2022-07-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
I Helenas fall tror jag tyvärr att rätt många vet.

Så kan det vara, vore intressant om de verkligen trodde på CIL men utan kropp inget mord.

Är det GW teori är det två mycket sammansvetsade personer som har eller haft mycket starka band till varandra, typ vet allt om varandra och umgicks jämt.
Tillhör en mycket begränsad krets vad det nu betyder.
De är mycket bra vänner med HA.
De åker hem till en enslig plats de kontrollerar.

GW tänker på två specifika personer som är sammansvetsade, en specifikt begränsad skara, de kände HA mycket väl, han tänker på en specifik plats dit de åkte, han vet exakt vilken båt de tog osv. Tror GW teori är ganska rakt på och enkel och som följer mänskliga instinkter håll dig undan och gör det du ska i största hemlighet.
Hans teori är ifylld om man kan säga så, det finns inga "kanske" eller "om" med. Han vet de saknar riktiga alibi, han vet var de hade båten och vilken det var, han vet vilken bil det var och han vet var de åkte.
Ingen utanför familjen har lyckats avkrypterat vilka det är men familjen vet garanterat.
Han kan förstås ha fel ändå.
Citera
2022-07-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemVetBattre
Så kan det vara, vore intressant om de verkligen trodde på CIL men utan kropp inget mord.

Är det GW teori är det två mycket sammansvetsade personer som har eller haft mycket starka band till varandra, typ vet allt om varandra och umgicks jämt.
Tillhör en mycket begränsad krets vad det nu betyder.
De är mycket bra vänner med HA.
De åker hem till en enslig plats de kontrollerar.

GW tänker på två specifika personer som är sammansvetsade, en specifikt begränsad skara, de kände HA mycket väl, han tänker på en specifik plats dit de åkte, han vet exakt vilken båt de tog osv. Tror GW teori är ganska rakt på och enkel och som följer mänskliga instinkter håll dig undan och gör det du ska i största hemlighet.
Hans teori är ifylld om man kan säga så, det finns inga "kanske" eller "om" med. Han vet de saknar riktiga alibi, han vet var de hade båten och vilken det var, han vet vilken bil det var och han vet var de åkte.
Ingen utanför familjen har lyckats avkrypterat vilka det är men familjen vet garanterat.
Han kan förstås ha fel ändå.
Varför säger han inte vad han tror då?
Citera
2022-07-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Varför säger han inte vad han tror då?

Självklart har han sagt det till kalla fall men han skriver det inte på Flashback.
Du kan tipsa polisen och i princip säga vad du vill men inte offentligt till andra.

Kalla fall har säkert tittat på det men jag antar de anser att CIL är GM men det går inte att fälla honom utan kroppen. GW vet nästan inget om CIL och gjorde han det kanske han också skulle ändra sig.

Såg att DNA på skorna inte var från blod för det var HA eget blod. Då återstår saliv och hur många små droppar saliv får du på en enda kväll med fulla människor med toalett besök, stående i baren.

Den som är aktuell nu i ett annat fall lämnade sperma på en död kropp och inte ens då är det säkert att han fälls. KF enda handfasta bevis är lite saliv på en sko som egentligen säger otroligt lite det kan vara en kompis saliv.
Utan kropp inget åtal.
Senast redigerad av VemVetBattre 2022-07-14 kl. 18:59.
Citera
2022-07-14, 20:12
Medlem
Ja jag tror som så här, fallet är ganska enkelt egentligen, Helena fick skjuts efter Stadt, antingen efter bron eller ifrån torget. De som sitter i Bilen är GMs. Med tanke på att det är en sammansvetsad grupp så är det flera som väljer att hålla tyst och titta åt ett annat håll.. Man kan utgå ifrån att de flesta i denna kompisgrupp vet vad som hände eller iaf kan räkna ut vilka och vad som hände. Lite thats it.. Att UA och PW väljer att inte ta i sanningen eller gräva för mycket i det är på sätt och vis mänskligt då du inte vill tro detta om dina vänner. Trots att allt pekar åt folk i det egna ledet.

Men fokuset bör ligga där.. vilka var på Stadt, vilka var på torget och vilka körde denna kväll.. av Helenas vänner! lite thats it.

Fokuset bör inte ligga på killarna på hällristningsvägen, UA har inte heller med det och göra, inte PW heller, det är ingen konspiration (förutom att folk väljer att hålla käften om vad de hört och sett). Föräldrarna har inte med det och göra... Det är ingen som har planterat ut bevis eller försökt rikta uppmärksamheten bortifrån lekplatsen... Jag tror med största sannolikhet att hon redan var död när de bar in henne i bilen och det skedde på lekplatsen/kohagen.

Det är lite som Palmemordet, det är hundratals teorier,.den ena värre en den andra, allt ifrån KGB till Mårten Palme eller Ted Gärdestad. När alla som satt sig in lite och tittar lite på Christer Petterssons liv.. Så inser man rätt snabbt att det var ett argt fyllo som gillade amfetamin och ville göra sin kära vapenbroder Bombmannen Tingström en tjänst, chansen uppstod och han tog den (Tillfället gör tjyven som man brukar säga).

Samma är det här. Det är ett dråp/grov misshandel som leder till vållande av annans död eller en våldtäkt som leder till grovt vållande av annans död/dråp... Men syftet var aldrig att Helena skulle dö. Det är inte planerat. Allt efteråt borde skett med en enorm hast och inte särskilt välplanerat.. Gärningsmannen har haft en enorm tur i det inledande skedet av utredningen, då man först inte tar ett försvinnande som mord, inte heller så började man titta på scenariot att det är någon av hennes vänner utan man letar efter en okänd GM för offret.

Sen var det liksom försent, bevisen fanns där egentligen men behandlades inte som bevis.. Sen går tiden och alla kan i varje förhör säga att de inte minns då det gått ett x antal månader sen det hände. Skylla på fylla eller minneslucka.. Polisen kan inte göra något då det enda man behöver göra är säga att man inte minns eller ännu bättre, bara vara tyst, det är upp till polisen att bevisa att du är skyldig, inte tvärtom..

Men det innebär inte att det inte går att lösa,.man kan som sagt räkna ut vilka det är genom uteslutningsmetod och sannolikhet.., hur många spelare på brädet? Hur många av dessa körde denna kvällen? Vilka bodde åt samma håll/område som Helena?
Vilka har bara varandra som alibi? Alternativt vilka har förhållandevis svaga alibin (som tex en tjej på torget men du kan inte uppge flera timmar efteråt förrän på morgonen efter). Det är så jag tror man kommer både framåt och närmare sanningen i detta fall.
Citera
2022-07-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Ja jag tror som så här, fallet är ganska enkelt egentligen, Helena fick skjuts efter Stadt, antingen efter bron eller ifrån torget. De som sitter i Bilen är GMs. Med tanke på att det är en sammansvetsad grupp så är det flera som väljer att hålla tyst och titta åt ett annat håll.. Man kan utgå ifrån att de flesta i denna kompisgrupp vet vad som hände eller iaf kan räkna ut vilka och vad som hände. Lite thats it.. Att UA och PW väljer att inte ta i sanningen eller gräva för mycket i det är på sätt och vis mänskligt då du inte vill tro detta om dina vänner. Trots att allt pekar åt folk i det egna ledet.

Men fokuset bör ligga där.. vilka var på Stadt, vilka var på torget och vilka körde denna kväll.. av Helenas vänner! lite thats it.

Fokuset bör inte ligga på killarna på hällristningsvägen, UA har inte heller med det och göra, inte PW heller, det är ingen konspiration (förutom att folk väljer att hålla käften om vad de hört och sett). Föräldrarna har inte med det och göra... Det är ingen som har planterat ut bevis eller försökt rikta uppmärksamheten bortifrån lekplatsen... Jag tror med största sannolikhet att hon redan var död när de bar in henne i bilen och det skedde på lekplatsen/kohagen.

Det är lite som Palmemordet, det är hundratals teorier,.den ena värre en den andra, allt ifrån KGB till Mårten Palme eller Ted Gärdestad. När alla som satt sig in lite och tittar lite på Christer Petterssons liv.. Så inser man rätt snabbt att det var ett argt fyllo som gillade amfetamin och ville göra sin kära vapenbroder Bombmannen Tingström en tjänst, chansen uppstod och han tog den (Tillfället gör tjyven som man brukar säga).

Samma är det här. Det är ett dråp/grov misshandel som leder till vållande av annans död eller en våldtäkt som leder till grovt vållande av annans död/dråp... Men syftet var aldrig att Helena skulle dö. Det är inte planerat. Allt efteråt borde skett med en enorm hast och inte särskilt välplanerat.. Gärningsmannen har haft en enorm tur i det inledande skedet av utredningen, då man först inte tar ett försvinnande som mord, inte heller så började man titta på scenariot att det är någon av hennes vänner utan man letar efter en okänd GM för offret.

Sen var det liksom försent, bevisen fanns där egentligen men behandlades inte som bevis.. Sen går tiden och alla kan i varje förhör säga att de inte minns då det gått ett x antal månader sen det hände. Skylla på fylla eller minneslucka.. Polisen kan inte göra något då det enda man behöver göra är säga att man inte minns eller ännu bättre, bara vara tyst, det är upp till polisen att bevisa att du är skyldig, inte tvärtom..

Men det innebär inte att det inte går att lösa,.man kan som sagt räkna ut vilka det är genom uteslutningsmetod och sannolikhet.., hur många spelare på brädet? Hur många av dessa körde denna kvällen? Vilka bodde åt samma håll/område som Helena?
Vilka har bara varandra som alibi? Alternativt vilka har förhållandevis svaga alibin (som tex en tjej på torget men du kan inte uppge flera timmar efteråt förrän på morgonen efter). Det är så jag tror man kommer både framåt och närmare sanningen i detta fall.

Förväntade mej mer....
Ex..Hur tänker du kring det du säger skett vid kohagen/lekplatsen?
Om brottet, överfallet skedde där i affekt, och hon dog på plats, hur vågade de ta med en död kropp i bilen från detta område? Något som händer under högljutt bråk nära ett villaområde vid en väl använd genväg. Oplanerat gjort i panik dra där ifrån illa kvickt. Högst att de gömmer kroppen från stigen med kvistar o dyl.. i all hast. Menar att gm som utövat våld som oplanerat lett till någons död på offentlig plats, inte lyfter in kroppen i bilen. Gäller att snabbt dra därifrån i panik.
Citera
2022-07-14, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Förväntade mej mer....
Ex..Hur tänker du kring det du säger skett vid kohagen/lekplatsen?
Om brottet, överfallet skedde där i affekt, och hon dog på plats, hur vågade de ta med en död kropp i bilen från detta område? Något som händer under högljutt bråk nära ett villaområde vid en väl använd genväg. Oplanerat gjort i panik dra där ifrån illa kvickt. Högst att de gömmer kroppen från stigen med kvistar o dyl.. i all hast. Menar att gm som utövat våld som oplanerat lett till någons död på offentlig plats, INTE lyfter in kroppen i bilen. Gäller att snabbt dra därifrån i panik.

Ursäkta om det framstod som att jag menar att de inte lyfte in kroppen i bilen! För det gjorde dom! Anledningen till att de gjorde detta är just för att de känner offret i ifråga, hade det varit en okänd GM så är det mer vanligt att man bara lämnar offret på plats och sticker.
Senast redigerad av SpiderRico 2022-07-14 kl. 23:00.
Citera
2022-07-14, 23:55
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Var bodde ClLe 1992?

Den frågan har nu fått ett bättre svar sedan Sockerhals och jag tillsammans kikat närmare på saken.

Enligt mantalslängden 1990-11-01 bor ClLe på Bråtenv 52 som är detsamma som Akaciastigen 30.

Runt 2000 och några år framåt bor ClLe på Bråtenv. 54 som är detsamma som Akaciastigen 28.

Ett klart belägg för detta är en man med efternamnet P*t*rs*n (e) som sedan 1975 bott på Bråtenv 58 / Akaciastigen 24.

Däremot kan det vara värt att notera att det inte finns något belägg för att ClLe alls bodde på denna adress sommaren 1992, inte så vitt jag sett. Det kan även vara svårt att få fram via folkbokföringen.

Har någon möjligtvis bättre besked, någon som ringt folkbokföringen eller har en relevant telefonkatalog?

Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Nej, det är två olika lekplatser. Den första som de åker till är vad jag tolkar som lekplatsen som skall ligga då vid huset dår PN skall bo , enligt Loudamus : Bråtenvägen 70, nuvarande Aciastigen i Stadsdelen Bråten nedanför stadsdelen Lockerud. Om man tittar på flygfotot på Eniro te x så ser man en fotbollsplan och en insmäld lekplats mellan husen. Här slåss KM och BW och man hämtar brännvinet.

Denna färd kan stämma in mycket bra med Lockerudsvittnet som stod uppe på Mariegärdesväg. Detta är ett inlägg i sig. Man bränner alltså i en jäkla fart ner från Mariegärdesväg och genar ner på cykelvägar till Bråten- området. Vi får kolla på tider och sådant efterhand här. Tidsaxeln.

För att fortsätta att försöka konkretisera ZOrros lite virriga och otydliga presentation av den info som han har fått av sin källa, så skall jag se om jag på ett mer exakt vis kan fastställa vart Bråtenvägen 70 (PNs adress) faktiskt låg och ligger idag,

Med hjälp av HincRoburs uppgifter ovan beträffande dåtida husnummer och det omgjorda nuvarande husnumren när man döpte om denna del av Bråtenvägen till Aciastigen, så kan man då räkna ut vart det gamla husnumret geografiskt bör ha legat.

Så får jag fram att den dåtida adressen; Bråtenvägen 70 är idag desamma som Aciastigen 12. Ser man på Eniros karta så ser man att en huskropp är markerad 6-12 och alltså nr 12 ligger längst upp och mot gaveln till detta nummer ansluter alltså någon form utav grusad/sand lekplats ser det ut som, och till den går alltså en form av gångväg. Det kan ju stämma kanske bra då utifrån det ZOrro pratar om.

Han säger att huset är ett tvåvånigshus och det stämmer nog inte med dessa hus , denna uppgift bör han i så fall fått fel eller så bodde PN på andra våning kanske och det har blivit ett missförstånd den vägen. En möjlighet.

Då skall jag också klarlägga att den lekplats bredvid den fotbollsplan som jag nämnde i mitt inlägg ovan är alltså helt fel .

Jag tror för övrigt då att det bör finnas en stark indikation om att det bör vara denna 1992 adress: Bråtenvägen 70, (nutida Aciastigen 12) som ZOrro menar att de åker till och har anknytning till.
Citera
2022-07-15, 00:41
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOrro18790
Är det nån som vet om det fanns nån T*m eller T*mmy som hade en volvo
Som hon kände tror han flyttade från Mariestad

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
PeNi tror jag kommer från Ålborg precis som sina vänner Sören K och ErAn:

https://www.facebook.com/erik.ad*rsen (e)
https://www.fac*book.com/profile.php?id=100005410964349 (e)

Sören är vän med en svensk kvinna som är mor till ErAn dotter född 1994. ErAn har alltså bott kvar i trakten av Mariestad åtminstone ett eller två år efter anhållandet.

Sören bodde ihop i husvagn med Tommy, som bodde på Bråtenv,70 innan PeNi:
https://www.facebook.com/tommynielspeter.thoms*n (e)

JohLa är uppvuxen i Sverige och hans relation med PeNi är oklar även om han är känd av folk som var med på festen på Bråtenvägen som ErAn körde de tre flickorna från.

Danskarna har med andra ord lämnat Mariestad och det är svårt att spåra deras umgänge.

Denne dansk han pratar om ZOrro som skull bott i husvagn vid Ekudden o s v. Kan det kanske vara denne Sören K som han kan mena ? (ThordOlavsson. det är om du kan skriva ut efternamnet maskat?) Är det denna man som kan varit lite kraftigare och hade gymanknytning eller är det hans kompis Tommy Th*msen ?

Vi ser ju här en mycket intressant koppling till PN (PeNi ), den man ZOrro menar ha kört sällskapet: BW,KM,PR och Helena under mordnatten.

Jag tänker också att om man ser namnet T*mmy Th*msen, att det är den person som Helena kan ha tyckt om ? Kanske inte så troligt att det är denne man som egentligen menas med namnet "Tom" i ZOrros berättelse, att det blivit en sammanblandning med TP ?

Men kanske inte ändå , ZOrro säger ju faktiskt att den man som skall ha dejtat någon av systrarna som han kallar Tom, skall vara UAs nuvarande och dåvarande pojkvän TP. Ändå ett litet sammanträffande. Men denne danske TT då får ju ändå en viss anknytning i detta sammanhang fast då kanske inte den så sannolika rollen som Helenas dejt. Nej, det känns inte så troligt kanske.

För övrigt verkade vara ett riktigt spring i den här lägenheten på Bråtenvägen 70, lite som ett "danskt" "EM-hus" kanske, fast beläget i den mer beryktade stadsdelen Bråten. Detta är en mycket intressant adress. Loudamus och ThordOlav bl a har skrivit mycket om detta.
Citera
2022-07-16, 12:06
Medlem
IB03s avatar
Här lägger jag upp ett PM från ZOrro, och efter närmare granskning av dessa PM så behöver det trots allt inte alls vara Bråtenvägen 70 de åker till som han menar utan det är då kanske detta Fagerhult som han tar upp: en stuga där. Detta Fagerhult finns ju , om sätter en knappnål där Krontorp tar slut och möter E20, och då istället följer väg 202 öster/sydöster ut c.a 1.7 km sen svänger man vänster i jämnhöjd med Hagalund , en bit inpå denna väg hittar man Fagerhult,

Man bör kolla upp ägarförhållanden under 1992 till alla stugor och hus med Lantmäteriet kring detta ställe Fagerhult då. Här kan man även se en möjlig GW-spår koppling, "man kör dit man bor ett ställe en bit utanför Mariestad" , och den större vägen... o s v .

Här inleder han med att svara beträffande min fråga om TP. Vi får studera detta lite grann, för det gäller att få ihop tiderna o s v . Killlarna på Hällristningsvägen pratade om 2:30 , om de skulle göra allt detta känns de kanske som de kunde hinna till 2;40. Killarna kanske inte hade absolut järnkoll på tiden. Märk väl också att Jenven i "Veckans Brott" -inslaget är ganska generös med denna tid i Kohagen också.

"Ja han gick inte hem med systern, jag påstår att det är m*lmgren.som är pilot, han ringer nog den här dansken för skjuts, medan de väntar står de och pratar med folk, HA är trött vill gå hem Thomas är på Statt,jag tror att några åker med taxi Peter,några åker bil jag tror att dansken körde det
var nog inte så noga med nykterheten, som sagt det är nog honom de ringer på efter Statt,som sagt HA är trött vill gå hem, de tar följe en bit,bilen kommer ljus Honda tror jag det är, Wahlberg sitter redan i bilen,jag tror KM tjatar att HA också ska åka med hon låter sig övertalas,här börjar KM bli som förbytt, han börjar kladda och dummare sig, vet inte tror nån tar anabola och tränar på gym, man åker och tankar jag tror de smiter från notan, de åker till det här huset ett två våningsplan,man kappkörde med en annan bil, där tror jag han Thomas åkte,nån var så full så han fick bäras in,det kan vara hemma hos dansken är osäker man körde in på den här lekplatsen vid den går det nån grusväg till det här huset.festen fortsätter men det blir bråk mellan KM och den här BW,det är här jag tror Thomas säger att de bär sig åt som barnungar

HA går imellan hon får en smäll av KM han drar henne i håret,hon. Blöder, de åker därifrån det är dålig stämning,de kör i 100km HA är livrädd tror hon tar tag i ratten,bråket fortsätter i bilen, de kör ner till Ekudden, så fort de stannar sticker hon,de skriker på henne,hon känner till stigen resten vet vi.. Putte stod mitt på vägen och stoppade dem när de körde från Statt .det här är nåt jag hört från tillförlitlig källa,"
Senast redigerad av IB03 2022-07-16 kl. 12:11.
Citera
2022-07-16, 20:05
Medlem
Citat:
Här lägger jag upp ett PM från ZOrro, och efter närmare granskning av dessa PM så behöver det trots allt inte alls vara Bråtenvägen 70 de åker till som han menar utan det är då kanske detta Fagerhult som han tar upp: en stuga där. Detta Fagerhult finns ju , om sätter en knappnål där Krontorp tar slut och möter E20, och då istället följer väg 202 öster/sydöster ut c.a 1.7 km sen svänger man vänster i jämnhöjd med Hagalund , en bit inpå denna väg hittar man Fagerhult,

Man bör kolla upp ägarförhållanden under 1992 till alla stugor och hus med Lantmäteriet kring detta ställe Fagerhult då. Här kan man även se en möjlig GW-spår koppling, "man kör dit man bor ett ställe en bit utanför Mariestad" , och den större vägen... o s v .

Här inleder han med att svara beträffande min fråga om TP. Vi får studera detta lite grann, för det gäller att få ihop tiderna o s v . Killlarna på Hällristningsvägen pratade om 2:30 , om de skulle göra allt detta känns de kanske som de kunde hinna till 2;40. Killarna kanske inte hade absolut järnkoll på tiden. Märk väl också att Jenven i "Veckans Brott" -inslaget är ganska generös med denna tid i Kohagen också.

"Ja han gick inte hem med systern, jag påstår att det är m*lmgren.som är pilot, han ringer nog den här dansken för skjuts, medan de väntar står de och pratar med folk, HA är trött vill gå hem Thomas är på Statt,jag tror att några åker med taxi Peter,några åker bil jag tror att dansken körde det
var nog inte så noga med nykterheten, som sagt det är nog honom de ringer på efter Statt,som sagt HA är trött vill gå hem, de tar följe en bit,bilen kommer ljus Honda tror jag det är, Wahlberg sitter redan i bilen,jag tror KM tjatar att HA också ska åka med hon låter sig övertalas,här börjar KM bli som förbytt, han börjar kladda och dummare sig, vet inte tror nån tar anabola och tränar på gym, man åker och tankar jag tror de smiter från notan, de åker till det här huset ett två våningsplan,man kappkörde med en annan bil, där tror jag han Thomas åkte,nån var så full så han fick bäras in,det kan vara hemma hos dansken är osäker man körde in på den här lekplatsen vid den går det nån grusväg till det här huset.festen fortsätter men det blir bråk mellan KM och den här BW,det är här jag tror Thomas säger att de bär sig åt som barnungar

HA går imellan hon får en smäll av KM han drar henne i håret,hon. Blöder, de åker därifrån det är dålig stämning,de kör i 100km HA är livrädd tror hon tar tag i ratten,bråket fortsätter i bilen, de kör ner till Ekudden, så fort de stannar sticker hon,de skriker på henne,hon känner till stigen resten vet vi.. Putte stod mitt på vägen och stoppade dem när de körde från Statt .det här är nåt jag hört från tillförlitlig källa,"

kan någon korta ner detta om vilka det gäller och specifiera lite mer än ovan
Citera
2022-07-17, 00:23
Medlem
Citat:

Tack för din hängivenhet du gör ett jävla jobb! Däremot så undrar jag som fan vad Zorro har fått detta ifrån, det måste isf vara en person som varit med, det är mycket detaljer som få skulle känna till. Men som sagt det är inget omöjligt scenario som läggs fram.
Citera
2022-07-17, 10:07
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Här lägger jag upp ett PM från ZOrro,

var nog inte så noga med nykterheten, som sagt det är nog honom de ringer på efter Statt,som sagt HA är trött vill gå hem, de tar följe en bit,bilen kommer ljus Honda tror jag det är, Wahlberg sitter redan i bilen,jag tror KM tjatar att HA också ska åka med hon låter sig övertalas,här börjar KM bli som förbytt, han börjar kladda och dummare sig, vet inte tror nån tar anabola och tränar på gym, man åker och tankar jag tror de smiter från notan, de åker till det här huset ett två våningsplan,man kappkörde med en annan bil, där tror jag han Thomas åkte,nån var så full så han fick bäras in,det kan vara hemma hos dansken är osäker man körde in på den här lekplatsen vid den går det nån grusväg till det här huset. festen fortsätter men det blir bråk mellan KM och den här BW,det är här jag tror Thomas säger att de bär sig åt som barnungar

Finns det någon fakta i detta PM från ZOrro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in