen att kartlägga mig o förfölja mig, till och från bruket, sen kommer dom tröttna för o inse vilket jävla tråkigt liv jag har!
För du har så rent mjöl i din sossepåse? Eller är det en SD-påse? Var inte så mallig för att du har de "rätta" åsikterna just nu, rätt vad det är så hamnar även du på konfliktkurs med NATO:s agenda. USA:s nästa krig kanske inte faller dig på läppen.
Citera
2022-06-29, 00:02
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
För du har så rent mjöl i din sossepåse? Eller är det en SD-påse? Var inte så mallig för att du har de "rätta" åsikterna just nu, rätt vad det är så hamnar även du på konfliktkurs med NATO:s agenda. USA:s nästa krig kanske inte faller dig på läppen.

Nejnej, de är en tvättäkta ''SD-påse'' här gosse. Och sist jag titta så var de hyffsat rent. Kan inte bry mig mindre va u-landet USA tänker göra, intresserar mig ej.
Citera
2022-06-29, 00:05
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Nejnej, de är en tvättäkta ''SD-påse'' här gosse. Och sist jag titta så var de hyffsat rent. Kan inte bry mig mindre va u-landet USA tänker göra, intresserar mig ej.
Men om vi är med i NATO så kanske det blir din sak. Maggan kanske får order från ett överkucku i NATO om att tvångskommendera dig till fronten i Afghanistan.
Citera
2022-06-29, 00:07
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Men om vi är med i NATO så kanske det blir din sak. Maggan kanske får order från ett överkucku i NATO om att tvångskommendera dig till fronten i Afghanistan.

Låt de bli så då, även fast de är högt osannolikt. USA har hur varit i Afghanistan tidigare, vad jag vet blev inte NATO länder inkallade.
Citera
2022-06-29, 00:07
Medlem
Bluebeast72s avatar
Så extremt roligt för alla stridsnissar o krigshetsare att vi nu går med Nato o springer turkarnas ärenden..tack...NOT
Citera
2022-06-29, 00:08
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4str0mrx
Jag tycker personligen det blir positivt med sverige i nato. Helst hade jag sett oss neutrala men det känns som att världen är så pass polariserad att man ej kan stå neutralt. Jag är mycket medveten om alla hemska saker nato gjort, däremot tror jag att ifall ryssland hade varit i natos sits hade 10x så hemska saker skett.

Neutralt är nått som staten har hittat på och lurat befolkning till att tro.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Så extremt roligt för alla stridsnissar o krigshetsare att vi nu går med Nato o springer turkarnas ärenden..tack...NOT

Ja tänk om alla bara kunde bli mer som alla fredsmäklande och humanistiska putinvänner där ute.
Senast redigerad av fittslem 2022-06-29 kl. 00:10.
Citera
2022-06-29, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4str0mrx
Jag tycker personligen det blir positivt med sverige i nato. Helst hade jag sett oss neutrala men det känns som att världen är så pass polariserad att man ej kan stå neutralt. Jag är mycket medveten om alla hemska saker nato gjort, däremot tror jag att ifall ryssland hade varit i natos sits hade 10x så hemska saker skett.

Det är när världen är så polariserad som den är, huvudlösa beslut och överenskommelser borde duckas och undvikas i högsta möjliga mån. Sverige går alltså med på att få igenom sin NATO-ansökan genom att blidka det minst demokratiska landet i NATO, kosta vad det kostar vill. Där man samtidigt undertecknar vissa tvivelaktiga avtal om utlämningar till Turkiet och avslutandet av stöd till YPG som bekämpade IS. Det är just såna idiotiska beslut som drar ner saker och ting ännu mer i skiten. Istället skulle Maggan vänt på klacken och sagt tack men nej tack och låtit USA och andra makter ta Turkiet i örat, men icke. Istället tummar man på både etik, moral och redan existerande överenskommelser. Det är inget annat än ett förkastligt sätt att hantera saker.
Senast redigerad av KeepYourHeadUp4 2022-06-29 kl. 00:15.
Citera
2022-06-29, 00:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Vilken tur, då halveras väl Sossarnas stöd?

Japp. Äntligen fick Babben!
Citera
2022-06-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Samtidigt som Erdogan har Maggan i sitt koppel. Patetiskt och direkt pinsamt.
Citera
2022-06-29, 00:12
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Låt de bli så då, även fast de är högt osannolikt. USA har hur varit i Afghanistan tidigare, vad jag vet blev inte NATO länder inkallade.
Flera NATO-länder var inblandade där, knappast en slump att just NATO-länder slöt upp. Men du verkar skita i allt, du bara går efter vad SD-ledningen säger eller? Hata lite ryss och ge bort landet till NATO så får du en klapp på huvudet och blir nöjd så?
Senast redigerad av PK-befriad 2022-06-29 kl. 00:15.
Citera
2022-06-29, 00:13
Medlem
Två vågskålar för att vara lite drastisk, i den ena ett antal personer kanske 20-30 stycken, i den andra Gotland! Tycker Gotland och några tusen svenska liv väger betydligt tyngre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in