Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-28, 23:24
Medlem
Citat:
Sverige lovar även att inte stödja YPG, PYD och Gülerörelsen och samarbeta med turkisk underrättelsetjänst, enligt avtalet.

Sverige kommer anpassa sin vapenexportlagstiftning för att passa Nato-allierade.
– Den svenska lagstiftningen kan komma att tolkas annorlunda när det handlar om att sälja vapen till länder som är medlemmar i samma försvarsallians, säger Magdalena Andersson

Magdalena kan alltså med total självsäkerhet avsluta allt stöd till organisationen som bekämpade terrororganisationen IS.

Får man sätta en tusing på att vi kommer få se vår klimakteriekärring stå fullmunderad i någon ful gammal tygkjol avdammad och direkt tagen från nån skräckfilm som typ Colonia Dignidad i intervju imorgon, för nån sketen blaska som aldrig satt Sveriges intresse först med Maggans spända ögon i intervjuaren understrykandes med en mörk bestämd mansröst "Sverige har varit raka och vi har satt ner foten för Erdogan & Turkiet, vi kommer att fortsätta värna om våra samarbeten med organisationer som vi anser har de rätta värderingarna och trots dessa samarbeten som är problematiska för Turkiet har vi efter långa svettiga samtal kunnat nå en överenskommelse och driva igenom vår ansökan."

Om detta är bestämmelserna för att gå med i NATO vill jag inte gå med.
Citera
2022-06-28, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor1000
Det måste vara en tråkig värld du lever i då du snittar på dryga 30 inlägg per dag här.
Ekonkmiskt oberoende gör vad fan jag vill om dagarna. Tycker bara det är tragiskt att mitt föredetta land har genomlidit en sån jävla brain drain och man ser hur ni förgör er själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det är ju tråkigt att vi då snart tillhör en allians.
Det är tråkigt att vi ska ingå i ett rövarband.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag ställer mig neutral då jag är väldigt trött på en PKK-medlem som har lyckats vara den avgörande rösten för flera viktiga politiska beslut i Sverige.

Jag har dock inget emot om fler svenskar blir besvikna på Maggan efter detta, det ökar chansen till att vi får ett regeringsskifte efter valet. Det förtjänar alla svenska medborgare.

Risken är väl att fler går över från Socialdemokraterna till partiet Nyans efter detta..

Nej, stödet ökar antagligen för sossarna efter detta. Många kommer se det att regeringen lyckades ro i land detta avtal innan valet som tecken på att de levererar.

Att de sen ger löften kors och tvärs och bryter dem lite hipp som happ... Ja, folk bryr väl sig inte och MP och Vänsterpartiet verkar också blivit tama knähundar.

Att de nu gullar med Turkiet gynnar dock kanske nyans. Att använda kopplingar till Turkiet mot nyans blir inte lika lätt efter detta... Men sossarna verkar vilja göra allt för att vara kvar vid makten, så troligen skulle de utan tvekan göra upp med nyans.

Sossarna verkar ha blivit ett rent populistist-parti. De verkar dumpa principer utan tvekan. Nu senast att vara emot kärnkraft. Fast inte ens de kan man väl lita på för löften från nuvarande regering verkar inte vara vatten värda...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Det är bra vi är med i en allians för om några årtionden har vi inbördeskrig där muslimer ska försöka krossa det sista som finna kvar av Sverige. Då vill jag ha flera NATO länder på Svenskarnas sida.

Var står det i NATOs stadgar att de rullar upp med dragna vapen om något av deras medlemsländer drabbas av inbördeskrig?
Citera
2022-06-28, 23:28
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Ekonkmiskt oberoende gör vad fan jag vill om dagarna. Tycker bara det är tragiskt att mitt föredetta land har genomlidit en sån jävla brain drain och man ser hur ni förgör er själva.
Ekonomiskt oberoende och ändå incell. Antagligen din egen brain drain som bär skulden för det.

Något säger mig att detta inte är ditt första flashbackkonto.
Citera
2022-06-28, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ekonomiskt oberoende och ändå incell.

Antagligen din egen brain drain som bär skulden för det.
Det är inte jag som kommer bli tvingad att dö i Raytheon och Hägglunds namn. Det är svenskarna.
Citera
2022-06-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Det är bra vi är med i en allians för om några årtionden har vi inbördeskrig där muslimer ska försöka krossa det sista som finna kvar av Sverige. Då vill jag ha flera NATO länder på Svenskarnas sida.
Och bäst är att ha Turkiet med sig, va?

Du vet om att Erdogans regim hyllar islamistiska normer och värden, va? Och att han har starkt stöd för detta på hemmaplan.
Citera
2022-06-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Det är inte jag som kommer bli tvingad att dö i Raytheon och Hägglunds namn. Det är svenskarna.

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ni som tror att NATO-medlemskap är något bra bör inse att detta kommer leda till splittring i landet. Underrättelsetjänsten kommer börja kartlägga och förfölja svenskar som inte skriver under på NATO:s världsbild och kalla dessa ryska påverkansagenter, desinformatörer, landsförrädare och annat. Indoktrinerade rysshatare kommer heja på medan deras självständigt tänkande medsvenskar fängslas och förtrycks. NATO-förespråkarna uttrycker sig redan nu som vettvillingar på nätet och önskar död och förintelse åt alla som inte anammar NATO:s narrativ gällande konflikten i Ukraina.

Svensken är så korkad av all Natopropaganda, de förstår inte att Nato och globalister som Wallenberg vill ha Sverige och svenskarna i sina krig som kanonmat!
Den svenske vapenoligarken Jacob Wallenberg har haft ett möte med finansminister Mikael Damberg (S) och den finske presidenten för att lobba för Nato-medlemskap. Det rapporterar Expressen.
https://www.friatider.se/wallenberg-i-hemligt-nato-mote-med-regeringen
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ni som tror att NATO-medlemskap är något bra bör inse att detta kommer leda till splittring i landet. Underrättelsetjänsten kommer börja kartlägga och förfölja svenskar som inte skriver under på NATO:s världsbild och kalla dessa ryska påverkansagenter, desinformatörer, landsförrädare och annat. Indoktrinerade rysshatare kommer heja på medan deras självständigt tänkande medsvenskar fängslas och förtrycks. NATO-förespråkarna uttrycker sig redan nu som vettvillingar på nätet och önskar död och förintelse åt alla som inte anammar NATO:s narrativ.

Är det på det sättet det föregår i andra NATO-länder ?

(för här i Norge så röstade iallafall samtliga ifrån partiet "Rödt" på ett "nej" att ta in Fin/Sve in i NATO. Dessa synpunkter ifrån detta partiet är knappast något nytt, eller har hindrat deras politiska vardag vare sig igår..eller idag..)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och bäst är att ha Turkiet med sig, va?

Du vet om att Erdogans regim hyllar islamistiska normer och värden, va? Och att han har starkt stöd för detta på hemmaplan.
Haha Erdogan är ETT av TRETTIOTVÅ länder i NATO som är för det.
Fuck Turkiet, låt lilla bögen Erdogan tro han är viktig några veckor.

Skiter i Turkiet, skiter i Kurderna, muslimer är bara skräp överallt.
Citera
2022-06-28, 23:39
Medlem
Madagascars avatar
Sverige bör inte gå med. Finnarna gör som de vill.

Åtminstone borde vi få rösta om saken. Antingen som en valfråga i kommande riksdagsval eller en folkomröstning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in