Citat:
Ursprungligen postat av
Fricky
Jag ställer mig neutral då jag är väldigt trött på en PKK-medlem som har lyckats vara den avgörande rösten för flera viktiga politiska beslut i Sverige.
Jag har dock inget emot om fler svenskar blir besvikna på Maggan efter detta, det ökar chansen till att vi får ett regeringsskifte efter valet. Det förtjänar alla svenska medborgare.
Risken är väl att fler går över från Socialdemokraterna till partiet Nyans efter detta..
Nej, stödet ökar antagligen för sossarna efter detta. Många kommer se det att regeringen lyckades ro i land detta avtal innan valet som tecken på att de levererar.
Att de sen ger löften kors och tvärs och bryter dem lite hipp som happ... Ja, folk bryr väl sig inte och MP och Vänsterpartiet verkar också blivit tama knähundar.
Att de nu gullar med Turkiet gynnar dock kanske nyans. Att använda kopplingar till Turkiet mot nyans blir inte lika lätt efter detta... Men sossarna verkar vilja göra allt för att vara kvar vid makten, så troligen skulle de utan tvekan göra upp med nyans.
Sossarna verkar ha blivit ett rent populistist-parti. De verkar dumpa principer utan tvekan. Nu senast att vara emot kärnkraft. Fast inte ens de kan man väl lita på för löften från nuvarande regering verkar inte vara vatten värda...