2022-06-27, 18:15
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha visste att du skulle kommentera att jag skrev med två s. Jag orkade inte ändra autocorrect på mobilen. Herregud själv.

Nu är som sagt varken Elsas eller Sofias språk i närheten av någon poets. Inte Sandras heller för den delen.
Glad att leva upp till dina förväntningar 😌

Nej, men tycker nog det värsta är att de inte verkar korr-läsa sina texter innan publicering. En sak här på fb men som stor bloggare borde man kunna anstränga sig lite mer.
Citera
2022-06-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Glad att leva upp till dina förväntningar 😌

Nej, men tycker nog det värsta är att de inte verkar korr-läsa sina texter innan publicering. En sak här på fb men som stor bloggare borde man kunna anstränga sig lite mer.

Håller med, så konstigt att de inte corr-läser när bloggarna är deras jobb som de tjänar så mycket pengar på. Flera gånger har Sofia W i sina kommentarer fått frågor om vad det hon skrivit betyder. Sofia svarar då saker som ”det var auto-correct haha”. Bland annat är flera av hennes recept drabbade av detta, och då vill hon ju ändå vara en professionell matskribent.
Citera
2022-06-27, 21:05
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Håller med, så konstigt att de inte corr-läser när bloggarna är deras jobb som de tjänar så mycket pengar på. Flera gånger har Sofia W i sina kommentarer fått frågor om vad det hon skrivit betyder. Sofia svarar då saker som ”det var auto-correct haha”. Bland annat är flera av hennes recept drabbade av detta, och då vill hon ju ändå vara en professionell matskribent.
Ja om recepten är fel för att hon inte kontrollerar så är det ju riktigt illa🤯
Citera
2022-06-27, 21:09
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ja om recepten är fel för att hon inte kontrollerar så är det ju riktigt illa🤯

Håller med. Det är märkligt. Har själv jobbat med arbete där man skriver MYCKET och snabbt och har ändå alltid, alltid korrläst! Att någon som jobbar med att bara skriva fint och intresseväckande inte anstränger sig mer är bara märkligt. Men de har väl en fast rejält tilltagen månadslön från ELLE så varför anstränga sig?

Tror tex inte Sandra får lägre lön nu när hon är ”mammaledig” trots att hon skriver sjukt mycket sämre.
Citera
2022-06-27, 21:39
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Håller med. Det är märkligt. Har själv jobbat med arbete där man skriver MYCKET och snabbt och har ändå alltid, alltid korrläst! Att någon som jobbar med att bara skriva fint och intresseväckande inte anstränger sig mer är bara märkligt. Men de har väl en fast rejält tilltagen månadslön från ELLE så varför anstränga sig?

Tror tex inte Sandra får lägre lön nu när hon är ”mammaledig” trots att hon skriver sjukt mycket sämre.

Nej, så är det nog. De har nog en hyfsat fet lön för…typ ingenting.
Nu bryr jag mig inte mkt längre, läser mest för att ha ngt att reta mig på😅 Men förr var det alltid en besvikelse när man gick in på bloggen för att läsa dagens inlägg till morgonkaffet och så var det bara ngt hafsigt ihopskrivet trams som kändes som det svängts ihop på två minuter utan vare sig känsla eller förnuft.
Citera
2022-06-28, 01:12
Medlem
farlings avatar
Nu är det oficiellt att Elsa ska vara med i nästa säsong av Sveriges Mästerkock VIP.
Kommer ni titta?

Måste ändå säga att jag är lite nyfiken. Det är ju inte direkt avancerad matlagning hon bjudit på i bloggen iallafall om vi säger så.

https://www.gp.se/kultur/tv/h%C3%A4r-%C3%A4r-alla-k%C3%A4ndisar-i-sveriges-m%C3%A4sterkock-vip-2022-1.75719233
Citera
2022-06-28, 08:09
Medlem
Det visste vi ju redan. Att hon skulle vara med i Mästerkocken har jag siat i min spåkula för längesedan. Det jag ser mer är en bok om bröllop där hennes eget låtsasbröllop är ett. Till det en ”känslosam” text om kärlek. Ej om egenkärlek tyvärr, det hade varit väldigt intressant och självutlämnande på riktigt.
Fråga gärna mig om andra saker. Jag ser djupt in i framtiden.
Citera
2022-06-28, 11:10
Medlem
hjärtansfröjds avatar
Jag såg den här pressbilden med deltagarna i Sveriges Mästerkock VIP på Kristoffer Triumfs IG och blev så sjukt irriterad på sättet hon snurrar håret runt fingret. Hon är en vuxen kvinna för bövelen! Hon måste sluta med såna infantila manér som bara får henne att se efterbliven ut. Vill hon på riktigt inte bli tagen på allvar eller vad är det frågan om?! https://www.instagram.com/p/CfTULiCMbyA/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Citera
2022-06-28, 11:17
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärtansfröjd
Jag såg den här pressbilden med deltagarna i Sveriges Mästerkock VIP på Kristoffer Triumfs IG och blev så sjukt irriterad på sättet hon snurrar håret runt fingret. Hon är en vuxen kvinna för bövelen! Hon måste sluta med såna infantila manér som bara får henne att se efterbliven ut. Vill hon på riktigt inte bli tagen på allvar eller vad är det frågan om?! https://www.instagram.com/p/CfTULiCMbyA/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Precis vad jag tänkte när jag såg bilden! Alla de andra ser hyfsat power ut, medan Elsa mest ser lite småkorkad och allmänt clueless ut. Varför gör man så som vuxen kvinna på väg mot de 40?
Citera
2022-06-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Det visste vi ju redan. Att hon skulle vara med i Mästerkocken har jag siat i min spåkula för längesedan. Det jag ser mer är en bok om bröllop där hennes eget låtsasbröllop är ett. Till det en ”känslosam” text om kärlek. Ej om egenkärlek tyvärr, det hade varit väldigt intressant och självutlämnande på riktigt.
Fråga gärna mig om andra saker. Jag ser djupt in i framtiden.

Haha ja du hade helt rätt, och tror inte du är fel ute med en bröllopsbok heller! För hon har visat väldigt lite från det senaste bröllopet, iaf med tanke på hur mycket hon pratade om det innan de hade bröllopet!
Citera
2022-06-28, 13:09
Medlem
Citat:
Precis vad jag tänkte när jag såg bilden! Alla de andra ser hyfsat power ut, medan Elsa mest ser lite småkorkad och allmänt clueless ut. Varför gör man så som vuxen kvinna på väg mot de 40?

Håller helt med, varför vill man framställa sig som den ytliga och lite korkade, vilken den posen i sammanhanget verkligen gör.
Citera
2022-06-28, 13:12
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Håller helt med, varför vill man framställa sig som den ytliga och lite korkade, vilken den posen i sammanhanget verkligen gör.
Hon har nog alltid haft den typen av manér, som säkerligen blivit värre med åren. Tänker på hennes reklam för sponsorn av melodifestivalen, där hon var så extremt överdriven hela tiden. Hon verkar liksom inte kunna släppa det och vara naturlig, trots att hon ofta skrivit om hur less hon är på den ”gamla Elsa som var som en seriefigur”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in