disktrazan har skrivit fyra inlägg i tråden. Intressant läsning. disktrazan var på kalaset i Radbyn.
Citat:
Angående diskussionen om B.W så var jag på samma förfest som honom den kvällen Helena försvann.
Som jag även berättade för polisen så drack B.W öl plus att han körde från festen i en vit opel.
Det jag undrar över är varför inte killen som B.W var med och även åkte med B.W till statt aldrig
har nämnts i detta forumet ?
Har hört att denna personen var intresserad av Helena och han vistades i Mariestad endast
under ca en halvårs period detta året.
Det var en engelsk kille som pratade svenska med stark brytning och han försvann strax efter Helenas
försvinnande. Ganska kort och småfet kille. . . .
Efter lite efterforskningar har jag fått reda på att han gick under namnet Shane......
Någon borde komma ihåg honom??
Som jag även berättade för polisen så drack B.W öl plus att han körde från festen i en vit opel.
Det jag undrar över är varför inte killen som B.W var med och även åkte med B.W till statt aldrig
har nämnts i detta forumet ?
Har hört att denna personen var intresserad av Helena och han vistades i Mariestad endast
under ca en halvårs period detta året.
Det var en engelsk kille som pratade svenska med stark brytning och han försvann strax efter Helenas
försvinnande. Ganska kort och småfet kille. . . .
Efter lite efterforskningar har jag fått reda på att han gick under namnet Shane......
Någon borde komma ihåg honom??
Citat:
Angående den vita opeln så tror ja inte att den var B.W´s bil.
Jag är osäker på om några andra åkte med bilen till stan men
vet att bw samt "shane" åkte ner ihop.
Vet inte när han försvann från stan för det var ingen jag
personligen umgicks med men såg honom ibland på Biljardcafét i M-stad.
Huruvida han var intresserad av Helena ska jag låta vara osagt för det
är information jag bara hört av andra personer. Vet ej personligen om han
ens kände Helena.
Jag träffade ej B.W efter statt då jag var kvar på förfesten hela kvällen.
Var inte nere på stan den aktuella kvällen.
Jag är osäker på om några andra åkte med bilen till stan men
vet att bw samt "shane" åkte ner ihop.
Vet inte när han försvann från stan för det var ingen jag
personligen umgicks med men såg honom ibland på Biljardcafét i M-stad.
Huruvida han var intresserad av Helena ska jag låta vara osagt för det
är information jag bara hört av andra personer. Vet ej personligen om han
ens kände Helena.
Jag träffade ej B.W efter statt då jag var kvar på förfesten hela kvällen.
Var inte nere på stan den aktuella kvällen.
Citat:
Detta var nytt för mig att p.us skulle ha erkänt någonting men har hört från
en person att B.W erkänt på fyllan. 2ggr tydligen men osäker om det var till samma person.
Vet iaf en person som han tydligen erkänt för.
Till saken hör att alla som kände B.W på den tiden vet att han förmodligen var
Mariestads största mytoman och personligen fick jag intrycket att han trodde
på sina lögner själv i högsta grad att han antagligen skulle klara ett lögndetektor
test utan problem.
Pryts är jag helt övertygad om att man kan avföra från misstankar direkt.
Känt honom från barnsben och när det väl hettade till , slagsmål eller handgemäng
eller nån slags kontakt med myndigheter osv osv tog han oftast till lipen o sprang hem.
Hans föräldrar var förövrigt Jehovas Vittnen men det har nog ingen betydelse.
Bara en fotnot.
Förfesten i Radbyn som vissa diskreta personer i forumet har adresserat med både
gata och namn var ett 25 års kalas. Killen i fråga fyllde 25 på hösten men hade
kalaset i förtid. Som jag ser det borde pajkastningen här upphöra och att man
seriöst kan försöka nysta upp info som kanske kan få fallet att komma framåt.
Personligen tror jag att om GM är från Mariestad så borde man inrikta sig på
B.W P.U Shane. . . kan finnas någon till som kan vara intressant men det är mitt tips.
en person att B.W erkänt på fyllan. 2ggr tydligen men osäker om det var till samma person.
Vet iaf en person som han tydligen erkänt för.
Till saken hör att alla som kände B.W på den tiden vet att han förmodligen var
Mariestads största mytoman och personligen fick jag intrycket att han trodde
på sina lögner själv i högsta grad att han antagligen skulle klara ett lögndetektor
test utan problem.
Pryts är jag helt övertygad om att man kan avföra från misstankar direkt.
Känt honom från barnsben och när det väl hettade till , slagsmål eller handgemäng
eller nån slags kontakt med myndigheter osv osv tog han oftast till lipen o sprang hem.
Hans föräldrar var förövrigt Jehovas Vittnen men det har nog ingen betydelse.
Bara en fotnot.
Förfesten i Radbyn som vissa diskreta personer i forumet har adresserat med både
gata och namn var ett 25 års kalas. Killen i fråga fyllde 25 på hösten men hade
kalaset i förtid. Som jag ser det borde pajkastningen här upphöra och att man
seriöst kan försöka nysta upp info som kanske kan få fallet att komma framåt.
Personligen tror jag att om GM är från Mariestad så borde man inrikta sig på
B.W P.U Shane. . . kan finnas någon till som kan vara intressant men det är mitt tips.
Citat:
Jag vill kommentera dessa påstående eftersom dem är helt fel.
J.L var på denna kväll på fest i radbyn och var aldrig nere på stan den kvällen.
På den festen var även B.W och Sh*** som åkte i en ljus opel .... Bägge drack
men körde ändå bil ganska tidigt från festen. De kom inte tillbaka dit efter de lämnat.
J.L har aldrig bott i husvagnen som tillhörde hans Mor. Den utnyttjades endast som
"gäststuga" när föräldrarna hade släkt o vänner på besök. Ev kan hans bror bott i den
kortare perioder på sommaren då han endast hade en liten skrubb som rum i huset.
J.L bodde vid tidpunkten på "långkorven" med sin flickvän och sin dotter som var ca 7 mån gammal.
J.L kände inte Christer R*** eller umgicks med honom alls. Han kände "till" honom som förmodligen
alla i Mariestad gjorde.
Om det finns några oklarheter så kan jag ta reda på mer uppgifter....
J.L var på denna kväll på fest i radbyn och var aldrig nere på stan den kvällen.
På den festen var även B.W och Sh*** som åkte i en ljus opel .... Bägge drack
men körde ändå bil ganska tidigt från festen. De kom inte tillbaka dit efter de lämnat.
J.L har aldrig bott i husvagnen som tillhörde hans Mor. Den utnyttjades endast som
"gäststuga" när föräldrarna hade släkt o vänner på besök. Ev kan hans bror bott i den
kortare perioder på sommaren då han endast hade en liten skrubb som rum i huset.
J.L bodde vid tidpunkten på "långkorven" med sin flickvän och sin dotter som var ca 7 mån gammal.
J.L kände inte Christer R*** eller umgicks med honom alls. Han kände "till" honom som förmodligen
alla i Mariestad gjorde.
Om det finns några oklarheter så kan jag ta reda på mer uppgifter....
och de börjar gå över bron (Som brovittnet säger). Och bilen ansluter efter bron och Helena hoppar in för att slippa gå efter en helkväll med dans och festande, kanske de övertalar henne att hänga med dom/är ju ändå ute och kör etc. Och kvar står KM... Kommer han berätta om detta? Liksom han ensam mot de här gänget? Som många gillar betydligt mer än vad de gillar honom.. samt att många har ju mindre charmiga egenskaper och plötsligt får du reda på att det kanske t.om med har dödat någon. Du bor i samma stad, samma umgänge, vem ska tro dig? Samt att de kommer ju få reda på att det är du... Jag tror KM gjorde det som kändes bäst; Hävda minneslucka och du kommer inte ihåg någonting.