Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-08-08, 22:47
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är väl bra att man provocerar diktaturer och visar att deras hot bara är luft. Kina domderade, men vad har de att komma med? Militärövningar…..

Ryssarna domderade och nu matar västvärlden in vapen och material till Ukraina, vad har då Ryssarna att komma med? Samma sak där, bara luft.

Det gamla talesättet, tomma tunnor skramlar mest, gäller både Kina och Ryssland. De är synade av USA och Nato och bluffen avslöjades.

Tänk efter lite. Tror du din strategi skapar bättre stater? Tror du länder som hela tiden blir provocerade tänker "oj, nu blev vi provocerade igen. Bäst vi lägger ner vår militär och utlyser fria val"?

Eller tror du att de ökar sina militäranslag och blir mer nationalistiska? (här tänker jag på negativa aspekter av nationalism).

Ryssland är inget höjdarland, men de har blivit ännu värre av USAs behandling av dem och deras beteende.
Citera
2022-08-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tänk efter lite. Tror du din strategi skapar bättre stater? Tror du länder som hela tiden blir provocerade tänker "oj, nu blev vi provocerade igen. Bäst vi lägger ner vår militär och utlyser fria val"?

Eller tror du att de ökar sina militäranslag och blir mer nationalistiska? (här tänker jag på negativa aspekter av nationalism).

Ryssland är inget höjdarland, men de har blivit ännu värre av USAs behandling av dem och deras beteende.

Tvärtom, Ryssland har provocerat Europa i årtionden. Det är som tur är slutdaltat med Ryssen nu och vi går äntligen med i NATO.
Citera
2022-08-08, 23:32
Medlem
Citat:

Ryssland är en gangsterstat och deras samhällssystem premierar psykopater. De ska inte ha något inflytande över den demokratiska delen av världen.
Citera
2022-08-09, 06:43
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tvärtom, Ryssland har provocerat Europa i årtionden. Det är som tur är slutdaltat med Ryssen nu och vi går äntligen med i NATO.

Läs vad jag svarade på istället för att bara tjata. Så kanske du förstår vad jag skriver.
Citera
2022-08-09, 06:47
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ryssland är en gangsterstat och deras samhällssystem premierar psykopater. De ska inte ha något inflytande över den demokratiska delen av världen.

Vi har kanske 1/5 av befolkningen och hälften av de viktigaste naturresurserna i världen hos skurkstater. Saudiarabien, Ryssland, Iran, stora delar av Afrika. Ditt uttalande låter först som något man vill hålla med om, men vad betyder det?
Citera
2022-08-09, 06:54
Medlem
Citat:
Vi har kanske 1/5 av befolkningen och hälften av de viktigaste naturresurserna i världen hos skurkstater. Saudiarabien, Ryssland, Iran, stora delar av Afrika. Ditt uttalande låter först som något man vill hålla med om, men vad betyder det?
Du skjuter snett och flyttar sedan på målburen för att få in bollen. Att vara en gammal kolonialmakt med dåligt utvecklad, eller ingen, demokrati gör en inte till skurkstat.
Citera
2022-08-09, 07:13
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Du skjuter snett och flyttar sedan på målburen för att få in bollen. Att vara en gammal kolonialmakt med dåligt utvecklad, eller ingen, demokrati gör en inte till skurkstat.

Min poäng är; förhoppningsvis tycker du t ex Saudiarabien är en skurkstat. Hur undviker vi att de har inflytande på demokratier? Demokratier handlar med icke-demokratier, det skapar oundvikligen inflytande.
Citera
2022-08-09, 07:40
Medlem
Citat:
Läs vad jag svarade på istället för att bara tjata. Så kanske du förstår vad jag skriver.

Jag svarade på det. Insup istället det faktum att NATO är starkt än idag just på grund av Rysslands provokationer.
Citera
2022-08-09, 08:41
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Exakt.

Inget land har någonsin provocerat Ryzzsvinen. Det är ett narcissistiskt psykopatfolk som provocerar sig själva hela tiden därför att de vet att de är underlägsna, vidriga, primitiva, tjuvaktiga, efterblivena och hatade av alla och ingen vill ha något med dessa avskum att göra.
Citera
2022-08-09, 20:56
Medlem
Ördögs avatar
Så har store hövdingen på Potomacs strand gjort sitt ...

USA:s president har undertecknat Finlands och Sveriges anslutningsprotokoll till Nato
https://svenska.yle.fi/a/7-10015555/64-3-99008
Innan undertecknandet höll han ett tal där han lyfte fram Finlands och Sveriges självständiga beslut att vilja gå med i Nato och hur Nato fortfarande kommer försvara sina medlemmar mot alla tänkbara hot.
/---/
"Två stolta och självständiga länder med långa traditioner att göra sina egna beslut kring sina egna säkerhetsfrågor valde genom demokratiska beslut att gå med i Nato. Det var och är ett historiskt ögonblick för alliansen och för världen."
Citera
2022-08-10, 01:18
Medlem
Ryssland beh
Senast redigerad av czxq 2022-08-10 kl. 01:44.
Citera
2022-08-10, 01:21
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nu när Ryssland visar sin aggressiv mot Ukraina, är frågan huruvida Sverige och Finland ska gå med i Nato för att möjligtvis säkra oss från framtida attacker? Eller är det så vår neutralitet kommer att tjäna oss bättre långsiktigt?

Trådens diskussionsämnen:

Bör Sverige och/eller Finland blev en del av Nato?
Är Sverige neutralitetsprincip gynnsam för oss?
Kan verkligen Sverige idag räknas som en neutral part?

Håll till godo

Sveriges officiella neutralitetspolitik är fake då vi haft nära samarbete med US sen andra världskriget. Känns ärligare att vara fullständig medlem om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in